weekendhuwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

weekendhuwelijk

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2003 16:07

Lalage schreef:
kurtyo schreef:Cire: een vriend van mij is getrouwd... allebei student: de 1 in Utrecht de ander in Grongingen, zitten alleen de weekenden bij elkaar en vaak bij de ouders... dus meestal zit de een in U. en de andere in G. En in het weekend zitten ze samen in U of G of ze zitten in R'dam (ouders jongen) of in Goes (ouders meisje)... dus...

mmmz, zou ik ook wel willen, maar ik vind het toch een beetje gek om te trouwen terwijl je nog niet in een huis kunt wonen. Wat vinden jullie daarvan?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2003 16:10

het lijkt mij zelf niks.. maar ja je kan ook hebben dat je man vrachtwagenchauffeur is of op zee is .. en dan is je man er doordeweeks ook niet.. dat is denk ik wel hetzelfde...

mijn schoonmoeders man is doordeweeks ook niet thuis. zijzelf zegt: des te leuker is het weekend.. des te meer genieten we dan van mekaar...

ik denk dat het nog niet eens zo raar is, maar ik zou het niet willen dat weet ik wel :wink: :wink: :wink: :P

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 02 okt 2003 16:26

Als zij het leuk vinden, mogen ze van mij. Maar waar maken we ons druk om, vraag ik me af. Laat ze maar ze doen, als ze dat willen.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 okt 2003 17:11

trijntjejohanna schreef:het lijkt mij zelf niks.. maar ja je kan ook hebben dat je man vrachtwagenchauffeur is of op zee is .. en dan is je man er doordeweeks ook niet.. dat is denk ik wel hetzelfde...

mijn schoonmoeders man is doordeweeks ook niet thuis. zijzelf zegt: des te leuker is het weekend.. des te meer genieten we dan van mekaar...

ik denk dat het nog niet eens zo raar is, maar ik zou het niet willen dat weet ik wel :wink: :wink: :wink: :P

Schoonmoeders man?
Noemen ze zoiets niet schoonvader toevallig? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2003 17:42

Markie schreef:
trijntjejohanna schreef:het lijkt mij zelf niks.. maar ja je kan ook hebben dat je man vrachtwagenchauffeur is of op zee is .. en dan is je man er doordeweeks ook niet.. dat is denk ik wel hetzelfde...

Schoonmoeders man?
Noemen ze zoiets niet schoonvader toevallig? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nee

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 okt 2003 07:29

Het lijkt me echt niet leuk om dan niet samen te kunnen zijn, het is toch juist heerlijk als je getrouwd bent en je bent lekker samen, je komt samen thuis uit je werk, eet samen enz enz.....heerlijk toch!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 okt 2003 08:11

Ikke21 schreef:Het lijkt me echt niet leuk om dan niet samen te kunnen zijn, het is toch juist heerlijk als je getrouwd bent en je bent lekker samen, je komt samen thuis uit je werk, eet samen enz enz.....heerlijk toch!!

jawel dat is misschien ook wel zo.... maar zoals mijn schoonmoeder dus al zei over dat haar man door de weeks weg was.. ze zei: des te leuker is het in het weekend en geniet je van mekaar!!
je raakt er volgens mij wel aan gewend hoor... en als je er aan gewend bent dan wil je niet meer anders :mrgreen: tis toch ook wel even lekker: je man eventjes weg :wink: :wink: :wink:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 okt 2003 08:17

Tuurlijk went dat wel, maar het lijkt me toch niet leuk, als ik nu vanaf zondag tot woensdag en vanaf woensdagavond tot vrijdagavond moet wachten voordat ik mn vriend zie, vind ik al veelste lang.....dan verlang je toch naar het moment dat we gaan trouwen en dat we gewoon iedere dag bij elkaar zijn en dat je als je thuis komt uit je werk, gewoon je man weer ziet, dit lijkt me zo heerlijk he!!

joepie

Berichtdoor joepie » 03 okt 2003 08:50

Waarom zijn ze dan met elkaar getrouwd?
Om als ze bij elkaar zijn gewoon met elkaar naar bed te kunnen?
Ik denk dat het huwlijk wel meer inhoudt dan dat.
Volgens de wet ben je zelfs verplicht om bij elkaar te wonen volgens mij.

In het geval van de vrachtwagenchauffeur is het zo dat hij wel bij zijn vrouw woont maar zijn werk hem van huis brengt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 okt 2003 09:30

joepie schreef:Waarom zijn ze dan met elkaar getrouwd?
Om als ze bij elkaar zijn gewoon met elkaar naar bed te kunnen?
Ik denk dat het huwlijk wel meer inhoudt dan dat.

In het geval van de vrachtwagenchauffeur is het zo dat hij wel bij zijn vrouw woont maar zijn werk hem van huis brengt.

dat vind ik dus ook.. ik vind ook dat je bij mekaar hoort te wonen, maar als het om het werk niet anders kan dan is er niks op tegen vind ik..... ik zou het alleen niet willen,maar dat is persoonlijk

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 okt 2003 10:16

Tuurlijk hoor je bij elkaar te wonen als je getrouwd bent, anders kan je net zo goed niet trouwen!! Je geeft niet voor niks je ja woord op het stadhuis en in de kerk, dat houdt ook wel wat in en doe je niet zomaar denk ik!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 okt 2003 10:19

Ikke21 schreef:Tuurlijk hoor je bij elkaar te wonen als je getrouwd bent, anders kan je net zo goed niet trouwen!! Je geeft niet voor niks je ja woord op het stadhuis en in de kerk, dat houdt ook wel wat in en doe je niet zomaar denk ik!

Maar als het nou om het wekr niet anders ka-han.... dan moet je maar niet trouwen?????

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 okt 2003 10:21

nee dat zeg ik niet, je werk is nog wat anders... ik ken ook een gezinnetje waarvan de vader vrachtwagenchauffeur is, hij is nauwelijks thuis, zijn werk geeft hem een kick. Een aantal jaar geleden wilde hij wat meer thuis voor zn kinderen dus ging het binnenland rijden.....het is dan wel geen 9 tot 5 baan, maar hij is wel iedere avond thuis.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 okt 2003 13:15

[quote="joepie"]
[quote]
Dat is afgeschaft, hoelang geleden weet ik niet precies. Toch al een aantal jaren. Bij ons werdt het door de ambtenar nog wel voorgelezen maar of het nog terecht was betweifelen we soms. Maar het is toch veel mooier als je elke dag samen bent, kun je elkaar veel beter bijstaan en helpen. Als vader zie je zo je kinderen ook nog eens.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 okt 2003 13:16

joepie schreef:Volgens de wet ben je zelfs verplicht om bij elkaar te wonen volgens mij.

Dat is afgeschaft, hoelang geleden weet ik niet precies. Toch al een aantal jaren. Bij ons werdt het door de ambtenar nog wel voorgelezen maar of het nog terecht was betweifelen we soms. Maar het is toch veel mooier als je elke dag samen bent, kun je elkaar veel beter bijstaan en helpen. Als vader zie je zo je kinderen ook nog eens.

Terug naar “Archief”