Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 sep 2006 16:58

MrSokkie schreef:
Aragorn schreef:Goede film! Die zou iedereen die zich met dit onderwerp bezighoudt eigenlijk gezien moeten hebben. :)

Ik denk dat bepaalde posters hier zich dat beter kunnen besparen.

Hm, 2 praktiserende homo's kan nooit veel schokkender zijn dan een kogel die een hart doorboort..

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 sep 2006 17:23

Smurffie schreef:
Hm, 2 praktiserende homo's kan nooit veel schokkender zijn dan een kogel die een hart doorboort..

Ach, als ik dat zo inschat, puur op wat ik hier heb gelezen, zou ik daar mijn geld niet op inzetten.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 04 sep 2006 17:28

Gerdien B. schreef:Dat is ook de reden waarom ik heel voorzichtig ben hier in. Als een homo zeker mag weten van God een relatie aan te gaan, dan ga ik dat niet tegen houden.

als we bidden spreken we tot God, als God antwoord is het door de prediking of het Woord, de Bijbel. héél soms krijgen mensen een 'rechtstreeks' antwoord dmv een visioen of dergelijke maar dat schijnt zeldzaam te zijn want we hebben per slot van rekening zijn Woord.

ik bedoel dit echt niet rot maar hoe kan God jouw als homo of lesbo antwoord geven op de vraag of je een volwaardige relatie(incl sexualiteit) aan mag gaan?
ik ben van mening dat in Gods Woord negatief word gesproken over homosexualiteit, in de al vaak aangehaalde teksten. en ook in het christendom wereldwijd aanvaard.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 18:18

Ik reageer alleen op postings die mij zinvol lijken nu, want er staat teveel haatdragende, veroordelende onzin in dit topic inmiddels, van mensen die óf niet goed lezen, óf gecharmeerd zijn van bepaalde leden hier en die om die reden niet af zullen vallen.
Ik reageer even in vetgedrukt.
Gerdien, ik reageer ff stap voor stap op je posting. Jij bent ook een van de weinige hier die ik nog serieus neem namelijk.

Gerdien B. schreef:
Markie schreef:Jongen, je zoekt maar uit wat je doet. Ik wil je alleen maar waarschuwen dat je verkeerd bezig bent. God dienen en de mammon gaat niet en dat is waar je mee bezig bent als je praktiserend homo bent.

Als iemand aan geeft dat God aan hem, in zijn persoonlijke relatie met God, duidelijk heeft gemaakt dat hij deze weg in mag gaan, dan denk ik dat je als buitenstaander heel erg uit moet kijken om dat te noemen als verkeerd. Zoals jij het schrijft komt het over als: praktiserende homo's komen in de hel.

Allereerst, mijn mening is dat God aan een homoseksueel die zijn gevoelens in praktijk wil brengen of al brengt daar nooit Zijn zegen over zal geven. Het druist namelijk rechtstreeks tegen Zijn woord in.
Lev. 18:22: Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
Lev. 20:13:Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Romeinen 1:27:En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Zomaar een paar dingen die ik heb kunnen vinden.

Waarschuwen is 1 maar zonder respect zal niemand je waarschuwing aannemen!

God heeft een man en een vrouw geschapen en niet 2 vrouwen of 2 mannen.

Dat je graag aan de wereld vast houdt snap ik wel want dat doe ikzelf ook en wie niet.

je oordeelt hier over een ander en dat kan jij niet en dat kan ik niet!

O? Waarom veroordeel ik hier weer een ander? Ik zeg er zelfs expliciet bij dat ik zelf net zo ben dan anderen...
Totaal ongegronde bewering dus die je hier doet!

Je ventileert jouw levensstijl en mening hier op refoweb en dan kun je reacties zoals die van mij verwachten. Verwachtte je dat niet dan ben je pas echt verkeerd bezig.

Zo'n mening was teverwachten, maar dat het op zo'n harteloze en kapot makende manier wordt gedaan niet!

Die mening deel ik niet.

Het is hier zo gesteld dat refo's zo onderhand niet meer voor hun mening uit kunnen/durven/mogen komen omdat er hier tegenwoordig allerlei meningen gelden.

Dat kunnen/ mogen en durven ze wel, maar dan wel op een liefdevolle en respectvolle manier. j e hebt het wel tegen en over mensen en dus over Gods schepping.

