Moderator: Moderafo's
blaarkop schreef:In overwegend agrarische dorpen was er ook een aspect dat veeboeren niet allemaal een half uur van te voren (vooral de avonddienst) naar de kerk kunnenn komen.De gemeenten waar "het lampje "nog in werking is,zijn doorgaans zondags goed tot zeer goed gevuld.Vandaar dat daar ook de boeren vaste plaatsen hadden in de kerk.Misschien moeten"burgers "glimlachen,maar omdat ik zelf agrarier ben weet ik wat het is om vooral zondagsavonds op tijd klaar te zijn voor de kerk
Dan zet je er wat stoelen bij.blaarkop schreef:In overwegend agrarische dorpen was er ook een aspect dat veeboeren niet allemaal een half uur van te voren (vooral de avonddienst) naar de kerk kunnenn komen.De gemeenten waar "het lampje "nog in werking is,zijn doorgaans zondags goed tot zeer goed gevuld.Vandaar dat daar ook de boeren vaste plaatsen hadden in de kerk.Misschien moeten"burgers "glimlachen,maar omdat ik zelf agrarier ben weet ik wat het is om vooral zondagsavonds op tijd klaar te zijn voor de kerk
Denkertje21 schreef:tweetietwee schreef:enne gewoon zorgen dat je géén gast bent!
dus: zoek een eigen gemeente!
Hier heb ik even over nagedacht en is toch wel een eye opener! Zijn er niet veel te veel kerkshoppers???
Nee, ik heb heb het niet over hem of haar die anders nooit naar de kerk gaat en nu binnenloopt...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten