soort van 'bang' voor t geloof ofzo...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 02 okt 2003 13:03

daar mag je nooit van uit gaan lijkt me!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2003 13:07

ahuibers schreef:daar mag je nooit van uit gaan lijkt me!

waarom niet?? moet je dan van het tegengestelde uitgaan??

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 02 okt 2003 13:16

Wilko schreef:Nee, anders zou je nog eens bang kunnen worden van de Bijbel. Dus gaan we er maar vanuit dat we gered zijn.

Ik denk niet dat Joris het zo bedoeld heeft. Hij bedoeld denk ik meer dat ook al ben je gered dan kun je nog wel bang zijn. En hij wilde denk ik on-topic blijven dus laten we dat nu maar gaan doen.
He died for me, I life for Him!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 okt 2003 15:29

mirjamvandorp schreef:Ik denk niet dat Joris het zo bedoeld heeft. Hij bedoeld denk ik meer dat ook al ben je gered dan kun je nog wel bang zijn. En hij wilde denk ik on-topic blijven dus laten we dat nu maar gaan doen.

Volgens mij bedoelt joris wel degelijk: als je gelooft wat de bijbel zegt, wil God ook jou redden en hoef je niet meer bang te zijn. Als je niet gelooft in God en de bijbel, is angst voor het bovennatuurlijke irrationeel.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2003 15:42

Ik dacht dat Joris bedoelde: over bekeerd zijn hebben we het al zo vaak gehad, dat we het daar maar niet hier over hoeven te hebben.
Toch denk ik dat juist daar de angst vandaan komt: angst om niet bekeerd te zijn en dat vind ik heel verdrietig.

caprice

Berichtdoor caprice » 02 okt 2003 15:44

Die gedachten komen van de duivel. Hij zal alles op alles zetten om Gods kinderen te dwarsbomen en als het kon weer terug te veroveren, maar dat kan hij niet.

Zijn kop is wel vermorzeld, maar met zijn staart kan hij nog rake klappen geven.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 02 okt 2003 15:45

de duivel weet dit wel maar hij wil Gods kinderen plagen!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 02 okt 2003 19:56

Of ik ben dom (wat natuurlijk heel goed kan 8) ). Maar volgens mij leert de Bijbel dat je bang moet zijn voor God als je niet gelooft, en als je wel geloof dat je niet bang voor Hem hoeft te zijn. Hij zegt toch zelf dat een ieder die in Hem gelooft niet verloren zal gaan!

God is liefde en heeft ons geschapen, hij wil een echte relatie met ons, niet dat we bang voor Hem zijn. (of wil jij dat je vriend(in) bang voor je is?)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 02 okt 2003 20:03

hm ja, ik snap Johanne heel goed...
Ik heb zelf nogal vaak last van die bangheid :? Eigenlijk altijd.
Ik weet dat jullie dan gaan zeggen : dat hoeft helemaal niet, want God wil er voor je zijn, en blabla. Maar als je nou niet bekeerd bent? ik vind eigenlijk wel dat ik een gegronde reden heb om bang te zijn dus...
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

lorit

Berichtdoor lorit » 02 okt 2003 20:04

Volgens mij is de vraag bij de mensen die 'bang voor God' zijn vaak: Heb ik wel geloof? Is mijn geloof wel echt?
Kijk, ze weten ook heus wel dat iemand die gelooft niet bang hoeft te zijn voor God, waar ze echter mee zitten is: Geloof ik wel?

joris

Berichtdoor joris » 02 okt 2003 22:33

haha, het enige echte antwoord komt van LALAGE: inderdaad bedoel ik: laten we het daar maar niet over hebben, want daar zijn al hondertien items over geopend geweest geworden.

maar Gerwin heeft ook gelijkt als hij zegt dat ik bedoel dat als je in God gelooft dat je dan geen reden meer hebt om bang te zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 okt 2003 09:29

joris schreef:haha, het enige echte antwoord komt van LALAGE: inderdaad bedoel ik: laten we het daar maar niet over hebben, want daar zijn al hondertien items over geopend geweest geworden.

maar Gerwin heeft ook gelijkt als hij zegt dat ik bedoel dat als je in God gelooft dat je dan geen reden meer hebt om bang te zijn.

amen ;)

JialiKelly en Ikke21 beginnen weer over bekeerd zijn en dan komen we weer bij de oude discussie waar we dus geen zin meer in hebben, omdat iedereen toch stronteigenwijs is ;)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 okt 2003 10:13

Lalage, als jij nou is stop met zeuren en oordelen om dit nou weer te zeggen, waar lees jij dat we het hierover hebben?!! Grote meid als je dat uit mijn stukje kan halen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 okt 2003 13:34

Ikke21 schreef:Lalage, als jij nou is stop met zeuren en oordelen om dit nou weer te zeggen, waar lees jij dat we het hierover hebben?!! Grote meid als je dat uit mijn stukje kan halen.

ow sorry, ik bedoelde meer te zeggen dat we er toch nooit uit komen, jij en ik...

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 okt 2003 18:13

Is volgens mij ook de basis van veel discussies op dit forum. Ieders visie op avondmaal, visie op belijdenis doen, enz. hangen hiermee samen. Misschien interessante stof voor een nieuwe topic? kunnen we hokjes maken :wink:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”