De Wachter Sions - Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 20 sep 2006 14:08

sela schreef:en: internet doet dingen met mensen. je mag anoniem zijn. feitelijk houd je je dan niet meer netjes naar buiten toe, maar ben je ws. meer jezelf. dus ontstaan er andere discussies dan irl.

tja.. het is niet makkelijk dat er zo over 'mijn' refoweb geschreven wordt.

Zoals een indo-NL vrouw woonachtig in china gisteren tegen mij zei:

"Internet leert ons dat in de global village dezelfde regels gelden in de intermenselijke communicatie. Alleen moeten we meer loslaten en kijken met wie/wat we te maken hebben, inhoudelijk observeren. Ook moeten we op waarde schatten welke zaken we met elkaar delen, oppervlakkigheid is de grootste vijand. Daarnaast moeten we accepteren dat internet iets is dat waar niemand vat op kan krijgen en dat moet ook niemand niet proberen."

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 20 sep 2006 15:06

Wat een kritisch stuk :roll: .

In het einde van het artikel zegt de auteur dat we met al onze vragen maar naar onze ouders (of bekenden) moeten gaan. Maar soms kan dat best eng zijn dus snap ik best dat je (onder een nickname) eerst je vraag op bijv. RW zet. Dan weet niet iedereen gelijk dat jij het ben. Het anoniem kan dus best een voordeel zijn.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 sep 2006 15:25

Bovendien weten de meeste actieve forummers wel wie ik ben 8)

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 20 sep 2006 15:46

Dit leidt soms tot treurig stemmende uitwisselingen. (….noemt de discussie van bloemenkind ‘op zoek naar God’ met reacties van Mr.Sokkie, Hijwel, Marnix en Carl…) Een meisje in nood waarschijnlijk in grotere verwarring achterlatend dan ze al was. Misschien deed alle goedbedoelde aandacht haar wel goed, maar antwoorden heeft ze niet gekregen!

Hmm, toch jammer dat hier voor mij gedacht wordt.
Ze hadden me m.i. beter middels een pb'tje kunnen vragen hoe ik de reacties op mij ervaar/heb ervaren.

Overigens best leuk om als vrouw van bijna 30 meisje te worden genoemd :wink:
Laatst gewijzigd door Bloemenkind op 20 sep 2006 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 20 sep 2006 15:48

Jort schreef:
elbert schreef:Als ik me niet vergis, is dhr. van der Tang een aangemeld lid van dit forum (hoewel hij hier nog niet gepost heeft). Hij is een bekende in de softwarewereld, dus weet hij ook goed hoe de internetwereld eruitziet.

Daarom zou ik er blij mee zijn als dhr. van der Tang zijn postcount, die nu nog op 0 staat, wat op zou voeren. ;)

Toch niet die man van Baan?? Die was (is) toch ook GG nog wat? In dat geval moet hij maar niet teveel kritiek gaan leveren want dant valt er over zakendoen op die manier ook nog wel wat te zeggen :|

Het is een stuk van de GerGemiNed, binnen verband om het precies te zeggen...(we hebben ze allebei hier in Gouda, en dan ook nog een GerGem, wat een keus!)

Ik ben het eens met het einde dat het eigenlijk knap beroerd is dat we niet naar onze ouders en/of ambtsdrager kunnen met onze problemen, maar wie neemt die stap, je hebt toch snel het idee dat je er erom om aangekeken wordt, zij het negatief, zij het dat je gematst wordt ofzo.

Het is soms gewoon fijner om met leeftijdsgenoten ( :roll: ) te praten over dingen die je dwarszitten, die geven je soms nog wat ruimte, ik heb het idee dat als ik met een oudere praat, die persoon zoiets heeft van, jij bent een kind, en jij snapt het niet. Verdraaid, als ik een vraag heb, betekend dat niet dat mijn mening niet kan tellen :shock: :x

Als iedereen nou zoveel foto's post al mij (ik val best mee toch, laatste tijd :wink: ) is het lang niet meer zo anoniem :mrgreen:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 sep 2006 17:05

Ik denk dat de heer Tang totaal onrealistisch is, het liefst ziet hij zich met zijn gemeenschap op een eiland neer met zijn eigen kerk , waar ze zelf hun brood bakken etc...

Je staat als christen in een gemeenschap , en niet buiten een gemeenschap !

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 sep 2006 17:28

Spons schreef:Ik denk dat de heer Tang totaal onrealistisch is, het liefst ziet hij zich met zijn gemeenschap op een eiland neer met zijn eigen kerk , waar ze zelf hun brood bakken etc...

Precies, en andersdenkenden zijn niet alleen wenselijk, maar zelfs volledig onmisbaar. Daar heeft de filosoof J.S. Mill nog een mooi betoog over geschreven in zijn stuk "On Liberty". Juist door andersdenkende wordt je gedwongen over je eigen standpunten te blijven nadenken en dat kan toch alleen maar goed zijn? Dat houdt de boel vitaal.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 20 sep 2006 17:43

MrSokkie schreef:
Spons schreef:Ik denk dat de heer Tang totaal onrealistisch is, het liefst ziet hij zich met zijn gemeenschap op een eiland neer met zijn eigen kerk , waar ze zelf hun brood bakken etc...

Precies, en andersdenkenden zijn niet alleen wenselijk, maar zelfs volledig onmisbaar. Daar heeft de filosoof J.S. Mill nog een mooi betoog over geschreven in zijn stuk "On Liberty". Juist door andersdenkende wordt je gedwongen over je eigen standpunten te blijven nadenken en dat kan toch alleen maar goed zijn? Dat houdt de boel vitaal.

