Optimatus schreef:Heel veel sterkte. Ik wens je vooral de wil toe om te leven. Want je bent kostbaar in de ogen van God en mensen.
Wat een lief berichtje.
Dankjewel, Optimatus!
Moderator: Moderafo's
Bloemenkind schreef:rosalie83 schreef:Niet denken dat je je aanstelt! Op het moment dat je toegeeft aan wat je hebt en voelt, voel je je al beter! Niet dat dan alles zo maar over is etc., maar je hoeft niet meer zo op je tenen te lopen!
Gek genoeg vond ik het fijn te horen dat mijn vader mijn depressie als ernstig inschat.
Omdat ik me daardoor eventjes niet zo'n aansteller voelde.
Helaas was dat maar eventjes
Ik weet niet waarom ik het zo moeilijk vind mezelf serieus te nemen![]()
Misschien om dat mijn depressie 'atypische kenmerken' heeft, zoals mijn vader dat zo mooi zei.
Dan denk ik meteen: ik lig niet de hele dag in bed, dus zo erg is het niet (om maar een voorbeeld te noemen).
Het kan dan wel allemaal een enorme bak ellende zijn, die maaltijd nemen ze je nooit meer af. (ga er alleen niet aan vastklampen he!)
Bloemenkind schreef:@ rosalie83:
Slapen doe ik helaas wel erg rusteloos.
Atypisch bij mij is vooral dat ik nog gewoon m'n bed uitkom en mezelf verzorg.
Maar overdag in bed liggen terwijl al die nare gedachten en emoties door me heen razen, trekt me niet echt aan.
En als ik mezelf niet verzorg, voel ik me alleen maar nóg onzekerder.
Ik probeer wel te bidden, maar dat lukt niet.
Ik vind het ontzettend lief dat jij voor mij wilt bidden.
Dankjewel!
Bloemenkind schreef:Ik vind het ook fijn om niet meer te hoeven doen alsof.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik zoveel mensen uit de weg ga.
Ik heb geen zin meer om te doen alsof...
En vaak lúkt me dat voor mijn gevoel ook niet meer.
Daarom sta ik er zo van te kijken dat sommige mensen écht niet zien dat het zo slecht met me gaat
Mijn andere zus heeft inmiddels ook gereageerd d.m.v. een heel lief mailtje
Voorlopig vind ik het bespreken per mail wel zo fijn.
Ik ben nl. verschrikkelijk emotioneel en heb weinig zin om tegenover anderen in huilen uit te barsten, waardoor ik mij veel geremder voel om me face to face bloot te geven.
Ik zou idd eens wat meer naar anderen moeten luisteren en minder naar mezelfHelaas ben ik daar vaak te eigenwijs voor, zeker omdat ik ervan overtuigd ben dat wat ik nu denk en voel klopt
Maar hoe laat je los??
Ik moet eerst maar eens beginnen met accepteren dat ik een depressie heb. Dat ik me niet aanstel dus. Eerst maar eens beginnen mezelf serieus te nemen, en dat lukt nog voor geen meter
Liever niet, dat geeft zo'n ongemakkelijk gevoel op den duur
rosalie83 schreef:Kan je niet iets homeopatisch nemen tegen die rusteloosheid 's nachts? Je hebt anti-stress middels waarvan je niet sloom en vaag wordt, maar die de onderhuidse spanning gewoon wat wegneemt!
Ja begrijpelijk. Je wilt je zo zeker mogelijk voelen!!
Je weet hopelijk wel dat een gebed niet een kwartier durend relaas van mooie woorden hoeft te zijn (of zo)? Al zeg je "God, help!" dan is dat al een gebed. En God wil je maar al te graag helpen!
Bloemenkind schreef:rosalie83 schreef:Kan je niet iets homeopatisch nemen tegen die rusteloosheid 's nachts? Je hebt anti-stress middels waarvan je niet sloom en vaag wordt, maar die de onderhuidse spanning gewoon wat wegneemt!
Ja begrijpelijk. Je wilt je zo zeker mogelijk voelen!!
Je weet hopelijk wel dat een gebed niet een kwartier durend relaas van mooie woorden hoeft te zijn (of zo)? Al zeg je "God, help!" dan is dat al een gebed. En God wil je maar al te graag helpen!
Ik heb wel eens een poos valeriaan gebruikt en ook passiflora, dat is iets rustgevends van Vogel.
Helaas heb ik daar nooit iets van gemerkt
Ik wist dat bidden niet persé in de vorm van een mooi verhaal hoeft.
Maar ik dwaal continu af.
Dan lig ik (in bed) Jezus mijn verhaal te vertellen en mijn gedachten schieten vervolgens alle kanten op, behalve richting Jezus
Maar 'God, help!' roep ik vaak genoeg tussendoor
Bloemenkind schreef:rosalie83 schreef:Passiflora hielp bij mij ook niet altijd even goed. Maar vaak was de hele heftige spanning wel minder!
Moeilijk is het dan hè! Heel veel sterkte!
Heb je alleen Passiflora gebruikt of ook nog wat anders?
Dankjewel!
Bloemenkind schreef:Mensen zien het vaak niet, omdat ze vooral met zichzelf bezig zijn, dat klopt.Maar ze zien het ook vaak niet, omdat mijn masker schijnbaar erg goed is
Dat, gek genoeg, terwijl ik zelf het idee heb dat ik geen masker meer draag, dat dat me niet meer lukt.
Ik denk daarom ook dat het te maken heeft met een gebrekkige waarneming van mensen.
Zelf doorzie ik mensen heel snel, voel ik het snel aan als het niet goed met iemand gaat.
Maar blijkbaar heeft niet iedereen dat.
Overigens heb ik wel de neiging om mensen die vragen hoe het gaat maar het eigenlijk niet écht willen weten, te gaan provoceren door júist te vertellen hoe slecht het gaat
Haha, ik klakkeloos andermans mening aannemen?
Weinig kans![]()
Maar ietsje meer dan ik dat nu doe, zou denk ik geen kwaad kunnenHet schijnt nl. dat mijn gedachten en emoties nu niet zo waar zijn als ik ze ervaar. Dat wordt tenminste tegen me gezegd...
Enne... loslaten oefenen?
Hoe dan? Wat dan? Waar dan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten