Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 10 sep 2006 14:23

Ach, wie neemt het vooringenomen RD nog serieus? :)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 10 sep 2006 16:22

Erg goed verwoordt Zareb!

Ik kan mezelf best kwaad maken over zulk soort artikelen want die blijven hoop geven voor mensen die denken dat homosexualiteit te genezen valt. Vervolgens krijg je dat dan dus zelf onder je neus geschoven, maar op dat moment is het moeilijk uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent :wink:
- Home is in my head -

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 sep 2006 16:35

Stilaan begin ik de denken dat we deze discussie moeten beëindigen met het voorstel dat een ieder in deze materie zijn of haar geweten ten volle overtuigd is en het defintieve oordeel aan de Heer over zou moeten laten. Onderling komen we er toch niet uit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 10 sep 2006 16:40

Het topic kun je beter dan wel open laten. Als het gesloten wordt, komt er over een paar weken toch weer een nieuwe bij. Als er weer een nieuwe gebruiker komt om erover te spreken, als er een bepaald artikel is etc.

De discussie mag wat mij betreft wel gestopt worden, maar sluiten lijkt me niet handig. :wink:
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 sep 2006 21:51

Lieve Zareb, ik heb ineens weer even een heerlijk gevoel met uitzicht!!!
Volgens mij hou ik ineens van je! Geweldig getypeerd, dat RD 'stuk'!!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 sep 2006 13:35

Het laatste woord is nog niet gezegd over homoseksualiteit en wat God daarvan vond, maar laten we onthouden dat, wanneer twee mensen Gods woord serieus onderzoeken en tot twee verschillende conclusies komen, niet een van beiden per definitie ‘de verkeerde kant’ vertegenwoordigt. God heeft immers zowel ruimte voor mensen die om Hem offervlees laten staan als voor mensen die offervlees eten in de wetenschap dat het hen niet van de enige God af kan leiden (1 Korinthe 8).
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 11 sep 2006 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 sep 2006 13:43

Je moet wel oppassen met dit soort vergelijkingen. Want wat als het je broeder (of zuster) ergert? Stop je dan met je relatie? (1 Kor. 8:13) ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 sep 2006 15:57

elbert schreef:Want wat als het je broeder (of zuster) ergert? Stop je dan met je relatie? (1 Kor. 8:13) ;)

Dat lijkt me helemaal fraai worden! Dat is even een brug te ver! Ik erger me er ook niet aan als iemand er op bijbelse gronden NIET voor kiest om een relatie aan te gaan. Een ieder zij in zijn gemoed ten volle overtuigd!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 11 sep 2006 16:05

Denkertje21 schreef:
elbert schreef:Want wat als het je broeder (of zuster) ergert? Stop je dan met je relatie? (1 Kor. 8:13) ;)

Dat lijkt me helemaal fraai worden! Dat is even een brug te ver! Ik erger me er ook niet aan als iemand er op bijbelse gronden NIET voor kiest om een relatie aan te gaan. Een ieder zij in zijn gemoed ten volle overtuigd!

Dat geldt alleen voor de middelmatigheden des geloofs, waar de bijbel zich niet duidelijk over uitlaat.

Over een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht is de bijbel mijns inziens duidelijk.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

meboy

Berichtdoor meboy » 11 sep 2006 16:05

elbert schreef:Je moet wel oppassen met dit soort vergelijkingen. Want wat als het je broeder (of zuster) ergert? Stop je dan met je relatie? (1 Kor. 8:13) ;)

Dan quoten we 1 joh 2 vers 10

Die zijn broeder liefheeft, blijft in het licht, en geen ergernis is in hem.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 11 sep 2006 17:20

Overigens, om nog een knuppeltje aan het overvolle hoenderhok toe te voegen: sluiten jullie (de op RW vertegenwoordigde homoseksuelen dus ;) ) de mogelijkheid uit, dát er mensen zijn die veranderen van geaardheid?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 11 sep 2006 17:30

Ik durf het niet uit te sluiten, maar ik heb er wel sterke vraagtekens bij.
- Home is in my head -

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 11 sep 2006 20:28

Ik sluit me helemaal bij Froske.!!!
Ik heb geleerd dat je jezelf moet accepteren zoals de Heere je geschapen hebt.De meeste homo's worden geboren als homo"s dus waarom moet dat zonodig veranderen.Ook andere dingen zoals handicap enz moeten we accepteren.Ik heb grote vraagtekens bij die "verandereringen".Ik heb Johan van der Sluys en dan weet je genoeg
Ik geloof ook zeker dat de Heere dat ook niet vraagt .

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 11 sep 2006 20:54

Ik kan het ook zien als belediging naar God toe. God heeft iemand zo gemaakt, waarom zouden wij daar als mensen aan gaan sleutelen?

Natuurlijk kun je het zo niet gelijk afdoen, maar het is wel erg als mensen zo'n verandering echt opgelegt krijgen door anderen terwijl er geen verandering komt. Het is dan blijkbaar toch Gods wil dat het zo blijft.
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 sep 2006 21:20

Wullimpie schreef: Over een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht is de bijbel mijns inziens duidelijk.

Eureka!!! Stop de persen!!! Wereldnieuws:
Wullimpie heeft het antwoord

Zou je dat met ons willen delen Wullimpie???

Terug naar “Archief”