Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 20:01

rafaell schreef:De links die je soms legt slaan nergens op Markie, een homo is niet direct gechameerd van de Gayparade. Als jij vertelt dat je hetero bent associeer ik je toch ook niet direct met een willekeurig zedeloos heterosexueel feest?

Die zijn dan in jouw ogen net zo waardevol als jouw reacties hier in mijn ogen :wink:

Verder voel ik geen behoefte meer om nog op jou te reageren.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 sep 2006 20:08

Markie schreef:
rafaell schreef:De links die je soms legt slaan nergens op Markie, een homo is niet direct gechameerd van de Gayparade. Als jij vertelt dat je hetero bent associeer ik je toch ook niet direct met een willekeurig zedeloos heterosexueel feest?

Die zijn dan in jouw ogen net zo waardevol als jouw reacties hier in mijn ogen :wink:

Verder voel ik geen behoefte meer om nog op jou te reageren.

Huh, dit antwoord snap ik niet. :shock:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 sep 2006 21:49

Bovenstaande is dus mijn mening over praktiserende homo's. Je hebt het over naastenliefde. Wat ik hier zeg en gezegd heb getuigd misschien van meer naastenliefde dan wat de meesten verstaan onder dat woord. Je kan wel respect op proberen te brengen voor deze mensen en ze liefde- en begripvol behandelen. Daarmee laat je ze dan gelijk voor eeuwig verloren gaan.

Hm, ik vind het persoonlijk erg moeilijk voorstelbaar dat je naasten die je lief hebt en wilt waarschuwen aanspreekt als smerig en verwerpelijk.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 21:53

Aragorn schreef:
Bovenstaande is dus mijn mening over praktiserende homo's. Je hebt het over naastenliefde. Wat ik hier zeg en gezegd heb getuigd misschien van meer naastenliefde dan wat de meesten verstaan onder dat woord. Je kan wel respect op proberen te brengen voor deze mensen en ze liefde- en begripvol behandelen. Daarmee laat je ze dan gelijk voor eeuwig verloren gaan.

Hm, ik vind het persoonlijk erg moeilijk voorstelbaar dat je naasten die je lief hebt en wilt waarschuwen aanspreekt als smerig en verwerpelijk.

Blijkbaar heb je mijn postings nog steeds niet goed gelezen want ik heb het ( heb het pas minimaal een keer of 15 gezegd hoor, dus ik neem het je niet kwalijk :wink: ) over het praktiserende gedrag en niet over de persoon zelf.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 sep 2006 21:55

Wellicht heb je dat onderscheid aanvankelijk toch niet zo duidelijk weten te maken, ik (en velen met mij) las in ieder geval dat je het over een soort mensen had en niet over een soort gedrag. Maar ach, dat zal dan wel een slip of the keyboard geweest zijn. 8)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 04 sep 2006 21:58

Markie schreef:
Aragorn schreef:

Blijkbaar heb je mijn postings nog steeds niet goed gelezen want ik heb het ( heb het pas minimaal een keer of 15 gezegd hoor, dus ik neem het je niet kwalijk :wink: ) over het praktiserende gedrag en niet over de persoon zelf.
Een keer of 15 van de 30 (?) posts die je hier hebt gepost. Is niet erg duidelijk wat je bedoeld.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 21:59

lieve mensen, jullie weten nu wat hij bedoeld. laten we nu dan is vooruit kijken ipv achteruit. Daar kom je anders namelijk geen stap verder mee!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 22:05

Het zal mij benieuwen, maar goed. Ik word stilaan een beetje cynisch van dergelijke homines insapientes.

Ik vind het uitermate storend dat er door bepaalde luiden zo op homoseksualiteit, welke in den vleze geconsumeerd wordt, gereageerd wordt. Termen als smerig, pervers en wat dies meer zij, zijn al gepasseerd.

Hoe denkt men een ander ooit te overtuigen door met dergelijke titulatuur te smijten?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 22:06

Als je nu in gewoon simpel nederlands post dan begrijpt iedereen het, want zo begrijpt ook niet iedereen jou!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 sep 2006 22:08

Gerdien B. schreef:lieve mensen, jullie weten nu wat hij bedoeld. laten we nu dan is vooruit kijken ipv achteruit. Daar kom je anders namelijk geen stap verder mee!

Daar heb je ook wel weer gelijk in. :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 22:09

Probeer ik het eens in de tale Kanaäns, is het weer niet goed. Is dat deze tijd, dat men geen moeite meer wil doen voor iets? Zelfs discussies moeten tegenwoordig uit de automaat komen? En als je de Bijbel in "gewoon Nederlands" vertaalt, krijg je half rechts Nederland over je heen omdat het te oppervlakkig is. Wat wil men toch?

Ik bedoelde dus: het is niet nodig om mensen voor pervers uit te maken. Gewoon zeggen dat je het op deze of die grond niet met hen eens bent, is veel overtuigender.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 22:14

pak gewoon in 1 keer de zimpele weg ipv eerst een moeilijke omweg te nemen ;)

Volgens mij hadden we deze conclusie al getrokken ;)

sela

Berichtdoor sela » 04 sep 2006 22:47

scape schreef: [..]

klinkt niet eenvoudig..

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 04 sep 2006 23:03

Aragorn schreef:
Corine schreef:En over de liefde tussen twee mannen wat Optimatus aankaarte, bekijk de film Brokeback Mountain maar eens. (al zou ik hem wel ietwat censureren.. :mrgreen: )

Goede film! Die zou iedereen die zich met dit onderwerp bezighoudt eigenlijk gezien moeten hebben. :)

Vond je de liefde daar anders dan die tussen man en vrouw geweest zou zijn? Ik denk dat er opzich wel verschillen zijn, als man zul je een andere man sneller begrijpen dan een andere vrouw en doordat je niet dat sekseverschil hebt ziet de relatie er wellicht wel iets anders uit.

Ik geloof niet dat de liefde tussen twee mannen veel verschilt van de liefde tussen man en vrouw, maar ik ben dan ook een vrouw. De film vond ik zielig.. Het zal je maar overkomen en ook al hadden hun geen principiële redenen om hun relatie niet te kunnen volhouden er waren genoeg andere redenen om hun relatie te doen mislukken. Je krijgt wel meteen een ander beeld van homo's, al hou ik mijn mening over praktiseren of niet lekker achterwege. Daar is al genoeg over gezegd. Pfff, tis echt bijna niet te volgen..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 sep 2006 23:09

Interessant, in hoeverre heeft de film jouw beeld over homo's veranderd? :)

Ik vond het zelf ook erg sterk dat de film geen oordeel velt en er geen zwart-wit beeld gecreëerd wordt doordat alle personages zowel hun goede als hun slechte kanten hebben. Uiteindelijk zie ik het daardoor denk ik meer als een liefdesverhaal dan als een 'homofilm'.

Terug naar “Archief”