Ja inderdaad, en dus ook over de zondeval waar ook dit probleem uit voort is gekomen. Alles wat geschapen is is nog niet goed. Ik heb ook respect voor NIET PRAKTISERENDE homo's. Ik hoop dat dat nu eindelijk is een keer goed gelezen wordt hier, want daar hebben de meeste nogal moeite mee.

Wat jij zegt over praktiserende homo-broeders en zusters, die mening deel ik niet. Ik heb het zo ie zo al niet graag over broeders en zusters, en als die dus praktiserend homo zijn wil ik daar liever niet mee geassocieerd worden.

Ik wordt liever met homo broeders geassocieerd die vol vertrouwen staan in hun geloof, dan met mensen die zich christelijk noemen maar zich onchristelijk uiten over hun naasten.

Ik niet want mijn mening is dat jouw homobroeder wel vol vertrouwen in zijn geloof kan staan, maar dat is een geloof wat gebaseerd is op lucht. Ik zeg het hier ook weer een keer, ik heb het over praktiserende homo's. Maar als jij liever niet iemand wijst op een zonde die heel erg is en hem liever de afgrond in laat glijden is dat jouw goed recht. Dat je liever niet geassosieerd wordt met iemand die dat wél probeert eveneens.

Overigens neem ik alles wat Optimatus zegt met een korreltje zout want die is er op uit om bepaalde mensen de grond in te stampen. Ik hoef nergens te reageren of hij heeft commentaar.
En wie kaatst kan de bal verwachten lijkt me. Optimatus heeft hier ook zeker geen gezag, en al zou hij dat wel hebben kreeg hij het van mij nog niet :mrgreen:

:shock: :roll:

Als je iemand niet kent, geef dan gewoon geen oordeel!
Ik mag geen oordeel geven, maar hij mag mij wel op een ongegeneerde manier overal de grond in stampen?
Hij kent mij net zomin, mag ik dan jouw vragen waarom hij, maakt niet uit in welk topic, overal op een denigrerende, voor hem typerende manier tegen mij in probeert te gaan? Of is dat gewoon de aard van het beestje? Dan wens ik je veel sterkte!

De kritiek die hij geeft is ook vaak beledigend richting mij, maar ik zie wel dat hij blijkbaar ook liever met de grote massa meegaat.

Doe je ogen is open!
Hij en vele anderen vragen enkel alleen naar gefundeerde argumenten bij opmerkingen als: homo's zijn smerig! Alleen jij hebt ze pagina's lang nog niet gegeven. Dit is het enige wat je roept, maar Bijbelteksten e.d. er voor heb je niet. Dat is niet beledigend, maar we willen argumenten zien voor jou soms onrespectvolle kreten over homo's.
Dat is niet met de massa meelopen, maar continu moeten vragen om uitleg!
Als jij dan op deze manier door gaat met posten zonder het te beargumenteren dan is het een logische reactie dat mensen hun opmerkingen, vragen harder formuleren in de hoop dat je dan begrijpt wat ze bedoelen

Beste Gerdien, ik heb een uitgebreide reactie gegeven, net zoals ik nu doe, op een posting van Denkertje21. Stap voor stap heb ik gereageerd op zijn reactie. Als antwoord krijg ik dan de mededeling dat het voor hem geen inhoudt heeft. In plaats van normaal te reageren komt hij evenals Optimatus met dingen aan die helemaal geen bijdrage leveren en volkomen inhoudloos zijn. Wat ze wel doen is op de persoon spelen en iemand belachelijk proberen te maken. Er zijn nog enkele mensen die hier een handje van hebben. Onder andere Smurffie en Rafael. Mensen die graag iemand belachelijk willen maken en op de persoon spelen dus. Die moeten op een meeting maar is een praatje komen maken als ze het lef hebben. De 15e ben ik er ook, dus mensen kijken of je in rl ook zo denigrerend doet en het lef hebt naar me toe te komen. Mijn ervaring met dit soort mensen is dat ze in rl totaal anders zijn.
Bijbelteksten heb je hier boven al gehad...(ik zal er even bijvermelden dat het niet mijn bedoeling is de bbq te komen verstoren dmv een knokpartij ofzo :P )

Ik kan wel tegen kritiek, mits die terecht is. Als dat niet zo is krijgt men kritiek terug, en daar kunnen sommigen dus niet tegen.

