Is het antwoord daarop 'ja' dan mag je je kind niet dopen en zeggen ze, als je de belijdeniscatechisatie wilt volgen, dat je eerst maar eens goed moet nadenken of je dat nu wel zou doen.
Mijn mening is dat (open) internet veel gevaarlijker is dan een TV. Tuurlijk komen er op TV ook dingen waar je het niet mee eens bent, taalgebruik wat niet echt door de beugel kan enz.
Maar ben je op zoek naar 'vunzigheid' om het zo maar te noemen, dan ben je denk ik beter af met internet.
Je googled op wat je zoekt...en met een paar seconden heb je wat je hebben wil, terwijl je met een TV maar moet afwachten wat er te zien is.
Ook bij de filters op internet heb ik vraagtekens. Veel mensen hebben internet met filter, maar moeten die filter dan wel zelf instellen, wat vervolgens door jongeren (ouderen hebben er doorgaans nog niet zo heel veel verstand van

Ouders denken dan nietsvermoedend dat hun kinderen 'veilig' achter internet zitten.
Ik vind het best moeilijk dat sommige kerken de norm dan bij een TV leggen. (Niet dat ze (open) internet daar ook onder moeten zetten, want dan blijven we nergens meer, dan moet er ook gevraagd worden welke boeken je leest, welke tijdschriften je in huis hebt, welke muziek je luistert enz.)
Mijns inziens moeten de kerkenraden wat minder 'rechtertje' spelen en wat meer de nadruk leggen op de verantwoording die je hebt als je de moderne media gebruikt. Als je belijdenis doet, of je kind laat dopen ben je tenslotte oud en wijs genoeg om die verantwoording zelf te nemen denk ik zo.
Als jij vind dat je een TV/(open) internet moet nemen, je daar verantwoordelijk mee om kan gaan en toch op een bijbelse wijze probeert te leven/je kinderen op kan voeden en normen en waarden bij kan brengen, waarom moet een kerkenraad dan verbieden om te dopen of om belijdenis te doen?
Wat is jullie mening hierover?