Angst voor het onderwerp seks(ualiteit)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 sep 2006 11:44

Jort schreef:
Lalage schreef:Jort, jij hebt duidelijk geen praktijkervaring. Als getrouwd koppel wil je toch gewoon kunnen vrijen. Tijd ervoor vrij maken is al moeilijk genoeg, als je dan ook nog beperkt bent tot die paar dagen waarin je absoluut niet vruchtbaar bent... dat lijkt me toch niet echt handig.

nee, ik heb idd geen praktijkervaring. Maar ik begrijp niet dat mensen wel gebruik willen maken van een mechanisme dat God in de schepping heeft gelegd en niet het mogelijke doel daarvan. Natuurlijk, een doel is ook dat je van elkaar geniet, maar als je alleen dat aspect wilt vraag ik me af waar je mee bezig bent. Ik ben niet getrouwd, maar zou nooit iets willen doen waarbij ik een mogelijk gevolg afwijs. Terwijl dat wel de natuurlijke (Goddelijke?) gang van zaken kan zijn.

Hehe, ik spreek je als je getrouwd bent wel weer. Bovendien, met voorbehoedsmiddelen zijn er geen mogelijke gevolgens dus hoef je die ook niet af te wijzen. Daarnaast snap ik niet waarom je als christen geen gebruik van deze mogelijkheden zou mogen maken. Je zegt: Zo ging het vroeger ook niet en het is niet natuurlijk dus is het verkeerd? Waarom is het daarom verkeerd? Vroeger ging je ook dood aan TBC, dat was natuurlijk.... tegenwoordig heb je medicatie. Wijs je dat dan ook af omdat het niet zo is als het vroeger was?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2006 12:03

En gebruik je dan ook geen electriciteit en stromend water enzo... :roll:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 sep 2006 12:24

Lalage schreef:En gebruik je dan ook geen electriciteit en stromend water enzo... :roll:

En eet je je vlees ook nog steeds rauw?

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 26 sep 2006 12:28

MrSokkie schreef:
Lalage schreef:En gebruik je dan ook geen electriciteit en stromend water enzo... :roll:

En eet je je vlees ook nog steeds rauw?

ik eet helemaal geen vlees :P

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 sep 2006 12:28

Lalage schreef:Mr Sokkie: waarom ging mijn huisarts er dan meteen vanuit dat ik geen spiraaltje wilde? Dat lijkt me toch niet zomaar...

Dat zou je hem/haar moeten vragen. Misschien klopt mijn info niet hoor. Het hangt er ook allemaal een beetje vanaf waar je de grens trekt, bij bevruchting of nesteling in de baarmoederwand of ergens anders.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 26 sep 2006 12:37

Marnix schreef:
Jort schreef:
Lalage schreef:Jort, jij hebt duidelijk geen praktijkervaring. Als getrouwd koppel wil je toch gewoon kunnen vrijen. Tijd ervoor vrij maken is al moeilijk genoeg, als je dan ook nog beperkt bent tot die paar dagen waarin je absoluut niet vruchtbaar bent... dat lijkt me toch niet echt handig.

nee, ik heb idd geen praktijkervaring. Maar ik begrijp niet dat mensen wel gebruik willen maken van een mechanisme dat God in de schepping heeft gelegd en niet het mogelijke doel daarvan. Natuurlijk, een doel is ook dat je van elkaar geniet, maar als je alleen dat aspect wilt vraag ik me af waar je mee bezig bent. Ik ben niet getrouwd, maar zou nooit iets willen doen waarbij ik een mogelijk gevolg afwijs. Terwijl dat wel de natuurlijke (Goddelijke?) gang van zaken kan zijn.

Hehe, ik spreek je als je getrouwd bent wel weer. Bovendien, met voorbehoedsmiddelen zijn er geen mogelijke gevolgens dus hoef je die ook niet af te wijzen. Daarnaast snap ik niet waarom je als christen geen gebruik van deze mogelijkheden zou mogen maken. Je zegt: Zo ging het vroeger ook niet en het is niet natuurlijk dus is het verkeerd? Waarom is het daarom verkeerd? Vroeger ging je ook dood aan TBC, dat was natuurlijk.... tegenwoordig heb je medicatie. Wijs je dat dan ook af omdat het niet zo is als het vroeger was?

