Petertje schreef:Night schreef:Hier een reactie:Petertje schreef:Hier komt het schot: Dat het aan onszelf ligt is echt een dooddoener en een emotionele bangmakerij.
Waarom een dooddoener?
Emotionele bangmakerij? Ik ben er even vanuit gegaan dat we het eerst eens op onszelf zouden toepassen. Ik heb de stelling niet bedoeld als één om op anderen toe te gaan passen. Wat is zelf je ervaring ermee..
Je hebt helemaal gelijk, daarom staat er ook schot!
Voor mij is het een dooddoener omdat ik dit al zoveel gehoord heb..... en je schiet er niets mee op. Laten we eerst naar onszelf kijken, en daarmee bedoel ik incl. de dominee en kerkenraad. Want het is zo makkelijk om te zeggen dat de Heilige Geest werkt. Maar is ook echt het Woord van God gepredikt? Vaak denk ik dat je gewoon geen kritiek mag hebben, ook als je niet gevoed wordt. Wat is het doel van het Woord brengen? Dat we door het Woord de Here Jezus leren kennen. Als daaraan voldaan wordt hoor je mij niet meer.
Met emotionele bangmakerij bedoel ik het steeds maar weer dreigen. Als je dit niet, als je dat niet, je bent bij de ware kerk, maw als ik wegga dan...., maar als ik vraag hoe ik deel mag hebben aan het offer van de Here Jezus dat krijg ik geen echt antwoord... mocht dit, mocht het staan te gebeuren dat... Dit maakt mij zo verdrietig. Hierdoor zie ik ook zoveel jongeren in een circeltje blijven ronddraaien en hoor je: nee, ik heb bijna nooit wat aan een preek etc. DOE ER WAT AAN!
Vandaar het grote SCHOT! Sorry als ik te fanatiek was. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
Zo ist me heel wat duidelijker!
Zo bedoelen we veel meer hetzelfde dan wat ik ervoor begreep. Je schot leek me erg scheef, maar het draait bij

Ik vond niet dat je fanatiek was, maar dat er best wat haken en ogen aan je redenatie zaten. Vandaar mijn antwoord. Ik denk dat jij nu heel goed een ander gevaar aanstipt..