Angst voor het onderwerp seks(ualiteit)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 01 jan 2006 15:59

snap het wel..

tis voor sommigen maybe best moeilijk om over sex te praten!!
zien het als iets intiems.. iets onckers..
en houden dat liever voor zichzelf!!

die tijd heb ik vroeger ook ghad, vond het ook moeilijk om over te praten, maar nu niet meer... praat er gwoon over eiglijk..
maart blijft iets bijzonders!
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 25 sep 2006 13:10

Jammer dat er niets meer gepost word in dit onderwerp!

Heb juist wel eens behoefte om over dit onderwerp te praten maar merk ook zo vaak dat er een taboe op rust. Niet om te bluffen hoe lekker het nou weer was maar je vertelt toch ook gerust aan iemand als je wat lekkers hebt gegeten? Had het pas met een hele goede kennis over voorbehoedsmiddelen en ze zei gelijk: ssssssssssssst, de buren!!!

Nou ja, die mensen zijn ook getrouwd en hebben een kind, die doen het toch ook?

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 sep 2006 13:30

Jess schreef:Heb juist wel eens behoefte om over dit onderwerp te praten maar merk ook zo vaak dat er een taboe op rust. Niet om te bluffen hoe lekker het nou weer was
Er zijn inderdaad mensen aan wie ik dat vertel 8)

Maar even serieus, ik vind seks geen onderwerp om het maar vooral stil te houden.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 sep 2006 15:22

Jess schreef:Jammer dat er niets meer gepost word in dit onderwerp!

Heb juist wel eens behoefte om over dit onderwerp te praten maar merk ook zo vaak dat er een taboe op rust. Niet om te bluffen hoe lekker het nou weer was maar je vertelt toch ook gerust aan iemand als je wat lekkers hebt gegeten? Had het pas met een hele goede kennis over voorbehoedsmiddelen en ze zei gelijk: ssssssssssssst, de buren!!!

Nou ja, die mensen zijn ook getrouwd en hebben een kind, die doen het toch ook?

Nou, wat wil je kwijt? ;)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 sep 2006 18:09

waarom heeft het nut om het er met anderen over te hebben?

ik heb het ook niet met mijn collega's over wat ik eet, toch?

xie het nut niet zo van zoveel topics.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 26 sep 2006 07:53

rosalie83 schreef:Nou, wat wil je kwijt? ;)

Waar ik op het moment dus mee loop is het feit wat voor voorbehoedsmiddel ik zal gaan gebruiken. Heb paar kinderen en het daar druk genoeg mee, met alle plezier hoor. Het is nu (voorlopig) genoeg.

Maar wat doe ik er tegen?

* Condoom vindt ik zo ongezellig.

* NFP vind ik waardeloos. Eerst menstrueer je een aantal dagen. Dan kun je misschien 1 of 2 keer vrijen en ben je een hele tijd in je vruchtbare periode. Dan kun je het nog een keer doen en begint je menstruatie weer. Komt nog bij dat ik het meeste zin heb als ik in mijn vruchtbare periode zit. Leuk hoor, ben je getrouwd, mag je eindelijk vrijen kan het weer niet! Termperaturen elke dag op hetzelfde tijdstip is onmogelijk want ik ga elke dag om andere tijd uit bed.

* De pil vergeet ik elke keer..........

Ik zit nu te denken om aan Mirena te beginnen, iemand ervaring mee?

En nu graag niet over het feit of iemand vind dat je wel of geen voorbehoedsmiddelen dient te gebruiken.

waarom heeft het nut om het er met anderen over te hebben?

xie het nut niet zo van zoveel topics

Dan post je hier toch niets?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 sep 2006 08:32

tweetietwee schreef:waarom heeft het nut om het er met anderen over te hebben?
Geloof en seks zijn reusachtige belangrijke dingen in een mensenleven, ze zijn echter ook erg teer en persoonlijk :)

Dat weet ik niet, ik wel.

xie het nut niet zo van zoveel topics.
Er zijn blijkbaar mensen die wel willen praten over seksualiteit of over eten (afval topic?)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2006 08:58

Jess: Nuvaring is ideaal, hoef je maar twee keer per maand aan te denken :) En je kunt er een wekkertje bij krijgen of sms of e-mails (of allemaal) dus ik zou zeggen: surf 's op internet en lees hier wat over.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 sep 2006 10:17

Tsja Jess, ik heb alleen ervaring met condooms en de pil. En die vergeet ik eigenlijk nooit. Hij ligt bij mijn sieradendoosje en die doe ik 's avonds af, dus zie ik ze altijd! En heeeeeeel af en toe vergeet ik het toch en dan neem ik hem de volgende morgen. Dat kan dan nog. Dus misschien een tip om hem ergens te leggen waar je het zeker ziet, dus niet vergeet?

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 26 sep 2006 10:30

Jess schreef:
En nu graag niet over het feit of iemand vind dat je wel of geen voorbehoedsmiddelen dient te gebruiken.

Wat jammer joh.

En wat jammer ook dat er ruimte wordt geschapen om deze vraag te stellen én te laten beantwoorden door Rosalie83 alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2006 10:33

Jort, jij bent nog hartstikke jong en je bent man. Dus doe niet zo vervelend en laat Jess gewoon haar vraag stellen, ze is toch duidelijk. Blijkbaar heeft ze al genoeg nagedacht over wel of geen voorbehoedsmiddelen.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 26 sep 2006 10:39

Lalage schreef:Jort, jij bent nog hartstikke jong en je bent man. Dus doe niet zo vervelend en laat Jess gewoon haar vraag stellen, ze is toch duidelijk. Blijkbaar heeft ze al genoeg nagedacht over wel of geen voorbehoedsmiddelen.

Ik bedoel dat niet vervelend. Dat is ogv een bijbels principe.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 sep 2006 10:41

Jort schreef:
Lalage schreef:Jort, jij bent nog hartstikke jong en je bent man. Dus doe niet zo vervelend en laat Jess gewoon haar vraag stellen, ze is toch duidelijk. Blijkbaar heeft ze al genoeg nagedacht over wel of geen voorbehoedsmiddelen.

Er staat nergens in de bijbel dat je elk vruchtbaar jaar van je leven een kind moet krijgen. Dus als jij bijvoorbeeld nog heel jong bent, of je kunt medisch gezien beter geen kinderen krijgen, of wat dan ook, dan is een voorbehoedsmiddel een prima optie!

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 26 sep 2006 10:44

rosalie83 schreef:
Jort schreef:

Er staat nergens in de bijbel dat je elk vruchtbaar jaar van je leven een kind moet krijgen. Dus als jij bijvoorbeeld nog heel jong bent, of je kunt medisch gezien beter geen kinderen krijgen, of wat dan ook, dan is een voorbehoedsmiddel een prima optie!

Er staat nergens in de bijbel dat je iedere vruchtbare periode gemeenschap moet hebben.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 sep 2006 10:44

Is een spiraaltje niks? Is even vervelend bij het laten zetten, maar verder heb je er geen omkijken meer naar. Mijn vriendin is erg positief in ieder geval.

Terug naar “Archief”