acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 sep 2006 05:18

Ernstig off topic:

Willard schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef: maar voordat we echt kunnen spreken over aanslagen die worden opgeëist door een splintergroepering van de SGP zijn we toch wel wat lichtjaren verder denk ik zo...

Een lichtjaar is een maat voor afstand, niet voor tijd.

Aangezien het universum uitdijt klopt det uitspraak van biertje nog steeds, alleen was het vast niet wat hij bedoelde.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 sep 2006 07:35

Is er IEMAND die de hele act ook daadwerkelijk GEZIEN heeft, of is het allemaal van horen zeggen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 05 sep 2006 07:58

Optimatus schreef:Is er IEMAND die de hele act ook daadwerkelijk GEZIEN heeft, of is het allemaal van horen zeggen?

Ik heb al eerder gezegd dat ik de video van de act gezien heb. Indrukwekkend, maar m.i. nog steeds afkeurenswaardig. Het lijkt niet om te shockeren, maar ook met goede intenties kun je nog steeds godslasterlijk bezig zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 05 sep 2006 08:40

Optimatus schreef:Is er IEMAND die de hele act ook daadwerkelijk GEZIEN heeft, of is het allemaal van horen zeggen?
Horen zeggen. Volgens Bodar gisteren bij Pauw en Witteman viel het allemaal erg mee.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 05 sep 2006 08:59

Ik zag er gisteren een aantal foto's van, en zo ontzettend schokerend zag het er ook weer niet uit.
Auf Wiedersehen!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 sep 2006 09:15

Heeft iemand een URL?

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 05 sep 2006 09:56

columbus schreef:
scape schreef:Wat ik mij afvraag . . . zou God tot iemand, een bezoeker gesproken hebben tijdens het concert?

De combinatie "live to tell" en dan het beeld van de kruisiging in combinatie met de andere beelden?

Scape

of God gesproken heeft weet ik niet, de duivel misschien?
een regel uit een liedje dat ze zong (las ik ergens op internet) 'let's ring the bell, let's go to hell'
misschien dat iemand weet wat voor boodschap madonna hier mee wil uitdragen? :? ken iemand dit liedje waar deze regel in voorkomt?

We hebben het over de volgende song:

Madonna - Live to Tell

I have a tale to tell
Sometimes it gets so hard to hide it well
I was not ready for the fall
Too blind to see the writing on the wall

Chorus:

A man can tell a thousand lies
I've learned my lesson well
Hope I live to tell
The secret I have learned, 'till then
It will burn inside of me

I know where beauty lives
I've seen it once, I know the warm she gives
The light that you could never see
It shines inside, you can't take that from me

(chorus)

2nd Chorus:

The truth is never far behind
You kept it hidden well
If I live to tell
The secret I knew then
Will I ever have the chance again

If I ran away, I'd never have the strength
To go very far
How would they hear the beating of my heart
Will it grow cold
The secret that I hide, will I grow old
How will they hear
When will they learn
How will they know

(chorus)
(2nd chorus)

Je kan zeggen vage termen: tale, writing on the wall, secret, beauty, light, truth, strenght . . . . Maar ze refereert visueel continu naar het kruis. Daarbij komt ze van het kruis af. . .

Het liedje gaat m.i. over de ontdekking dat Jezus zich niet opsloot, niet bleef bij de dood. Ze zingt ook over de waarheid die iemand kan kennen in het verborgene.
Toch pleit ze om open te zijn en er op uit te gaan. Ook weer niet wegrennen. Want hoe kan de ander je dan horen, hoe zullen ze het weten?

Anyway . . . ik vraag mij nog steeds af of God niet spreekt door de act? En stel je nu iemand voor die niets met onze refocultuur heeft. Iemand die wel wel het symbool van het kruis kent en wel weet dat er een Bijbel is, maar nooit opent. . . . stel?

Scape

Willard
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Willard » 05 sep 2006 10:30

MrSokkie schreef:Ernstig off topic:

:oops: Je hebt gelijk. Shame on me... Ik dacht dat het wel ff tussendoor kon :-oo
Durven twijfelen getuigt van een groot geloof

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 05 sep 2006 10:51

"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 05 sep 2006 11:48

De massa is wel erg dom om achter zo'n figuur aan te lopen. Blijkbaar is er markt voor. Gekte. En nu krijgt ze weer eens teveel aandacht dan ze verdient.

Overigens valt die videoclip mij nog mee, wel afkeurenswaardig, zeker aangezien het een obsceen dametje is waarvan niet te verwachten valt dat ze leeft naar waar ze aanhangt en dat de teksten en sfeer overeenkomstig de eigenlijke waarde van dat symbool zijn. Maar zoiets zou op zich heel goed passen bij sommige gospelmuziek lijkt mij, dan zijn op zijn minst de intenties goed (al keur ik dat dan nog steeds af, maar dat is een ander verhaal).

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 sep 2006 11:55

Jort schreef:De massa is wel erg dom om achter zo'n figuur aan te lopen. Blijkbaar is er markt voor. Gekte. En nu krijgt ze weer eens teveel aandacht dan ze verdient.

Waarom is de massa dom? Ik geloof niet dat men 'achter Madonna aanloopt', maar ze is wel een van de beste performers aller tijden en dat weet het publiek wel te waarderen.

Overigens valt die videoclip mij nog mee, wel afkeurenswaardig, zeker aangezien het een obsceen dametje is waarvan niet te verwachten valt dat ze leeft naar waar ze aanhangt

Waarom niet? Toevallig doet ze er zelf wel iets aan.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 05 sep 2006 12:09

scape schreef:Anyway . . . ik vraag mij nog steeds af of God niet spreekt door de act? En stel je nu iemand voor die niets met onze refocultuur heeft. Iemand die wel wel het symbool van het kruis kent en wel weet dat er een Bijbel is, maar nooit opent. . . . stel?

Scape

God spreekt door een mevrouw die eerst een paal berijdt in Like a virgin, tussendoor wat dubieuse liedjes zingt en een moment later aan het kruis hangt?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 sep 2006 12:12

Tsja, kromme stokken.. zijn er wel rechte stokken te vinden hier op aarde om rechte slagen mee uit te delen?

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 05 sep 2006 12:14

Aragorn schreef:
Jort schreef:De massa is wel erg dom om achter zo'n figuur aan te lopen. Blijkbaar is er markt voor. Gekte. En nu krijgt ze weer eens teveel aandacht dan ze verdient.

Waarom is de massa dom? Ik geloof niet dat men 'achter Madonna aanloopt', maar ze is wel een van de beste performers aller tijden en dat weet het publiek wel te waarderen.

Tja, de massa is sowieso dom omdat men 'beste performers aller tijden' waardeert. :? En zij maar geld opstrijken. Slim bedacht.

Overigens valt die videoclip mij nog mee, wel afkeurenswaardig, zeker aangezien het een obsceen dametje is waarvan niet te verwachten valt dat ze leeft naar waar ze aanhangt

Waarom niet? Toevallig doet ze er zelf wel iets aan.

Jaha, dat las ik. Maar dat is wel erg verbasterd he. En het is woord én daad he.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 sep 2006 12:15

Verbasterd? Wat bedoel je?

Ik vind het oprichten van een weeshuis wel een daad overigens.

Terug naar “Archief”