Moderator: Moderafo's
AikonGirl schreef:Volgens mij is het niet verstandig om kinderen uit hun eigen land/cultuur te halen.
Mijn nichtje en haar ouders hebben het er ook erg moeilijk mee (gehad?).
rosalie83 schreef:AikonGirl schreef:Volgens mij is het niet verstandig om kinderen uit hun eigen land/cultuur te halen.
Mijn nichtje en haar ouders hebben het er ook erg moeilijk mee (gehad?).
Ik ben absolute voorstander van om kinderen bij ouders te laten. Als een kind ouders heeft is het belangrijk om goede hulp e.d. te bieden d.m.v. projecten. Maar als een kind geen ouders meer heeft of te vondeling is neergelegd en bijna geen overlevingskansen heeft, dan is adoptie een goede mogelijkheid! En dan kan het inderdaad zo zijn dat een kind later benieuwd is naar waar hij/zij vandaan komt. De manier waarop je er als adoptieouders dan mee omgaat is dan erg bepalend.
Optimatus schreef:Ik ken ook verhalen van geadopteerde kinderen uit het verre buitenland die enorm gepest en getreiterd zijn met het feit dat ze geadopteerd zijn. Op TV was daar laatst een documentaire over, echt aangrijpend.
Volgens mij is het inderdaad niet echt geweldig goed om een kind te adopteren. Vandaar dat ik maar twee katten heb opgenomen en die maken een gelukkig indruk.
L'être extraterrestre schreef:@Marina, even tussen haakjes, er zijn ovvel mensen tussen de 12 en de 18 jaar die automutileren, een daarom zullen adoptie kinderen dat ook doen. Ik dnek niet echt dat je dat als kenmerk aan kunt wijzen.
Optimatus schreef:Vaak zijn er in die landen rijke mensen genoeg die zich om hun arme landgenoten zouden moeten bekommeren. Door kinderen maar naar Nederland te halen, neem je verantwoordelijk van rijke mensen daar over terwijl die dat alleen maar prima vinden. Laat die lui daar zelf een kind opnemen zeg.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 71 gasten