Waar blijven die argumenten dan waar al pagina's lang omgevraagd worden?
En het is volledig terecht dat er gevraagd wordt om wat respectvollerover anderen te spreken ook al ben je het niet met hun levensstyle eens. Je hebt het wel tegen en over Gods schepsels!

Ik heb al verschillende argumenten gegeven en in deze posting dus wéér. Ik zal proberen om zoveel mogelijk respect op te brengen. Dat anderen dit zo ervaren is soms wel jammer. Ik kreeg zelfs al een pb met de aantijging dat ik homo's zie als mijn vijanden. Dat zijn behoorlijke aantijgingen moet ik zeggen.
Toont ook niet echt respect. Overigens, zoals jij dit hier zegt bedoel je dus dat God's schepsels allemaal volmaakt zijn of wat? Als dat zo is lijkt me dat behoorlijk discutabel.

Jij probeert het in elk geval wél op een normale manier te brengen en daar heb ik meer respect voor dan de manier van Optimatus. Die komt meer dwingend over en ik hou niet zo van kleine dictatortjes :lol:

Volgens mij heeft abdijbier het zelfde gevraagd als Optimatus en vele anderen hier.

maar ik ben en blijf erg benieuwd op welke grond jij homo's walgelijk en smerig vind en dat vooral in combinatie hoe jij dat rijmt met : onze naasten lief hebben als onszelf.

Ik zal nógmaals beginnen met het feit dat ik homoseksuele mensen niet afkeur, niet zie als mijn vijanden, gewoon met ze omga als ze op mijn weg komen, en ze hetzelfde behandel als hetero's.
Ik keur het PRAKTISEREN ervan af. Hoop dat dat nu voorgoed duidelijk is.
Doordat in mijn ogen het praktiseren een gruwelijk iets is ( ook krijg ik er hele onpasselijke gevoelens bij) voel ik mij genoodzaakt om mensen die dit doen hiervoor te waarschuwen. De bijbel is er in mijn ogen ook duidelijk over dat dit absoluut niet mag. Dat er praktiserende homo's zijn die ook nog eens aan het avondmaal gaan en dus denken dat ze in de hemel komen kan in mijn ogen dus absoluut niet. Of hoe combineer jij dat met de teksten die ik bovenaan neergezet heb?Bovendien moeten ze dan dus ook getrouwd zijn, want samenwonen mag niet toch? Of kun je ook gewoon aan het avondmaal deelnemen als je gewoon losse seksuele contacten hebt met mensen van hetzelfde geslacht. Ik vind van niet eigenlijk.
Mijn mening is dat het huwelijk is voorbehouden aan man en vrouw. Die kunnen ook voor nageslacht zorgen. Tegenwoordig zie je dus kinderen met 2 vaders, doordat homostellen kinderen kunnen adopteren. Wat moet een kind met 2 vaders? Hele rare situatie vind ik, of vinden de meesten dat hier wel normaal? Als dit de bedoeling was geweest van God's schepping waren mannen en vrouwen wel tweeslachtig geweest en hadden ze zelf kinderen kunnen krijgen.

Bovenstaande is dus mijn mening over praktiserende homo's. Je hebt het over naastenliefde. Wat ik hier zeg en gezegd heb getuigd misschien van meer naastenliefde dan wat de meesten verstaan onder dat woord. Je kan wel respect op proberen te brengen voor deze mensen en ze liefde- en begripvol behandelen. Daarmee laat je ze dan gelijk voor eeuwig verloren gaan.
Zo zie ik het dus. Dan kan iemand beter kwaad op me worden op een of ander forum, maar misschien zijn er toch nog praktiserende homo's die zich wel af gaan vragen of het toch wel echt goed is waar ze mee bezig zijn.
Iemand waarschuwen voor zonden is ook naastenliefde bedoel ik te zeggen. Naastenliefde kan op verschillende manieren plaatsvinden is je nu misschien duidelijk geworden.
Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is nu en ik hoop tevens dat men nu ook inhoudelijk reageert op mijn mening, dus niet ála smurffie/Optimatus/rafaell.
Laatst gewijzigd door Markie op 04 sep 2006 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 18:38

columbus schreef:
Gerdien B. schreef:Dat is ook de reden waarom ik heel voorzichtig ben hier in. Als een homo zeker mag weten van God een relatie aan te gaan, dan ga ik dat niet tegen houden.

als we bidden spreken we tot God, als God antwoord is het door de prediking of het Woord, de Bijbel. héél soms krijgen mensen een 'rechtstreeks' antwoord dmv een visioen of dergelijke maar dat schijnt zeldzaam te zijn want we hebben per slot van rekening zijn Woord.

ik bedoel dit echt niet rot maar hoe kan God jouw als homo of lesbo antwoord geven op de vraag of je een volwaardige relatie(incl sexualiteit) aan mag gaan?
ik ben van mening dat in Gods Woord negatief word gesproken over homosexualiteit, in de al vaak aangehaalde teksten. en ook in het christendom wereldwijd aanvaard.

Omdat wij niet weten wat God aan wie duidelijk maakt wil ik daar mijn handen vanaf trekken. Niet omdat ik geen mening durf te vormen maar God is machtig en Hij kan mensen dingen duidelijk maken terwijl anderen het verwerpen.

Zo zei God tegen Paulus dat hij het evangelie aan de heidenen moest gaan verkonigen en de andere discipelen zeiden dat hij het evangelie aan de joden moest verkondigen. De joden gingne voor de heidenen.
Toch vroeg God eht van Paulus!
Als hij toen naar de geschriften had geluistert vvreaag ik mij af of wij nu de Bijbel zouden hebben.

Vandaar dat ik heel erg voorzichtig ben wanneer mensen zeker mogen weten dat God iets aan hun heeft duidelij gemaakt.
Als God iets duidelijk maakt aan jou, dan weet je heel goed dat het God is die het zegt. Het is zeer moeilijk te omschrijven wat voor zekerheid dat is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 04 sep 2006 18:49

Markie, je zegt nu dingen die ik ook zou kunnen zeggen. Niet met alles wat je hier post ben ik het eens..(maar dat hoeft ook niet). :wink:
Wat jij zegt:
Je kan wel respect op proberen te brengen voor deze mensen en ze liefde- en begripvol behandelen. Daarmee laat je ze dan gelijk voor eeuwig verloren gaan.

Zo zie ik dat ook. Uhm, al zou ik zelf dat liefdevol weglaten. Want hoe mensen ook zijn, liefdevol behandelen moeten we ze wel. Maar begrip op brengen? Hmm..nee, dat lukt me niet. Hoe kan je begrip hebben voor zonde? Dat die gevoelens er zijn, oké..maar waarom moet er aan toegegeven worden? En dat je er dan ook vanuit gaat dat God je relatie goedkeurt, sorry..dat gaat er bij mij echt niet in.
Als dat wel zo zou zijn, waarom zou er dan in Gods Woord negatief worden gesproken over homosexualiteit?
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 18:51

Markie,

ik reageer even in het algemeen op je posting als je het niet erg vind, want anders word het wel een heel onoverzichtelijk gebeuren met al die quotes.

Over hoe anderen hier reageren: ik ga geen verantwoording hier voor afleggen.
Hoe het karakter van optimatus in elkaar zit ga ik ook niet uit de doeken doen. Misschien dat ik zijn postings meer door zie dan anderen en daarom bij mij anders over komen.

In deze laatste posting van jou ben ik eigenlijk meer duidelijk te weten gekomen over waarom je hier voor staat dan in de voor gaande.

Zelf ben ik tegen sexualiteit tusssen mensen van het zelfde geslacht en dan vooral op grond van de tekst uit Romeinen die jij aan haalde. (dit omdat ik persoonlijk meer vanuit het nieuwe testament probeer te leven dan uit het oude testament)
De homo's die ik ken heb ik dat ook gezegt. Daarmee kan ik ze niet tegen houden voor het geen wat we zelf doen. Ik heb het idee (als het niet goed is moet je het zeggen) dat jij homo's wilt behouden voor de stappen die zij met elkaar onder nemen in hun relatie. Het enige wat jij kan doen is jou mening laten zien/ horen en beargumenteren.
Je kan ze niet tegen houden. Probeer het los te laten dat jij ze moet stoppen daarin. Wat zij doen is hun verantwoording en jij moet verantwoorden wat jij doet. Als jij de noodzaak voelt om ze te waarschuwen dan moet je dat doen, maar probeer voor ogen te houden hoe zwaar dit onderwerp voor homo's, vooral in reformatorische kringen, kan zijn. Juist omdat ze meer verworpen dan opgevangen worden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 19:01

Poesje schreef:Zo zie ik dat ook. Uhm, al zou ik zelf dat liefdevol weglaten. Want hoe mensen ook zijn, liefdevol behandelen moeten we ze wel. Maar begrip op brengen? Hmm..nee, dat lukt me niet. Hoe kan je begrip hebben voor zonde? Dat die gevoelens er zijn, oké..maar waarom moet er aan toegegeven worden? En dat je er dan ook vanuit gaat dat God je relatie goedkeurt, sorry..dat gaat er bij mij echt niet in.
Als dat wel zo zou zijn, waarom zou er dan in Gods Woord negatief worden gesproken over homosexualiteit?

op grond van de wet die God ons gegeven heeft moeten wij liefde voor de anderen hebben.
is het niet Jezus die liefde toont aan mensen die zelf in zonden leefden?

Jezus toont ons Zijn liefde doordat Hij voor ons de zonden gedragen heeft. Als Jezus ons zoveel liefde wilt schenknen terwijl wij het niet verdienen, zouden wij dan niet onze naasten lief moeten hebben incl. onze grootste vijanden?

nogmaals: ik ga niet oordelen over of God iets duidelijk kan maken wat anders in de Bijbel staat.
Ik heb net al een voorbeeld aan gehaald vanuit de Bijbel dat Gods wil wel is tegen de geloofsregels in gaat.

Daarbij nog 1 puntje:
Zou God niet bij machte zijn om mensen iets duidelijk te maken terwijl het tegen de Bijbelse argumenten van de kerk in gaan?
Als je denkt dat god dat niet kan, dan leg je Gods macht aan banden. Hij is machtig en Hij kan het! Onderschat Zijn kunnen niet.

Laten we nu is niet oordelen of iemand die praktiseren homo is in de hemel komt of niet, maar kijken naar onze eigen argumenten er voor of tegen. Laat God verder oordelen, anders zetten wij ons nog op Zijn stoel neer. Wij kunnen niet voor God denken. Daarbij zijn Gods wegen niet te vatten voor ons mensen en niet te doorgronden.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 19:01

Ja kan je natuurlijk ook veel dingen inbeelden. Denk maar aan mensen die ufo's gezien hebben. Die geloven daar dus heilig in.
Vanmiddag had ik toevallig een gesprek met een collega. Hij zat vorige week in het gras ergen en zat zich in gedachten verzonken dingen af te vragen. Hij heeft veel meegemaakt o.a. een zoon verloren en kort daarna is zijn huwelijk kapot gegaan. Hij is rooms katholiek, maar komt eigenlijk nooit in de kerk.
Hij voelde toen hij in dat gras zat een soort 'verbinding' met God zei hij. Even later liet ie zijn hand door een bos klaver gaan die voor of naast hem op de grond stond. Hij liet zijn hand er overheen gaan en stopte bij een klavertje vier. Misschien bekend, maar die zijn erg zeldzaam, en veel mensen denken dat de vondst ervan geluk brengt. Hij voelde toen een enorme verlichting en ziet dit als een teken van God. Hij heeft het klavertje nu ingelijst aan de muur hangen.
Ik weet niet wat ik van zoiets moet denken...

Hij begon dit verhaal naar aanleiding van een vraag die ik hem stelde hoe er in de katholieke kerk over homofilie gedacht werd. Ik heb hem eerst mijn mening verteld. Toen vertelde hij dus dat hij een broer heeft waar hij een goede band mee heeft die ook homoseksueel is. Was wel frappant.
Hij vond mijn mening ook niet erg, terwijl zijn broer ook praktiserend homoseksueel is. Dit in tegenstelling tot veel mensen hier dus.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 19:07

ik begrijp je verhaal.

Mensen vinden het denk ik niet erg als je de persoon maar niet veroordeeld en respectvol met hem of haar om blijft gaan.

Over Gods wil weten/ herkenneen:
Dit is niet te verklaren zonder het zelf beleefd te mogen hebben. Het is zo iets unieks maar je kan er gewoon niet omheen. Zodra het in je hart komnt weet je dat God het is die tot je spreekt.

Juist omdat het zo moelijk te verklaren is wil ik niet afwijzen bij anderen dat het niet Gods stem tot die persoon kan zijn.
Wees hier alsjeblieft voorzichtig in. Ik ben zo bang dat we zo snel hier in God te kort doen. God KAN het namelijk dus waarom zou Hij het niet doen?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 19:25

Gerdien B. schreef:ik begrijp je verhaal.

