Okee, mijn password werkt nog.
Even melden: Ik ben er vandaag achtergekomen. Ik heb het: Syndroom van Asperger. Iets aangeborens. Hersenfoutje. Oeps.....
Tegelijk een klap en een genoegdoening. Ik kan nu heel wat meer plaatsen van mezelf.
Moderator: Moderafo's
Jort schreef:Sterkte ermee!
Al moet ik erbij zeggen dat ik weleens het nut van allerlei diagnoses betwijfel. Ik ken zelf iemand die heel erg gepest is enzo vroeger, sociaal altijd moeilijk, weinig vrienden, 'gek' reageren op dingen, etc. diagnose: lichte vorm van Asperger syndroom (een soort autisme alleen dan in subtiele vorm als ik het goed begreep). Maar nu als volwassene komt die persoon helemaal ten bloei, in niets te onderscheiden van anderen, werk, studie, contacten. Terwijl iemand zoals ik die altijd geestelijk gezond (of iets wat daarop leek) was niet altijd makkelijk contact maak
Blijkbaar zijn er ook trauma's die zoiets kunnen veroorzaken of héél erg versterken.
Maar ieder geval is anders natuurlijk! Bij jou is het blijkbaar in die mate dat er een biologische oorzaak blijkt te zijn. Veel sterkte ermee! Dat je meer van jezelf kan plaatsen is iig fijn! En dan heb je iets om aan te werken! Zoals ieder mens dat heeft, alleen iedereen weer iets anders!
JialiKelly schreef:Jort schreef:Sterkte ermee!
Al moet ik erbij zeggen dat ik weleens het nut van allerlei diagnoses betwijfel. Ik ken zelf iemand die heel erg gepest is enzo vroeger, sociaal altijd moeilijk, weinig vrienden, 'gek' reageren op dingen, etc. diagnose: lichte vorm van Asperger syndroom (een soort autisme alleen dan in subtiele vorm als ik het goed begreep). Maar nu als volwassene komt die persoon helemaal ten bloei, in niets te onderscheiden van anderen, werk, studie, contacten. Terwijl iemand zoals ik die altijd geestelijk gezond (of iets wat daarop leek) was niet altijd makkelijk contact maak
Blijkbaar zijn er ook trauma's die zoiets kunnen veroorzaken of héél erg versterken.
Maar ieder geval is anders natuurlijk! Bij jou is het blijkbaar in die mate dat er een biologische oorzaak blijkt te zijn. Veel sterkte ermee! Dat je meer van jezelf kan plaatsen is iig fijn! En dan heb je iets om aan te werken! Zoals ieder mens dat heeft, alleen iedereen weer iets anders!
Heb je ook van die persoon zelf gehoord dat hij in alle opzichten tot bloei is gekomen? Bij Asperger kun je soms aan de buitenkant niet zien hoe moeilijk mensen het hebben met dingen als contacten, of hoe lang ze na hebben moeten denken om bijvoorbeeld naar een verjaardag te gaan.
Soms is het misschien ook het nadoen van gedrag van andere, zogezegd 'normale' mensen, omdat ze weten dat dat gedrag geaccepteerd is en ze zodoende niet opvallen.
Maar goed, ik ken de persoon niet over wie je het hebt
Gerdien B. schreef:Dat zal wel even schrikken zijn geweest of niet toen je het hoorde!
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar jij het meeste tegen aan loopt? Wat voor jou nu wel duidelijk is en hier voor niet?
L'être extraterrestre schreef:Het beestje heeft een naampje. Nu kun je 'werken' aan dingen die je voorheen niet begreep of kon plaatsen.
Veel succes ermee.
rosalie83 schreef:Oeps! Ff schrikken vast? Aan de andere kant misschien minder onzekerheid?
Heel veel sterkte!!
Jort schreef:Sterkte ermee!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten