kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 20:23

marma schreef:Zuss en Cisca, wat zijn volgens jullie geldige redenen om abortus te mogen plegen? Daar hebben jullie het steeds maar over...

Voor mij ie elke reden legitiem. Het mooie van de nederlandse wetgeving is dat daar niet naar gevraagd wordt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:26

Cisca schreef:
rosalie83 schreef:Natuurlijk, een eigen mening, prima! Maar de wettelijk vastgestelde termijn voor abortus is in elk land verschillend! En er zijn landen waar abortus niet toegestaan is! Hoe zie je dat dan!? Begint in elk land het leven op een ander moment? Dat kan toch niet!?!

Ik las laatst iets over één of andere arts uit New York (ben zijn naam vergeten, kan ik wel opzoeken) en die heeft dus samen met andere artsen wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het hoe en waarom. Eindconclusie was: vanaf de bevruchting is het leven. Zelfs als de bevruchting plaatsvindt in een reageerbuis.

Welja haal de hele wereld erbij, ik woon in Nederland, en leef met Nederlandse wetten.

Abortus is abortus. Leven is leven. Moord is moord. Dood is dood. Of dat nou in Nederland, Belgie, Afrika of Timboektoe is!

Ik ben echt benieuwd hoe je dat ziet wat ik vroeg! Over dat de wettelijk vastgestelde termijn voor abortus is in elk land verschillend is. En dat er landen zijn waar abortus niet toegestaan is. Hoe zie je dat?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 20:26

Zuss schreef:
marma schreef:Zuss en Cisca, wat zijn volgens jullie geldige redenen om abortus te mogen plegen? Daar hebben jullie het steeds maar over...

Voor mij ie elke reden legitiem. Het mooie van de nederlandse wetgeving is dat daar niet naar gevraagd wordt.

Dus als de Nederlandse wet niet naar een reden vraagt is het moreel verantwoord?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 sep 2006 20:26

rosalie: ik ben wel geinteresseerd in de wetenschappelijke artikelen, via Google Scholar kan je die misschien wel vinden. Als je iets hebt, post je dan de link hier?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:27

Lalage schreef:rosalie: ik ben wel geinteresseerd in de wetenschappelijke artikelen, via Google Scholar kan je die misschien wel vinden. Als je iets hebt, post je dan de link hier?

Even terug heb ik in elk geval al twee websites gepost. Kijk maar eens!

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 20:27

rafaell schreef:
Zuss schreef:

Dus als de Nederlandse wet niet naar een reden vraagt is het moreel verantwoord?

Ja, voor mij wel.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 20:29

Zuss schreef:
rafaell schreef:
Zuss schreef:

Ja, voor mij wel.

De overheid bepaalt dus wat wel en niet moreel verantwoord is en dat wijzigt ook nog constant, vreemd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:30

Zuss schreef:
rafaell schreef:
Zuss schreef:

Ja, voor mij wel.

Wil je http://www.silentscream.org/ eens bekijken? Ik bedoel, dit moet een eerlijke discussie kunnen zijn. Ik probeer me te verdiepen in jouw en Cisca's gedachten, wil jij (jullie) dan eens hiernaar kijken? Gewoon een paar dingen, filmpjes, interviews.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 20:30

rosalie83 schreef:Ik ben echt benieuwd hoe je dat ziet wat ik vroeg! Over dat de wettelijk vastgestelde termijn voor abortus is in elk land verschillend is. En dat er landen zijn waar abortus niet toegestaan is. Hoe zie je dat?

Dat beslist ieder land voor zich, wie ben ik om me met de wetgeving van een ander land te bemoeien.
Zoals het hier geregeld is vind ik het prima.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:31

Cisca schreef:
rosalie83 schreef:Ik ben echt benieuwd hoe je dat ziet wat ik vroeg! Over dat de wettelijk vastgestelde termijn voor abortus is in elk land verschillend is. En dat er landen zijn waar abortus niet toegestaan is. Hoe zie je dat?

Dat beslist ieder land voor zich, wie ben ik om me met de wetgeving van een ander land te bemoeien.

Dat is niet mijn vraag! Begint volgens jou in elk land het leven op een ander moment?

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 sep 2006 20:31

rosalie83 schreef:En bekijk ook eens: http://www.silentscream.org/
Ook Zuss en Cisca!

ik vind dat deze site wel genoeg bewijsmateriaal bevat hoe gruwelijk een abortus eigenlijk is... :|
- Home is in my head -

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:32

froske schreef:
rosalie83 schreef:En bekijk ook eens: http://www.silentscream.org/
Ook Zuss en Cisca!

ik vind dat deze site wel genoeg bewijsmateriaal bevat hoe gruwelijk een abortus eigenlijk is... :|

Erg hè...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 sep 2006 20:34

rosalie83 schreef:
Lalage schreef:rosalie: ik ben wel geinteresseerd in de wetenschappelijke artikelen, via Google Scholar kan je die misschien wel vinden. Als je iets hebt, post je dan de link hier?

Even terug heb ik in elk geval al twee websites gepost. Kijk maar eens!

Ik heb het over wetenschappelijke artikelen, niet over websites van pro-life organisaties. Jij zegt dat dingen wetenschappelijk bewezen zijn, dan is het logisch dat ik naar de artikelen van de onderzoeken vraag, nietwaar?

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 sep 2006 20:35

Maar het blijft moeilijk om iemand een advies te geven over een ongewenste zwangerschap. Je kunt wel zeggen: "je moet het houden!" maar zij zit ermee, zij moet het kind betalen, zij moet het verzorgen etc. Er komt enorm veel op je af!

Dat weerhoud me natuurlijk nog niet om te zeggen dat een abortus m.i. niet kan.
- Home is in my head -

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 20:36

rosalie83 schreef:
Cisca schreef:

Dat is niet mijn vraag! Begint volgens jou in elk land het leven op een ander moment?

Uiteraard is dat niet per land verschillend, dat hoeft niet in te houden dat ieder land een zelfde wettelijke regeling treft

Terug naar “Archief”