acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2006 08:44

Ach, gezien de omstandigheden vind ik één typfoutje nog een aardige score. :clown:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 sep 2006 11:39

Dat is ook weer waar.

André

Berichtdoor André » 14 sep 2006 11:55

Aragorn schreef:Ach, gezien de omstandigheden vind ik één typfoutje nog een aardige score. :clown:
De opmerking kwam blijkbaar rechtstreeks uit je hart, ofzo. :)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 14 sep 2006 12:07

Aragorn schreef:
meschianza schreef:@ Arargon, ik mag niet oordelen over het hart waarmee Madonna geeft, maar ik vrees ook dat in veel gevallen het bij popsterren om imagebuilding gaat, zoals ook veel bedrijven dat elkaar nadoen. En dat is prima, want het gaat er om dat mensen geholpen worden. Maar aan de beweegredenen hecht ik niet zo snel waarde. Ik vrees dat er een hoop gewoon aandachtsgeil zijn. Daar verdenk ik madonna ook van. Een beetje liefdadigheid doen en een beetje grenzen zoeken, aandacht verzekerd. ALs je geen aandacht meer krijgt ben je verloren in die wereld. Ofwel, inderdaad medelijwekkend.

Natuurlijk, Afrika is tegenwoordig hip onder celebrities. Maar ik vind het ook altijd weer een beetje laf om het daarmee af te doen, want er zijn er genoeg die het niet doen. Bill Gates wordt er bijvoorbeeld persoonlijk niets minder van nu hij z´n halve vermogen in ontwikkelingsprojecten investeert, maar hij doét het ondertussen wel en steekt er wel energie in.

En veel mensen die daar schamper over doen zijn zelf te lui om een euro in de collectebus te gooien.

Zoals ik dus ook zei: de daad zelf is prima, want er worden mensen mee geholpen. En als iemand die altijd media-aandacht heeft, dit gebruikt om een wereldproblematiek onder de aandacht te brengen...geweldig. Maar ik ben er niet van onder de indruk noch zie ik het in dit geval als een verdediging van andere uitingen van Madonna. Vind ik Bill Gates overigens ook anders, die zet zich echt daadwerkelijk in, het is zn nieuwe doel zeg maar.

Pas las ik weer zo'n interview met een meisje, had kanker gehad, heel erg allemaal. Genas gelukkig en is ook nog erg jong en mooi en kan een beetje schrijven. Schrijft een boek over haar kanker en dat ze toen toch best goede seks kon hebben, boek wordt een succes en ja, ze krijgt publiciteit. En waar sluit ze het interview mee af? Juist: ze wil graag een weeshuis oprichten in Afrika. Vast heel lief bedoelt, maar dan denk ik: jawel hoor daar hebben we er weer 1. En waarom moet ik dat weten? Ik zie dat helemaal voor me: een wildgroei aan kindertehuizen op de wereld op naam van succesvolle mensen.

Mag je geen eigen belang hebben bij het geven aan goede doelen? Dat is een interessante discussie opzich. Ik denk het wel. Bijvoorbeeld bedrijven die in Afrika een afdeling starten, daardoor veel winst maken, maar die ook zorgen voor een school, ziekenhuis e.d. voor de plaatselijke bevolking. Maar ik denk dat de zuiverste gevers die van de bijbelse optie zijn: laat je linkerhand niet weten wat je rechter hand geeft (of andersom) En ik geloof ook zeker dat er net zo goed succesvolle mensen zijn, die veel geven aan goede doelen maar van wie niemand dat weet.

En je laatste zin vind ik een erg loze opmerking voor jouw doen. 8)

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 13:04

Atje schreef:Jongens, god is echt wel mans genoeg om voor zichzelf op te komen. Als hij beledigd word roept ie wel iets terug...

Heb je het over God of over je vriendje?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 sep 2006 10:09

Ik gok over z'n maatje, so what? En is go(e)d niet je beste vriend?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 sep 2006 11:14

meschianza schreef:
Aragorn schreef:
meschianza schreef:@ Arargon, ik mag niet oordelen over het hart waarmee Madonna geeft, maar ik vrees ook dat in veel gevallen het bij popsterren om imagebuilding gaat, zoals ook veel bedrijven dat elkaar nadoen. En dat is prima, want het gaat er om dat mensen geholpen worden. Maar aan de beweegredenen hecht ik niet zo snel waarde. Ik vrees dat er een hoop gewoon aandachtsgeil zijn. Daar verdenk ik madonna ook van. Een beetje liefdadigheid doen en een beetje grenzen zoeken, aandacht verzekerd. ALs je geen aandacht meer krijgt ben je verloren in die wereld. Ofwel, inderdaad medelijwekkend.

Natuurlijk, Afrika is tegenwoordig hip onder celebrities. Maar ik vind het ook altijd weer een beetje laf om het daarmee af te doen, want er zijn er genoeg die het niet doen. Bill Gates wordt er bijvoorbeeld persoonlijk niets minder van nu hij z´n halve vermogen in ontwikkelingsprojecten investeert, maar hij doét het ondertussen wel en steekt er wel energie in.

En veel mensen die daar schamper over doen zijn zelf te lui om een euro in de collectebus te gooien.

Zoals ik dus ook zei: de daad zelf is prima, want er worden mensen mee geholpen. En als iemand die altijd media-aandacht heeft, dit gebruikt om een wereldproblematiek onder de aandacht te brengen...geweldig. Maar ik ben er niet van onder de indruk noch zie ik het in dit geval als een verdediging van andere uitingen van Madonna.

Ik geloof ook niet dat ik het bij wijze van verdediging van andere uitlatingen van haar vermeld heb. Het enige dat ik ermee heb willen zeggen is dat je dus niet kunt zeggen dat ze wel woorden maar geen daden heeft, zoals Jort beweerde.

Vind ik Bill Gates overigens ook anders, die zet zich echt daadwerkelijk in, het is zn nieuwe doel zeg maar.

Inderdaad, die doet bijna niet anders. :) Maar daarom hoeven mensen die ook nog ander werk erbij doen en zich derhalve niet fulltime inzetten niet minder te zijn.

Nah, dat vind ik niet, er wordt mi. namelijk vaak veel te makkelijk geoordeeld over de acties van anderen zonder dat men de eigen houding eens kritisch beziet.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 sep 2006 08:28

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 sep 2006 09:09

Aragorn schreef:Ik geloof ook niet dat ik het bij wijze van verdediging van andere uitlatingen van haar vermeld heb. Het enige dat ik ermee heb willen zeggen is dat je dus niet kunt zeggen dat ze wel woorden maar geen daden heeft, zoals Jort beweerde. .

In dat geval heb ik inderdaad te snel mijn conclusies getrokken, excuses

Aragorn schreef:
Vind ik Bill Gates overigens ook anders, die zet zich echt daadwerkelijk in, het is zn nieuwe doel zeg maar.

Inderdaad, die doet bijna niet anders. :) Maar daarom hoeven mensen die ook nog ander werk erbij doen en zich derhalve niet fulltime inzetten niet minder te zijn.)

Natuurlijk niet, maar daarom vond ik de vergelijking met Bill Gates en een Modonna die goede doelen opricht, geen terechte vergelijking als het gaat om de beweegredenen.

Aragorn schreef:

Nah, dat vind ik niet, er wordt mi. namelijk vaak veel te makkelijk geoordeeld over de acties van anderen zonder dat men de eigen houding eens kritisch beziet.

Maar daarmee kan je nooit concluderen dat veel mensen die makkelijk oordelen zelf te lui zijn om een euro te geven.

Terug naar “Archief”