Je hebt gelijk, wat zou de maatschappij zijn zonder andersdenkenden 8)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 sep 2006 17:45

PeterD schreef:Ik ben het grotendeels met je eens André. Al weet ik wel dat er predikanten zijn die meelezen op Refoweb. Alleen zou ik nou graag eens zien dat die predikanten zich ook eens zouden mengen in een discussie. Zij zijn het toch die leiding en sturing kunnen geven?

Dan het anonieme, het is iets dat mij ook wel eens tegen de borst stuit. Waarom niet gewoon met je naamop Refoweb, maar allerlei nicknames bedenken?

Ben ik helemaal met je eens. Ik weet van horen zeggen ook dat er kerkenraads leden uit mijn kerk meelezen op Refoweb. Jammer...want reageren doen ze niet idd.

En tjah...dat anonieme... Ik heb geen zin, dat als er nieuwe forumleden komen, gelijk pbtjes te ontvangen van; ben jij die en die??
De meeste hier weten trouwens wel wie ik ben, dus.... :mrgreen:

En tjah...dat artikel? Ik vind het ook wel een beetje erg negatief. Net als wat henkie zegt, als die vragen beantwoord konden worden door anderen, staan ze hier vaak niet. Kwil niet zeggen dat ik altijd wat heb aan de antwoorden die hier worden gegeven, maar het zet me vaak wel aan het denken. :lol:
Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 20 sep 2006 18:23

Bloemenkind schreef:
Overigens best leuk om als vrouw van bijna 30 meisje te worden genoemd :wink:

dat is dan weer een voordeel van anonimiteit 8)
Laatst gewijzigd door Napoleon op 20 sep 2006 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 sep 2006 18:59

Er is toezicht op deze discussies door zogenaamde ‘moderators’, maar omdat in principe iedere mening geventileerd mag worden die relevant is voor het onderwerp, komt het voor dat allerlei onbijbelse meningen naar voren gebracht worden, en dat wordt door Refoweb binnen bepaalde grenzen ook expliciet toegestaan.

tsja napoleon dat wordt een ander baantje zoeken, mischien mag je het koffertje van de aanstichter dragen :mrgreen:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 20 sep 2006 19:47

Spons schreef:
Er is toezicht op deze discussies door zogenaamde ‘moderators’, maar omdat in principe iedere mening geventileerd mag worden die relevant is voor het onderwerp, komt het voor dat allerlei onbijbelse meningen naar voren gebracht worden, en dat wordt door Refoweb binnen bepaalde grenzen ook expliciet toegestaan.

tsja napoleon dat wordt een ander baantje zoeken, mischien mag je het koffertje van de aanstichter dragen :mrgreen:

Ik vind het sowieso krom, net alsof mensen alleen maar mogen denken wat de kerk voorschrijft, dat kán niet :wink:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 20 sep 2006 19:57

LeChat schreef:

@Omega: De kritiek die Van der Tang heeft op Refoweb gaat toch m.n. over het forumgedeelte, dat hier 'oeverloos gezwamd wordt' over de meest tere onderwerpen en dat alle mogelijke meningen worden geventileerd. Ik vraag me af of je dat ook kunt betrekken op reformatorische bedrijven, organisaties en instellingen, zoals jij zegt.

Tja, ik werk zelf bij een reformatorisch bedrijf, dus ik kan er over mee praten. Laten we zo zeggen dat ik veel discussies op Refoweb een stuk zinvoller vind. Ondanks dat heb ik mijn refo-broeders en -zusters uit alle kerkgenootschappen van harte lief.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 20 sep 2006 20:00

Dippie schreef:
PeterD schreef:Ik ben het grotendeels met je eens André. Al weet ik wel dat er predikanten zijn die meelezen op Refoweb. Alleen zou ik nou graag eens zien dat die predikanten zich ook eens zouden mengen in een discussie. Zij zijn het toch die leiding en sturing kunnen geven?

Dan het anonieme, het is iets dat mij ook wel eens tegen de borst stuit. Waarom niet gewoon met je naamop Refoweb, maar allerlei nicknames bedenken?

Ben ik helemaal met je eens. Ik weet van horen zeggen ook dat er kerkenraads leden uit mijn kerk meelezen op Refoweb. Jammer...want reageren doen ze niet idd.

Dat is nou werkelijk anoniem :lol:

Zou dat er ook niet mee te maken hebben als men er achter komt wie het is dat dan door de kerk gaat van oooh ouderling x zit op refoweb :shock:

henkie
Beheerder

Re: De Wachter Sions - Refoweb

Berichtdoor henkie » 20 sep 2006 20:08

marina87 schreef:De Wachter Sions (kerblad van de Ger.Gem. in Ned) – vragen over moderne media (door L. van der Tang, Rhenen)
(...)

Iemand zou kunnen opmerken dat gebruik van Refoweb een duidelijk voorbeeld is van niet-noodzakelijk gebruik van internet voor privé-doeleinden, en dus volgens ons kerkelijk standpunt censurabel. Dat is op zichzelf genomen een juiste constatering.
Maar is daarmee ook een verdere behandeling van deze vraag overbodig geworden?

Is dit laatste eigenlijk geen retorische vraag? Is er nog een ander antwoord mogelijk dan dat in dit artikel wordt gegeven als het gaat om een niet-noodzakelijk privé-gebruik van een internetsite? Dat zou in strijd zijn met het kerkelijke standpunt.

Terug naar “Archief”