ja klopt.
vaak is het beeld van anoraxia: brood magere meisjes die zo ongeveer aan sondevoeding moeten om aan te sterken.
tuurlijk zijn zij er ook, maar het zo vele malen breder. Waar exact de grens ligt weet ik ook niet.
Moderator: Moderafo's
Bloemenkind schreef:L'être extraterrestre schreef:Als jij stopt met eten omdat je niet meer wilt eten of kunt eten heb je anorexia dacht ik.
Dik of dun maakt niet uit.
Je hoeft niet te stoppen met eten om anorexia te hebben.
Heb ik ook nooit gedaan.
marina87 schreef:Wat was/is jou manier dan?
Tegenwoordig hou ik wel van eten. Soms val ik nog weleens terug en hekel ik het eten, en vind ik het een goed gevoel om controle over m'n lichaam te hebben door niet te eten, het hongergevoel voel ik dan ook niet echt. Verder heb ik nu door dat ik dunner schijnt te zijn dan dat hoe ik mezelf zie. Maar ik merk dat ik er steeds beter mee om kan gaan. Ik wil niet dunner meer worden, maar eerlijk gezegd ook niet echt dikker. Dat lijkt me echt niet mooi. Verder weet ik met m'n verstand dat dat nergens op slaat. Gelukkig ben ik er achter dat eten ook genieten kan zijn.
MrSokkie schreef:
(..) Ik kwam laatst een artikeltje tegen in het NRC wat best schokkend was. Er is een nieuw fenomeen in Nederland opgedoken, de zogenaamde pro-ana websites. Dat zijn websites waar (voornamelijk) jonge meiden anorexia als levensstijl promoten. Elkaar adviezen geven en elkaar ondersteunen in het nog verder afvallen. Aan dat artikeltje moest ik denken toen ik bovenstaande opmerking maakte.
Bloemenkind schreef:Ik weet niet of het verstandig is dat ik hier neerzet wat 'mijn manier' is.
Ik wil nl. niemand op ideeën brengen
Ik hou het er voorlopig maar op dat ik altijd ben blijven eten en nooit heb gebraakt of gelaxeerd.
Enigszins afwijkend van het 'gangbare beeld' dus.
(Waardoor ik zelf eigenlijk - nog steeds - niet snap hoe ik zoveel af heb kunnen vallen :roll:)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten