Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 15 sep 2006 12:52

Ja kokkie ben ik het helemaal met je eens, hij had wel meer snerend en rare voorbeelden die avond. Zoals ik van Kooten van horen en zeggen ken, is het een fijne man, maar zijn grapjes over preken uit de libelle en Adam zonder mp3 speler, ik snap niet wat dat toevoegd aan je spreken. Het kwam bij mij over, alsof hij erg populair wou doen. En ook zijn grapjes over die marokkanen stonden mij niet bepaald aan, stel voor dat er net een moslim die avond komt kijken, dat is niet bepaald aardig tegenover zo'n persoon. Sommige grapjes vond ik echt belachelijk raar uit de hoek komen. Maarja iedere gek zijn gebrek, zo kom je ook weer tegen dat je niet de enige gek bent ;)
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

topkok

Berichtdoor topkok » 15 sep 2006 12:54

jah over die mp3 speler ook zoiets en dat internet come on
hoeveel christelijke site's zijn er niet (tuurlijk) er zijn site die van mij niet hoeven, dat weet iedereen, maar je kan ook christelijke muziek op je MP3 speler luisteren!!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 15 sep 2006 12:56

Ja maar hij bedoelde, als je op zoek gaat naar Jezus, koop dan geen mp 3 speler omdat je er christelijke muziek op kunt luisteren, of ga dan niet op internet neuzen, want daar vind je Hem niet. Maar die populaire voorbeelden, vond ik echt belachelijk
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 sep 2006 13:54

topkok schreef:En overuren maken is voor mij geen probleem, die krijg ik ook uitbetaald!!!

volgens mij mis je nu even zijn punt 8) hij bedoelde dat je als je gaat evangeliseren in de tijd van je baas, dat je dan, terwijl je baas je betaald in de veronderstelling dat je aan het werk bent, je dus niet aan het werk bent. zijn punt is dus: je moet je baas niet laten betalen voor de tijd dat jij aan het evangeliseren bent, en als je tijdens je werk wel een uur gaat evangeliseren, dat moet je dat later inhalen zonder dat je daar geld voor vraagt omdat je anders steelt. (dit geldt natuurlijk niet als je aangenomen bent als evangelist :) ). ik vond dat hij hier best een punt had. als je met je collega een gesprek aanknoopt terwijl het werk doorgaat is het natuurlijk anders, maar hij bedoelde dat je niet je werk (en dus de portemonee van je baas) moet laten lijden onder jou evangelisatiedrang.

verder vond ik het een beetje jammer dat hij met de vraagbeantwoording m.b.t. het dopen een beetje heel erg zijn punt stond te maken. het was niet echt de vraag, maar dat moest er toch even uit.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

topkok

Berichtdoor topkok » 15 sep 2006 14:07

Napoleon schreef:verder vond ik het een beetje jammer dat hij met de vraagbeantwoording m.b.t. het dopen een beetje heel erg zijn punt stond te maken. het was niet echt de vraag, maar dat moest er toch even uit.

Dat vind ik bij heel veel dingen van hem zo, dat zag je toch ook met die psalm, ik wil er geen commentaar op leveren maar toch nog even dit!

Erwin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erwin » 15 sep 2006 20:33

Was hele gave avond weer ;) (erg gezellig!)
Zinge was heel mooi
Heb al veel zin in de volgende avond:D

Was alleen deze keer heel laat (file's).
Kwam pas kwart over 2 thuis :)

topkok

Berichtdoor topkok » 16 sep 2006 08:14

Erwin schreef:Was hele gave avond weer ;) (erg gezellig!)
Zinge was heel mooi
Heb al veel zin in de volgende avond:D

Was alleen deze keer heel laat (file's).
Kwam pas kwart over 2 thuis :)

maar wat vond je er inhoudelijk van dan??

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 sep 2006 10:12

Ha, zei hij dat je beter maar geen mp3-speler aan kunt schaffen omdat Adam ook geen mp3-speler had? Wat een onzin, dat zou je dan ook van de auto kunnen zeggen. Maar ik ga vanavond de lezing even downloaden, ben erg benieuwd :)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 16 sep 2006 10:21

Hoewel ik de mp3-opmerking en meer van dat soort niet echt nodig vond, was dat volgens mij niet helemaal de strekking van zijn betoog.

't Was meer een vergelijk tussen de tijd van bijv. Adam en onze tijd. Zo van, Adam had geen mp3-speler maar huppelde in het paradijs voor God. Wij hebben die mp3-speler dus ook niet echt nodig, in ieder geval niet als hulpmiddel om er God mee te leren kennen. Zoiets.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 sep 2006 10:24

Ah oké! Een mp3-speler dunkt mij inderdaad ook geen levensbehoefte. Aan de andere kant moet je voorzichtig zijn met zulk soort redeneringen. Adam had ook geen Bijbel maar de Bijbel is wel dé manier om God te leren kennen.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 16 sep 2006 10:51

Het was de eerste keer dat ik op een jongerenavond in Doorn was, kon de losse opmerkingen over moslims e.d. tussendoor bepaald niet waarderen. Als je andersdenkende mensen gewoon niet serieus neemt is het nogal makkelijk te volharden in je eigen geloof.
Delen van de lezing kwamen op mij over als goedkoop scoren ten koste van anderen.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 sep 2006 10:55

rafaell schreef:Ah oké! Een mp3-speler dunkt mij inderdaad ook geen levensbehoefte. Aan de andere kant moet je voorzichtig zijn met zulk soort redeneringen. Adam had ook geen Bijbel maar de Bijbel is wel dé manier om God te leren kennen.

De domineee zei dat wij nu de verleidingen van mp3, internet e.d. hebben. Die hadden Adam en Abraham niet, maar die hadden weer andere verleidingen.
Hij probeerde aan te geeven dat Adam ook verleidingen had net als ons. Er zijn mensen die zeggen dat wij veel meer verleidingen hebben dan de mensen uit de Bijbel. Maar in elke tijd zijn er verleidingen geweest alleen steeds op een andere manier.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 16 sep 2006 10:58

Ik zei nou ik kom uit kesteren toen zij hij ooooohw. Dan breekt er bij mij iets, zo kun je toch niet omgaan met een ander kerkgenootschap waar ik lid ben, ook al is het anders, wat maakt dat uit.

daarna kwamen ze vragen of ik naar huis wou rijden dus ik liep weg zij hij suc6 met je overuren?? waarom zeg je dat waarom zeg je niet zoiets van Gods zegen jongen. Nee een sneer!!

1. Die kerkscheiding bij jullie is bepaald ook niet zo vriendelijk verlopen, waarbij over en weer lelijke en gemene dingen tegen elkaar zijn gezegd. Er is hierin niemand onschuldig. Kesteren geldt als één van de schoolvoorbeelden in het land hoe het dus niet moet. Daar zal ds. Van Kooten op dat moment ongetwijfeld aan gedacht hebben.

2. Je baas laten 'betalen' voor jouw evangelisatie-activiteiten lijkt me niet juist. Als Van Kooten dat bedoelde (zoals Napoleon zei), heeft hij daarmee 100 procent gelijk.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 sep 2006 11:06

Zo bedoelde de dominee het inderdaad.

Ik heb er een beetje moeite mee dat mensen zijn woorden verkeerd hier neerzetten. Nou komt er zo'n verkeerd beeld over zijn lezing hier te staan
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 16 sep 2006 16:06

ik ga de lezing wel zelf luisteren op jijdaar.nl :)

Terug naar “Archief”