Procreatie en recreatie horen bij elkaar, anders had God de natuur zo niet gemaakt. Ik zou niet durven losmaken wat God blijkbaar als één ziet.

Dat ik iets afwijs omdat het vroeger niet zo was, is natuurlijk complete onzin.

Maar goed, het ging mij er eigenlijk om, dat ik het er niet mee eens ben dat mensen elkaar hier tips geven daarover.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 26 sep 2006 12:38

Je eet helemaal geen vlees maar verder besluit je maar gewoon om alle goede argumenten tegen jouw achterhaalde en misplaatste 'mening' te negeren? Daarbij was mevrouw Jess behoorlijk duidelijk dat ze géén discussie wilde over standpunten t.o.v. anticonceptie maar ze wilde gewoon tips.

Wat ik me afvraag m.b.t. die kleine ingreep voor mannen die Kierkegaard voorstelde. Dat is geen gek idee. Maar dat ongedaan worden gemaakt toch? (En zo ja: hoe groot is de kans op blijvende negatieve gevolgen?)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 26 sep 2006 12:39

Excuus, je hebt nu wel gereageerd. Niet dat ik het opeens met je eens bent. M.i. blaat je uit onwetendheid een hoop onzin uit... Maar dat terzijde. Daar ging het namelijk niet over!

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 26 sep 2006 12:42

kurtyo schreef: M.i. blaat je uit onwetendheid een hoop onzin uit...

:shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 sep 2006 12:43

Jort schreef:Maar goed, het ging mij er eigenlijk om, dat ik het er niet mee eens ben dat mensen elkaar hier tips geven daarover.

Dan zorg je dat je niet in dit topic te vinden bent als je je eraan stoort. Jess wil blijkbaar graag tips, en dan kan ze die krijgen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2006 12:44

Waarom mag je hier geen tips over geven? Omdat jij er liever niet over praat of omdat jij vindt dat je 't helemaal niet mag gebruiken? (lijkt me allebei geen goede reden overigens)

kurtyo: sterilisatie moet je zien als definitief. Dat ongedaan maken is nogal lastig en lukt lang niet altijd. Dus dan lijkt 't me een goede keuze van Jess om iets te gebruiken waar je gemakkelijk weer mee kunt stoppen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 sep 2006 12:45

Sterilisatie is in principe inderdaad definitief. Kan door de technieken van tegenwoordig vaak wel weer ongedaan gemaakt worden, maar regelmatig met de nodige gevolgen!

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 26 sep 2006 12:56

Lalage schreef:Waarom mag je hier geen tips over geven? Omdat jij er liever niet over praat of omdat jij vindt dat je 't helemaal niet mag gebruiken? (lijkt me allebei geen goede reden overigens)

Allebei. Ik vind het schaamteloos dat mensen hier die dingen van zichzelf zonder gene openbaren. En het is trouwens niet ontopic dacht ik. Op zich een niet oninteressant topic, nu word ik ongewild geconfronteerd met jullie adviezen aan elkaar, die ik niet netjes en zondig vind.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2006 12:57

Jort schreef:
Lalage schreef:Waarom mag je hier geen tips over geven? Omdat jij er liever niet over praat of omdat jij vindt dat je 't helemaal niet mag gebruiken? (lijkt me allebei geen goede reden overigens)

Allebei. Ik vind het schaamteloos dat mensen hier die dingen van zichzelf zonder gene openbaren. En het is trouwens niet ontopic dacht ik. Op zich een niet oninteressant topic, nu word ik ongewild geconfronteerd met jullie adviezen aan elkaar, die ik niet netjes en zondig vind.

Dat moeten we toch zelf weten? Zo ranzig is het toch niet? En als je er dan niet tegen kan, lees dit topic dan niet...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 sep 2006 12:57

Jort schreef:

Ja, jij vindt. Maar waar je het op baseert is me nog steeds een raadsel!

Terug naar “Archief”