Jort schreef:Lalage schreef:Jort, jij hebt duidelijk geen praktijkervaring. Als getrouwd koppel wil je toch gewoon kunnen vrijen. Tijd ervoor vrij maken is al moeilijk genoeg, als je dan ook nog beperkt bent tot die paar dagen waarin je absoluut niet vruchtbaar bent... dat lijkt me toch niet echt handig.
nee, ik heb idd geen praktijkervaring. Maar ik begrijp niet dat mensen wel gebruik willen maken van een mechanisme dat God in de schepping heeft gelegd en niet het mogelijke doel daarvan. Natuurlijk, een doel is ook dat je van elkaar geniet, maar als je alleen dat aspect wilt vraag ik me af waar je mee bezig bent. Ik ben niet getrouwd, maar zou nooit iets willen doen waarbij ik een mogelijk gevolg afwijs. Terwijl dat wel de natuurlijke (Goddelijke?) gang van zaken kan zijn.
Hehe, ik spreek je als je getrouwd bent wel weer. Bovendien, met voorbehoedsmiddelen zijn er geen mogelijke gevolgens dus hoef je die ook niet af te wijzen. Daarnaast snap ik niet waarom je als christen geen gebruik van deze mogelijkheden zou mogen maken. Je zegt: Zo ging het vroeger ook niet en het is niet natuurlijk dus is het verkeerd? Waarom is het daarom verkeerd? Vroeger ging je ook dood aan TBC, dat was natuurlijk.... tegenwoordig heb je medicatie. Wijs je dat dan ook af omdat het niet zo is als het vroeger was?