De wil van God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 05 sep 2006 07:25

"Waarom ook wij, van die dag af dat wij het gehoord hebben, niet ophouden voor u te bidden en te begeren, dat gij mocht vervuld worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk verstand;" (Kolossensen 1:9).

lousje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lousje » 05 sep 2006 07:33

Als alles de wil van God zou zijn, dan zouden we toch een soort marionetten zijn, niet?
Niet dat ik weet hoe het allemaal in z'n werk gaat, maar ergens lijkt het mij niet helemaal logisch als ieders pad al helemaal uitgestippeld zou zijn.
Dat zou betekenen dat je dus geen eigen keuzes zou maken, want je toekomst ligt al vast
Dat zou mij des te meer verwonderen waarom de één wel gelovig is en de ander niet.
Voor mijzelf is het heel duidelijk dat God wel je leven stuurt, aangezien ik een jaar geleden nog aversie tegen de kerk ed had en nu bijna niet kan wachten tot het weer zondag is, maar of dit van tevoren al vast lag...

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 05 sep 2006 07:35

Daar ben ik absoluut van overtuigd.. dat je leven bij God bekend is!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 sep 2006 08:34

Raido schreef:De wil van God is dat iedereen zich bekeerd tot Hem, verder zou ik het niet weten en wil ik het ook niet weten.

Dat is een goed punt!

De wil van God jkrijgen wij ook niet hap klaar op ons bord, zodat wij exact weten welke keuze we wanneer meoten maken. Toch kan je heel sterk in een proces Gods leiding ervaren.

Zelf ben ik dat pas echt gaan ervaren toen God mij duidelijk maakte dat ik Zijn kind mag zijn. Daarvoor ook wel is gehad, maar niet zag ik niet zo sterk Gods hand er in.

Begin met het aangaan van een levende relatie met God! Daar ligt de oorsprong denk ik in het zien/ ervaren van God.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 05 sep 2006 09:30

Raido schreef:De wil van God is dat iedereen zich bekeerd tot Hem, verder zou ik het niet weten en wil ik het ook niet weten.

En als je moet kiezen tussen twee belangrijke dingen? Wil je het dan ook niet weten?
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Riska

Berichtdoor Riska » 05 sep 2006 10:24

Sjaan schreef:

En als je moet kiezen tussen twee belangrijke dingen? Wil je het dan ook niet weten?

Voor mijzelf geldt - dus dat hoeft niet voor anderen zo te zijn! - dat ik bij het kiezen van twee belangrijke dingen mijn gezond verstand gebruik en een aantal dingen afweeg. Zoals: is er deep down een gevoel dat het klopt, of juist niet? Als ik luister naar mijn lijf zit ik dan goed bij een bepaalde beslissing? Kortom - er zijn veel factoren die bijdragen - of juist niet - aan mijn welbevinden. Dat bepaalt mijn keuze en dan kan ik achteraf misschien zeggen dat ik (iets van) leiding van God ervaren heb. Maar Hij gaf ons ook gezond verstand, dat we wél geacht worden te gebruiken.

JJM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JJM » 05 sep 2006 18:23

Gods wil word soms heel duidelijk,maar wij slimme mensen hebben altijd wel een stiekeme voorkeur en als God dan een andere keus laat zien willen wij dat helemaal niet
Als president lincoln nog leefde zou hij zich omdraaien in zijn graf.

Terug naar “Archief”