Voeten na de bevalling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Voeten na de bevalling

Berichtdoor pol » 14 sep 2006 08:03

Het is een heel raar onderwerp en ik heb lang gedubt of ik het zou plaatsen!

Na de bevalling van mijn eerste kreeg ik last van mijn voeten. Als ik even had geslapen en ik moest mijn bed uit strompelde ik de eerste 5 meter en dan gaat het beter. Ik heb het nagevraagd bij de dokter maar die wist van niks en wilde ook niet verder onderzoeken.
Tijdens de zwangerschap van de 2e had ik nergens last van. Nu heb ik als ik even gezeten heb al pijnlijke stijve voeten. Doordat die dr zo sloom doet heb ik weinig zin om er weer naar toe te gaan

Heeft iemand hier wel eens van gehoord of zelf last van?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 08:52

'k Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Wel erg vervelend zeg. Kun je er niets over op internet vinden?
Misschien weet een verloskundige/kraamverzorgster er wat over?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 sep 2006 09:53

ja misschien maar ik ben natuurlijk nu niet meer onder controle van verloskundige en kraamhulp.
het is zon raar iets, als je nu last had van je buik was het anders dan van je voeten 8)

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 14 sep 2006 10:18

Misschien heeft het met je bloedsomloop te maken, omdat ze stijf zijn.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 10:44

pol schreef:ja misschien maar ik ben natuurlijk nu niet meer onder controle van verloskundige en kraamhulp.
het is zon raar iets, als je nu last had van je buik was het anders dan van je voeten 8)

Misschien dat je een kraamhulp kent of misschien reageert er één op dit forum :wink:
Je zou kunnen proberen om eens langs te gaan bji een podoloog; je weet maar nooit!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 sep 2006 11:57

aan bloedsomloop zit ik ook te denken. Ik had nl bij de eerste ook geen gevoel meer in mijn voeten aan het eind van de zwangerschap.
Ook niet in mijn vingers trouwens.

Mijn moeder is onder behandeling van een podoloog, die kan het wel eens navragen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 sep 2006 12:56

is het dan zon gevoel alsof je voet slaapt?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 14 sep 2006 12:57

pol schreef:aan bloedsomloop zit ik ook te denken. Ik had nl bij de eerste ook geen gevoel meer in mijn voeten aan het eind van de zwangerschap.
Ook niet in mijn vingers trouwens.

Mijn moeder is onder behandeling van een podoloog, die kan het wel eens navragen

Ik heb op internet even gegoogled op 'stijve voeten na bevalling' en dan zie je wel dat je niet de enige bent.
Maar vaak hebben die mensen meer klachten dan alleen maar stijve voeten.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 14 sep 2006 14:01

mijn eerste reactie is verloopt de bloedsomloop wel lkkr.

krijg je er ook tintelingen in, zeg maar een slaap voet? last van wintertenen of andere kwaaltjes aan je voeten?

welke kleur hebben je voeten? en als ze moe zijn?
als je onder de douche heb gestaan zijn ze dan ook erg vurig?
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 sep 2006 18:02

In de nieuwe "wij jonge ouders" stond ook iets over kwaaltjes na de bevalling. Heb nog geen tijd gehad om het te lezen. Als er nog wel iets over instaat zal ik dat wel ff posten.

Maar ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord. Had je misschien ook spataders tijdens de zwangerschap, misschien dat dat er mee te maken heeft? Ik had bijv. wel als ik op bed had gelegen en meteen daarna langere tijd stond dat ik heel zere voeten kreeg. Maar dat kwam volgens mij door de bloedsomloop. Aders waren dan ook dik en opgezet. Dat is nu weer over.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 sep 2006 06:51

Bedankt voor jullie reakties!

Hoe voelt het aan: stram en stijf.
Als ik bijv. geslapen heb en ik kom mijn bed uit en ik ga staan doet dat al zeer en kan ik dus moeilijk vooruit komen. Na ongeveer 5 stappen loop ik gewoon maar dat stramme blijft.
Gisteravond was ik even naar Gorinchem (ik weet niet of jullie daar bekend zijn), dan trek ik expres al gympen aan. En als ik dan van parkeergarage Kazerneplein naar prenatal loop en terug, ben ik heel blij dat ik weer bij de auto ben. Ik denk dat het totaal 2 km is.

Ik zal ook nog es ff googlen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 sep 2006 06:51

Bedankt voor jullie reakties!

Hoe voelt het aan: stram en stijf.
Als ik bijv. geslapen heb en ik kom mijn bed uit en ik ga staan doet dat al zeer en kan ik dus moeilijk vooruit komen. Na ongeveer 5 stappen loop ik gewoon maar dat stramme blijft.
Gisteravond was ik even naar Gorinchem (ik weet niet of jullie daar bekend zijn), dan trek ik expres al gympen aan. En als ik dan van parkeergarage Kazerneplein naar prenatal loop en terug, ben ik heel blij dat ik weer bij de auto ben. Ik denk dat het totaal 2 km is.

Ik zal ook nog es ff googlen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 sep 2006 12:42

ik heb iets soorgelijks geloof ik, maar ik heb vooral het gevoel dat mijn voeten heel erg zwaar zijn :roll:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 sep 2006 14:07

Heeft het wel te maken met je zwangerschappen? Wellicht staat het los daarvan? Misschien gewoon ff naar de huisarts gaan!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 sep 2006 14:45

het is nooit geweest alleen na de zwangerschap van de eerste. De dr heeft wel op reuma laten prikken maar dat was het gelukkig niet.

Terug naar “Archief”