Moderator: Moderafo's
Dippie schreef:Ansje schreef:Gerdien B. schreef:Wij zijn en blijven mensen die zonden blijven doen. Ook Gods kinderen kunnen in openbare zonden terug vallen. Daarom zijn en blijven ze wel Gods kinderen
God zal het werk wat ZIjn hand begon voleinden en niet verlaten!
Inderdaad, wij blijven zonden doen. Maar op het moment van openbare zonden kan je (denk ik) ook als kind van God niet aan het avondmaal gaan.
Wanneer dan weer wel? Je zonden worden dan toch gelijk weer vergeven? Zo niet, dan kan eigenlijk niemand meer aangaan....
Dippie schreef:Dat vraag ik mij dus ook af.
Ik heb nog nooit (gelukkig) meegemaakt dat ze iemand weigerden. Maar ze mogen (bij ons) toch alleen maar weren als ze onder censuur staan? Want oordelen mogen ze niet....
Het_Bureau schreef:Dat iedereen zondigt, daar zijn we het over eens.
Iemand die aan het avondmaal gaat, wordt toch op zijn minst geacht berouw te hebben van zijn/haar zonden lijkt me.
Iemand die in openbare zonden leeft , kan dan niet aan het avondmaal, omdat die persoon volhard in een bepaalde zonde en hier geen berouw over toont.
Gerdien B. schreef:Het_Bureau schreef:Dat iedereen zondigt, daar zijn we het over eens.
Iemand die aan het avondmaal gaat, wordt toch op zijn minst geacht berouw te hebben van zijn/haar zonden lijkt me.
Iemand die in openbare zonden leeft , kan dan niet aan het avondmaal, omdat die persoon volhard in een bepaalde zonde en hier geen berouw over toont.
Vergeet niet dat ieder God van kind terug valt in de zonden.
Ook zij kunnen de grootst mogelijke moeite hebben om uit de zodnen te komen. Toch kunnen ze er vreselijk spijt van hebben.
Je kan niet zeggen: je bent bekeerd, dus nu kan je voor altijd die zonden laten. Nee... daar komt een hele strijd met zich mee om zo rein mogelijk voor God te kunnen leven. Dat lukt de 1 makkelijker dan de ander.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 45 gasten