Mensen vinden het denk ik niet erg als je de persoon maar niet veroordeeld en respectvol met hem of haar om blijft gaan.

Over Gods wil weten/ herkenneen:
Dit is niet te verklaren zonder het zelf beleefd te mogen hebben. Het is zo iets unieks maar je kan er gewoon niet omheen. Zodra het in je hart komnt weet je dat God het is die tot je spreekt.

Juist omdat het zo moelijk te verklaren is wil ik niet afwijzen bij anderen dat het niet Gods stem tot die persoon kan zijn.
Wees hier alsjeblieft voorzichtig in. Ik ben zo bang dat we zo snel hier in God te kort doen. God KAN het namelijk dus waarom zou Hij het niet doen?

Ok, gelukkig. Ik heb hem ook uitgelegd waarom ik het niet goed vind natuurlijk, en hij weet ook dat het door de meeste geloven afgekeurd wordt. Als je in rl met iemand contact heb komt het ook anders over misschien.

Hij vroeg mijn mening ook over zijn verhaal van dat klavertje vier en vroeg me of ik in zulke dingen geloof. Ik heb verteld dat mijn mening is dat zulke dingen kunnen gebeuren maar dat je daar misschien ook open voor moet staan. Heb niet echt laten blijken dat ik denk dat het van God is ofzo. Daar aasde hij wel op maar dat kán ik niet beoordelen natuurlijk, zoals je al zegt.

Hij heeft me ook dingen verteld over zijn broer, dat het echt een aangeboren iets is die homofilie. Dat bleek vroeger toen hij klein was al ook. Zo ken ik ook mensen persoonlijk. Heb zelfs een goede kennis die ook zo geboren is, jarenlang getrouwd geweest (13 jaar!) en toen gescheiden omdat hij niet langer in die rol kon blijven. Hij is voor mij gewoon nog dezelfde en ik behandel hem hetzelfde. Alleen ik keur zijn daden wel af natuurlijk, want hij heeft nu een vriend. Hij weet ook dat ik daar niks van moet hebben.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 04 sep 2006 19:30

Bedankt voor je samenvatting Mark. Ik hoop niet dat je mijn onderstaande post (pagina 51) ook onder het kopje 'zinloos' hebt geschaard. Ik had het nl niet bedoeld als vijandig. . .

Jesaja 1

4 Wee dit ontrouwe volk, vol ongerechtigheid,
volk van zondaars, verdorven geslacht.
Zij hebben de HEER verlaten,
de Heilige van Israël versmaad,
hem de rug toegekeerd.
5 Ben je niet genoeg geslagen,
verzet je je nog altijd?
Heel je hoofd doet pijn, heel je hart is ziek.
6 Van voetzool tot kruin, niets is ongeschonden:
een en al wonden en builen en striemen,
niet verbonden, niet verzorgd, niet met olie verzacht.
7 Je land is verwoest, je steden zijn verbrand.
Vreemden stropen onder je ogen de akkers af,
vreemdelingen maken alles tot een woestenij.
8 Wat rest er nog van Sion?
Het is als een hut in een wijngaard,
een schuilkeet in een komkommerveld,
een stad in het nauw.

9 Had de HEER van de hemelse machten
ons niet een laatste rest gelaten,
het zou ons zijn vergaan als Sodom en Gomorra.

10 Hoor de woorden van de HEER, leiders van Sodom,
geef gehoor aan het onderricht van onze God, volk van Gomorra.
11 Wat moet ik met al jullie offers? zegt de HEER.
Ik heb genoeg van die schapen, die vetgemeste kalveren;
het bloed van stieren, rammen en bokken wil ik niet meer.
12 En wanneer jullie voor mij verschijnen –
wie heeft je gevraagd mijn voorhoven plat te lopen?
13 Houd op met die zinloze offergaven.
Ik heb een afschuw van jullie wierook;
jullie feesten, nieuwemaan en sabbat,
ik duld ze niet naast al dat wangedrag.

Scape schreef eerder schreef:Ik maak hieruit op dat God sodom en Gomorra verwoeste omdat er geen rechtvaardigen wonen. Wanneer ga je verhuizen. Of trekt het lot van een stad je niets aan? De verwoesting is m.i. nog steeds een aanklacht tegen een ieder.

Ik was wel pissed op dat moment. Vooral omdat ik onlangs een gesprek had met een predikant. We hadden het over misstanden in onze stad en het label 'Sodom&Gomorra' dat soms door christenen hieraan gegeven wordt. Er ontstond een gesprek n.a.v. dit gedeelte uit Jesaja en de verantwoording die dit meebrengt voor de gelovigen in de stad waar ik woon en leef. Kerkzijn in een stad als Amsterdam is iets waar ik de laatste jaren intensief bij bepaald ben. . . als er dus een vergelijking getrokken wordt met betreffende steden, dan triggerd mij dit. Zeker als de oorzaak gelegd wordt bij homoseksuelen zonder de verantwoordelijkheid aan de zijde van de kerkelijke / gelovige gemeenschap.

Ik wil ook nog wel reageren over je volgende opmerking:

Dat er praktiserende homo's zijn die ook nog eens aan het avondmaal gaan en dus denken dat ze in de hemel komen kan in mijn ogen dus absoluut niet

Nu, ik ben zeer terughoudend om in een behoudende kerk aan het avondmaal te gaan. Ik zou een ander niet in gewetensnood willen brengen door het feit ik een relatie heb en zonodig het avondmaal moet vieren.
Aan de andere kant mis ik het wel. Wat gebeurd is dat we niet van elkaar weten wie God voor ons is . . . het gesprek n.a.v. de verbondenheid door het avondmaal is er niet.
Ik heb genoeg medegelovigen rond mij, en God brengt mij op allerlei plaatsen. Ik ben daar ook erg dankbaar voor naar God.
Maar mensen vanuit mijn achtergrond zijn daarin niet direct aanwezig. Terwijl ik mij daar toch intens verbonden mee voel.

Het voelt alsof God mij altijd op weg stuurt, on the road. Zonder thuis. Lees dit niet alsof ik zielig in een hoekje kruip. Ik heb er vrede mee en geleerd om met God door het leven te gaan, waar dan ook. Durf God te vertrouwen dat Hij ook met mensen door het leven gaat die andere keuzes maken, ook is het Ethisch onduidelijk.

Anyway, ik kan nog een berg schrijven. Maar het gaat uiteindelijk om vertrouwen. Het vertrouwen om met elkaar als broeders en zusters in God te mogen kennen. Dan zullen we zien wat Gods plannen zijn voor deze wereld.

Scape

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 sep 2006 19:38

Ik ben blij Markie dat je toch meer respectvol ben dan in je eerdere posts. :D

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 19:45

scape schreef:Bedankt voor je samenvatting Mark. Ik hoop niet dat je mijn onderstaande post (pagina 51) ook onder het kopje 'zinloos' hebt geschaard. Ik had het nl niet bedoeld als vijandig. . .

Jesaja 1

4 Wee dit ontrouwe volk, vol ongerechtigheid,
volk van zondaars, verdorven geslacht.
Zij hebben de HEER verlaten,
de Heilige van Israël versmaad,
hem de rug toegekeerd.
5 Ben je niet genoeg geslagen,
verzet je je nog altijd?
Heel je hoofd doet pijn, heel je hart is ziek.
6 Van voetzool tot kruin, niets is ongeschonden:
een en al wonden en builen en striemen,
niet verbonden, niet verzorgd, niet met olie verzacht.
7 Je land is verwoest, je steden zijn verbrand.
Vreemden stropen onder je ogen de akkers af,
vreemdelingen maken alles tot een woestenij.
8 Wat rest er nog van Sion?
Het is als een hut in een wijngaard,
een schuilkeet in een komkommerveld,
een stad in het nauw.

9 Had de HEER van de hemelse machten
ons niet een laatste rest gelaten,
het zou ons zijn vergaan als Sodom en Gomorra.

10 Hoor de woorden van de HEER, leiders van Sodom,
geef gehoor aan het onderricht van onze God, volk van Gomorra.
11 Wat moet ik met al jullie offers? zegt de HEER.
Ik heb genoeg van die schapen, die vetgemeste kalveren;
het bloed van stieren, rammen en bokken wil ik niet meer.
12 En wanneer jullie voor mij verschijnen –
wie heeft je gevraagd mijn voorhoven plat te lopen?
13 Houd op met die zinloze offergaven.
Ik heb een afschuw van jullie wierook;
jullie feesten, nieuwemaan en sabbat,
ik duld ze niet naast al dat wangedrag.

Scape schreef eerder schreef:Ik maak hieruit op dat God sodom en Gomorra verwoeste omdat er geen rechtvaardigen wonen. Wanneer ga je verhuizen. Of trekt het lot van een stad je niets aan? De verwoesting is m.i. nog steeds een aanklacht tegen een ieder.

Ik was wel pissed op dat moment. Vooral omdat ik onlangs een gesprek had met een predikant. We hadden het over misstanden in onze stad en het label 'Sodom&Gomorra' dat soms door christenen hieraan gegeven wordt. Er ontstond een gesprek n.a.v. dit gedeelte uit Jesaja en de verantwoording die dit meebrengt voor de gelovigen in de stad waar ik woon en leef. Kerkzijn in een stad als Amsterdam is iets waar ik de laatste jaren intensief bij bepaald ben. . . als er dus een vergelijking getrokken wordt met betreffende steden, dan triggerd mij dit. Zeker als de oorzaak gelegd wordt bij homoseksuelen zonder de verantwoordelijkheid aan de zijde van de kerkelijke / gelovige gemeenschap.

Ik wil ook nog wel reageren over je volgende opmerking:

Dat er praktiserende homo's zijn die ook nog eens aan het avondmaal gaan en dus denken dat ze in de hemel komen kan in mijn ogen dus absoluut niet

Nu, ik ben zeer terughoudend om in een behoudende kerk aan het avondmaal te gaan. Ik zou een ander niet in gewetensnood willen brengen door het feit ik een relatie heb en zonodig het avondmaal moet vieren.
Aan de andere kant mis ik het wel. Wat gebeurd is dat we niet van elkaar weten wie God voor ons is . . . het gesprek n.a.v. de verbondenheid door het avondmaal is er niet.
Ik heb genoeg medegelovigen rond mij, en God brengt mij op allerlei plaatsen. Ik ben daar ook erg dankbaar voor naar God.
Maar mensen vanuit mijn achtergrond zijn daarin niet direct aanwezig. Terwijl ik mij daar toch intens verbonden mee voel.

Het voelt alsof God mij altijd op weg stuurt, on the road. Zonder thuis. Lees dit niet alsof ik zielig in een hoekje kruip. Ik heb er vrede mee en geleerd om met God door het leven te gaan, waar dan ook. Durf God te vertrouwen dat Hij ook met mensen door het leven gaat die andere keuzes maken, ook is het Ethisch onduidelijk.

Anyway, ik kan nog een berg schrijven. Maar het gaat uiteindelijk om vertrouwen. Het vertrouwen om met elkaar als broeders en zusters in God te mogen kennen. Dan zullen we zien wat Gods plannen zijn voor deze wereld.

Scape

Nee, ik beschouw dit zeker niet als zinloos. Het was voor mij echter onmogelijk om op elke reactie apart te gaan reageren.
Overigens kan ik me moeilijk verplaatsen in jouw situatie omdat mijn mening dus is dat je bijbels gezien geen relatie mag hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Wel fair dat je rekening houdt met anderen door niet aan het avondmaal deel te nemen. Mijn mening is dus ook dat dit niet mag in jou situatie.
Met alles wat ik hier zeg wil of bedoel ik dus niet dat ik jouw de Hemel wil onthouden of dat ik je dat niet zou gunnen. Integendeel zelfs.
Daarom voel ik me ook genoodzaakt om mijn mening hier te vertellen.

Voor wat betreft de vergelijking met Sodom: Ik zei ook dat dit niet de enige reden was, en ik doelde ook niet echt op Amsterdam. Het was mede de oorzaak voor de vernietiging ervan.

Hoe interpreteer jij de teksten dan die ik eerder hier aanhaalde als ik vragen mag? Hoe ga je daarmee om? Kun je dat gewoon verantwoorden met de situatie waarin je leeft?
Dit is niet aanvallend bedoeld ofzo voor alle duidelijkheid, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 sep 2006 19:49

De links die je soms legt slaan nergens op Markie, een homo is niet direct gechameerd van de Gayparade. Als jij vertelt dat je hetero bent associeer ik je toch ook niet direct met een willekeurig zedeloos heterosexueel feest?

Terug naar “Archief”