Moderator: Moderafo's
Nee ze stoppen niet met kloppen, bidden, smeken, zoeken, najagen, vragen, verlangen, enz. ze doen die klink wel van de deur, maar ze wachten wel tot er wordt opengedaan door God.Raido schreef:' daarom stoppen ze met zoeken, kloppen of iets wat lijkt op 'de deur proberen open te krijgen, of zelfs maar te kloppen'.
Daarom is het goed om daar over te praten.
Jantjes schreef:Nee ze stoppen niet met kloppen, bidden, smeken, zoeken, najagen, vragen, verlangen, enz. ze doen die klink wel van de deur, maar ze wachten wel tot er wordt opengedaan door God.Raido schreef:' daarom stoppen ze met zoeken, kloppen of iets wat lijkt op 'de deur proberen open te krijgen, of zelfs maar te kloppen'.
Overeenkomstig Zijn belofte niet, maar we mogen het niet toe-eigenen.columbus schreef:Jantjes schreef:Nee ze stoppen niet met kloppen, bidden, smeken, zoeken, najagen, vragen, verlangen, enz. ze doen die klink wel van de deur, maar ze wachten wel tot er wordt opengedaan door God.Raido schreef:' daarom stoppen ze met zoeken, kloppen of iets wat lijkt op 'de deur proberen open te krijgen, of zelfs maar te kloppen'.
en? laat God die mensen staan? oftewel, wil God die mensen genadig zijn?
en die vetgedrukte woorden zijn misschien wel de klink of het kloppen op de deur...(om bij die beeldspraak te blijven)
Jantjes schreef:Overeenkomstig Zijn belofte niet, maar we mogen het niet toe-eigenen.columbus schreef:Jantjes schreef:Nee ze stoppen niet met kloppen, bidden, smeken, zoeken, najagen, vragen, verlangen, enz. ze doen die klink wel van de deur, maar ze wachten wel tot er wordt opengedaan door God.Raido schreef:' daarom stoppen ze met zoeken, kloppen of iets wat lijkt op 'de deur proberen open te krijgen, of zelfs maar te kloppen'.
en? laat God die mensen staan? oftewel, wil God die mensen genadig zijn?
en die vetgedrukte woorden zijn misschien wel de klink of het kloppen op de deur...(om bij die beeldspraak te blijven)
Genade betekend ook krijgen.
Jantjes schreef:Hier nog een vraagje, niet over de klinken sloten of iets dergelijks, maar over puur een deur en het openen er van.
In Opb 3:20 staat: Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
Als je deze tekst oppervlakkig lees lijkt het er op dat de mens zelf de deur kan open doen.
De kantekenaars zeggen dat dit niet zo is want, zo zeggen zei: ‘dit wordt niet gesteld in den vrijen wil des mensen, maar deze lering is een middel waardoor Christus de deur van onze harten opent’.
Dus volgens de kantekenaars kan je de deur zelf niet opendoen, zoals de tekst suggereer, nog door de vrijen wil of keuzen van de mens, maar het is Christus die de deur van ons hart open doet.
Mijn vraag is, heb je hierbij nu helemaal geen inbreng om die deur open te doen?
Jantjes schreef:Dus volgens de kantekenaars kan je de deur zelf niet opendoen, zoals de tekst suggereer, nog door de vrijen wil of keuzen van de mens, maar het is Christus die de deur van ons hart open doet.
Mijn vraag is, heb je hierbij nu helemaal geen inbreng om die deur open te doen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten