Hallo,
Door een vraag van een christen die uit Irak gevlucht is en nu heur met zijn gezin een status heeft ben ik gaan nadenken over wie de zonen Gods zijn (Genesis 6:2 en Job 1:6) maar ik kom er niet uit. Wie weet er meer over?
Janny
Moderator: Moderafo's
Klaas schreef: Blijkbaar gebruikte de schrijver de mythologische wereld van de volken rond Israël om Gods afkeuring over dit soort heidense praktijken duidelijk te maken. De godenzonen duiden dan inderdaad op engelen maar het gaat dan niet om geschiedschrijving, niet om werkelijk gebeurde feiten dus.
Klaas
Klaas schreef:Waarom zou het wel om geschiedkundige feiten gaan?
Klaas
en ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer
ja, maar ik heb het over de schepping. De aarde was er dus al...tussen het eerste en tweede vers kan een heel groot gat zitten...johannes1 schreef:maar ziende op het eerste vers. in den beginne schiep God de hemel en de aarde. en in de 2de vers gaat ie door met de aarde nu was woest.om een nog heldere licht er op te krijgen moet je openbaringen 21 eens lezen.en ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer
Het is moeilijk om direct de link te zien met de heilsgeschiedenis.
(...) maar je ontkomt er m.i. niet aan om ook dit serieus te nemen. Simpel en alleen vanwege het feit dat het in de Bijbel staat.
: Zo zijn er nog wel meer plaatsen in de Bijbel die iets vertellen over de engelenwereld. (of 'tussenwereld').
Of ken jij meer plaatsen in de Bijbel, m.n. dan de eerste 5 boeken, waar Mozes de mythologische wereld als voorbeeld zou hebben gebruikt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten