Ruben Hadders schreef:Ik citeer een gedeelte uit de Bijbelstudie die te vinden is op mijn website. Uit het hoofdstuk: Geen Wetsbetrachting uit Dankbaarheid
Weet je wat jouw probleem is, je citeert iedere keer dat wat ene Klaas Rozendal jouw wijs gemaakt heeft met een een aantal uit haar verband getrokken bijbel teksten. Ik ga er eerst eens een paar wederleggen, immers er staat geschreven:
"Al de SCHRIFT is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is". ( 2 Timotheüs 3:16 ) Ruben Hadders schreef:Paulus de Christen, denkt er niet aan, om uit dankbaarheid zich nog met de Wet bezig te houden; want hij weet, dat hij niet "onder" de Wet is. Rom. 6:14.
Werkelijk waar? Dit zijn de woorden van Paulus:
"Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens" ( Rom. 7 : 22 )Wij zijn inderdaad niet meer onder de wet, in die zin dat het ons niet rechtvaardigen kan, omdat het overtreden van de wet schuld met zich mee brengt. Niemand kan zich volledig aan de wet houden en daarom hebben we Jezus nodig, die de schuld van ons weggenomen heeft.
Ruben Hadders schreef:Hij weet, dat die Wet hem "gedood" heeft Rom. 7:4 "door het lichaam van Christus". Hij is met Christus aan het kruis gestorven en - daardoor vrij geworden van de Wet - nu gemaakt tot dienstknecht van God "in nieuwigheid des Geestes" (d.w.z. onder nieuwe omstandigheden, onder de heerschappij van de Geest) en niet in de oudheid der letter (van de wet)." Rom. 7:6; 2Kor. 3:6, 7
Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Volstrekt niet! Ja, ik zou de zonde niet hebben leren kennen, tenzij door de wet; immers, ook van de begeerlijkheid zou ik niet geweten hebben, indien de wet niet zeide: gij zult niet begeren. ( Romeinen 7 : 7 )Ruben Hadders schreef:Daarom acht hij rechtvaardigheid, die uit de Wet is, "schade en drek" om de uitnemendheid van de kennis van Christus Jezus. Fil. 3:8 Die was voor hem het meest begeerlijke.
De rechtvaardiging uit de wet is ook schade en drek, maar het ging hier niet om de rechtvaardiging uit de wet maar om het naleven van
God's wil uit dankbaarheid.
Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij in dezelve zouden wandelen. ( Efeze 2 : 10 )
Ruben, ik raad je aan deze site eens te bezoeken:
http://pgimmanuel.nl/kehila/dwaling.htm