Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 sep 2006 07:56

Zijn er hier mensen die een adoptiekindje hebben?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2006 13:06

Mijn nicht en (aangetrouwde) neef hebben twee afrikaanse kinderen. Pik zwart en kroeshaar. Geweldige lieve en ondeugende kinderen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 sep 2006 13:47

Volgens mij is het niet verstandig om kinderen uit hun eigen land/cultuur te halen.
Mijn nichtje en haar ouders hebben het er ook erg moeilijk mee (gehad?).

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 sep 2006 13:58

Evelien schreef:Mijn nicht en (aangetrouwde) neef hebben twee afrikaanse kinderen. Pik zwart en kroeshaar. Geweldige lieve en ondeugende kinderen.

Ha dat klinkt leuk! Hoe ervaren zij dat?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 sep 2006 14:00

AikonGirl schreef:Volgens mij is het niet verstandig om kinderen uit hun eigen land/cultuur te halen.

Ik ben absolute voorstander van om kinderen bij ouders te laten. Als een kind ouders heeft is het belangrijk om goede hulp e.d. te bieden d.m.v. projecten. Maar als een kind geen ouders meer heeft of te vondeling is neergelegd en bijna geen overlevingskansen heeft, dan is adoptie een goede mogelijkheid! En dan kan het inderdaad zo zijn dat een kind later benieuwd is naar waar hij/zij vandaan komt. De manier waarop je er als adoptieouders dan mee omgaat is dan erg bepalend.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2006 19:53

Vaak zijn er in die landen rijke mensen genoeg die zich om hun arme landgenoten zouden moeten bekommeren. Door kinderen maar naar Nederland te halen, neem je verantwoordelijk van rijke mensen daar over terwijl die dat alleen maar prima vinden. Laat die lui daar zelf een kind opnemen zeg.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 sep 2006 19:56

Inderdaad, waarom zou je iemand ongevraagd weghalen uit zijn land en van zijn volk?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 22 sep 2006 19:58

rosalie83 schreef:
AikonGirl schreef:Volgens mij is het niet verstandig om kinderen uit hun eigen land/cultuur te halen.

Ik ben absolute voorstander van om kinderen bij ouders te laten. Als een kind ouders heeft is het belangrijk om goede hulp e.d. te bieden d.m.v. projecten. Maar als een kind geen ouders meer heeft of te vondeling is neergelegd en bijna geen overlevingskansen heeft, dan is adoptie een goede mogelijkheid! En dan kan het inderdaad zo zijn dat een kind later benieuwd is naar waar hij/zij vandaan komt. De manier waarop je er als adoptieouders dan mee omgaat is dan erg bepalend.

Het is meestal niet zo dat het kind alleen benieuwd is naar zijn/haar land van herkomst. Zo ken ik geadopteerde kinderen die het tussen hun 15de en 18de levensjaar het er erg moeilijk mee hadden, en zichzelf automutileerden (zichzelf pijnigen, snijden e.d.). Verder mis je je echte ouders als het grote voorbeeld. (Wie ben ik nu eigenlijk?) Daarbij heb je ook te maken met een dubbele loyaliteiten, wat best verwarrend kan zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2006 20:49

Ik ken ook verhalen van geadopteerde kinderen uit het verre buitenland die enorm gepest en getreiterd zijn met het feit dat ze geadopteerd zijn. Op TV was daar laatst een documentaire over, echt aangrijpend.

Volgens mij is het inderdaad niet echt geweldig goed om een kind te adopteren. Vandaar dat ik maar twee katten heb opgenomen en die maken een gelukkig indruk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 sep 2006 20:59

@Marina, even tussen haakjes, er zijn ovvel mensen tussen de 12 en de 18 jaar die automutileren, een daarom zullen adoptie kinderen dat ook doen. Ik dnek niet echt dat je dat als kenmerk aan kunt wijzen.

Nu ik overigens nadenk bedenk ik me dat mijn kinderloze oom en tante een jongen en een meisje hadden geadopteerd. Ik was nog vrij jong, inmiddels zullen zij rond de 30 zijn (waren dus een soort neef en nicht) maar uiteindelijk zijn er zo ontzettend veel problemen mee geweest. Inmiddels hebben ze geen contact meer, ze zijn onder hun toezicht uitgehaald, maar mijn tante had ook een lichte psychische stoornis. In dit geval is het dus niet goed gegaan.

Maar ik ken ook een leraar die nu twee kindjes heeft en daar gaat het wel goed. Maar die zijn nog jong.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 sep 2006 21:09

wij hebben een financieel adoptiekindje. Was altijd heel leuk. Foto hing in de woonkamer. Mijn zus was altijd heel meelevend, vroeg ook altijd om foto's enzo. Die is nu 18 geweest, dus kregen we een nieuw kindje. Hier krijgen we wat minder brieven van, maar deze isook nog erg jong.
Ooit zou ik eens met een medeforummer een kindje adopteren. Maar is er nog niet van gekomen.Maar we gaan het zeker nog wel doen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 sep 2006 22:42

Optimatus schreef:Ik ken ook verhalen van geadopteerde kinderen uit het verre buitenland die enorm gepest en getreiterd zijn met het feit dat ze geadopteerd zijn. Op TV was daar laatst een documentaire over, echt aangrijpend.

Volgens mij is het inderdaad niet echt geweldig goed om een kind te adopteren. Vandaar dat ik maar twee katten heb opgenomen en die maken een gelukkig indruk.

Toch sta ik er niet afwijzend tegen over.
Stel dat we zelf geen kinderen kunnen ontvangen, dan zou ik graag de deuren van ons huis open zetten voor kinderen die anders hun hele leven in een tehuis moeten doorbrengen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 sep 2006 23:03

Dan zou ik eerder iemand uit Nederland 'nemen',
en niet uit een ander land; dat kan je niet maken imo.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 sep 2006 08:00

L'être extraterrestre schreef:@Marina, even tussen haakjes, er zijn ovvel mensen tussen de 12 en de 18 jaar die automutileren, een daarom zullen adoptie kinderen dat ook doen. Ik dnek niet echt dat je dat als kenmerk aan kunt wijzen.

Dat weet ik, toch komt het veel voor, heb er verschillende artikelen over gelezen.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 23 sep 2006 08:52

Optimatus schreef:Vaak zijn er in die landen rijke mensen genoeg die zich om hun arme landgenoten zouden moeten bekommeren. Door kinderen maar naar Nederland te halen, neem je verantwoordelijk van rijke mensen daar over terwijl die dat alleen maar prima vinden. Laat die lui daar zelf een kind opnemen zeg.

maar een feit is dat ze zich echt niet om die kinderen bekommeren. Kijk in landen waar vanuit niet zoveel geadopteerd wordt, daar zitten vreselijke weeshuizen vol......(denkt aan oost europa en nog wat verder daar naar het oosten...)
Ik vind het ook nogal simpel om te zeggen dat het hun taak is (dat is natuurlijk ook wel zo) en ondertussen die kinderen in weeshuizen te laten zitten.

Terug naar “Archief”