Herfstreis Slowakije - nababbelski

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 30 aug 2006 11:43

Omega schreef:
Ik heb ook alleen een ID-kaart, dat is dus voldoende??

Yep. Ook de reisleiding/reislijding heeft er enorm veel zin in. Laten we met z'n allen proberen nog even enkele anderen te interesseren. Er is nog plaats! Dwing ze om mee te gaan ;-)

Ik doe ontzettend mijn best om mijn nichtje mee te laten gaan. Ze is al aan het twijfelen terwijl ze eerst volmondig nee zei. Dus.....wie weet :)
Refoweb is van ons allemaal :p

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 30 aug 2006 18:54

Ik doe ontzettend mijn best om mijn nichtje mee te laten gaan. Ze is al aan het twijfelen terwijl ze eerst volmondig nee zei. Dus.....wie weet

Is dat toevallig ene, ehhh, Lana? ?:|
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 02 sep 2006 09:29

Omega schreef:
Ik doe ontzettend mijn best om mijn nichtje mee te laten gaan. Ze is al aan het twijfelen terwijl ze eerst volmondig nee zei. Dus.....wie weet

Is dat toevallig ene, ehhh, Lana? ?:|

Ik vind het heel erg jammer voor jullie, maar het gaat echt niet lukken.. Ik kan me voorstellen dat het een heel grote teleurstelling is (voor met name Gert en Henk) dat ik niet mee ga, maar ik hoop dat jullie het alsnog naar jullie zin zullen hebben.. 8)
Word niet overwonnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
(Rom. 12:21)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 02 sep 2006 19:51

Enerzijds is het afschuwelijk jammer, anderzijds een garantie dat wij na deze vakantie niet opgenomen hoeven te worden. :wink:

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 04 sep 2006 07:03

Omega schreef:Enerzijds is het afschuwelijk jammer, anderzijds een garantie dat wij na deze vakantie niet opgenomen hoeven te worden. :wink:

Ik heb begrepen dat Liesl gewoon meegaat, dus daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn....
Word niet overwonnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

(Rom. 12:21)

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 04 sep 2006 11:35

Lana schreef:
Omega schreef:Enerzijds is het afschuwelijk jammer, anderzijds een garantie dat wij na deze vakantie niet opgenomen hoeven te worden. :wink:

Ik heb begrepen dat Liesl gewoon meegaat, dus daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn....

Haha, Lana, wij nemen iig van tevoren even wat instructies door :mrgreen:

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 04 sep 2006 13:53

Liesl is een eitje. 8)

Dan hier nog wat extra info over de reis:

Ik stuur jullie hier ons definitieve programma. Op 10 april stuurde ik je het voorlopige programma, waarin niet veel wijzigingen zijn gekomen; hier en daar is iets verschoven, meer niet.

Overigens, in dat vorige programma stond: "Niet inbegrepen is altijd de lunch, behalve de barbecue-lunch op woensdag." Daar moeten jullie wel rekening mee houden. Maar kijk eerst naar het programma, waar je toelichtingen vindt bij iedere dag.

Jullie dienen goede regenkleding en een extra paar (sportieve) schoenen mee te nemen voor het vlotvaren. Afhankelijk van de waterstand en -stroming kan het een heel saai tot woest tochtje worden.

Vervolg:

September kan een prachtige maand zijn. Meestal gingen Jana (lijkt op Lana; red.) en ik in de laatste week van september of in de eerste week van oktober op vakantie hier in dit land in de bergen. Dan hadden we overdag mooi zonnig weer, rond de 20 graden, en 's avonds werd het al goed fris. Maar het kan in die periode uiteraard ook flink regenen, hoewel het hier dan buien betreft, en geen gemiezer zoals in Nederland. Dus wat kleding betreft moeten jullie van alles meenemen. T-shirtjes en zwembroeken zullen in de hefst echter niet meer gedragen worden.

Het definitieve programma is dus binnen. Ik hoop het z.s.m. te publiceren op pagina 1 van dit topic.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 sep 2006 16:03

Hoeveel geld advieseren jullie om mee te nemen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 sep 2006 18:13

Wullimpie schreef:Hoeveel geld advieseren jullie om mee te nemen.

je kunt gewoon op het vliegveld in bratislava kronen pinnen, in nederland omwisselen is niet echt nodig. verder, als je voor zo'n 50 euro pint, kun je in slowakije echt wel een paar dagen tot een week vooruit :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 19:32

Dan is 100 euro zeker wel genoeg dus!

Had ook al met die gedachte rondgelopen trouwens. Goed dat die vraag hier gesteld is trouwens.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 04 sep 2006 20:00

Kweet niet met wie jullie vliegen, en of jullie online inchecken. Maar let eventjes op de regels. Ik had van de zomer online ingechecked (of hoe je dat schrijft :S) daar stond al bij dat je daarvoor een paspoort moet hebben. Wij dachten vrolijk o maar je kunt toch ook met ID kaart reizen. Maar blijkt dat je eigenlijk niet mee mag met ID kaart als je online incheckt. Wij hadden mazzel en mochten wel door. Was Ryan Air btw. maar kan dat dit ook bij andere maatschappijen van toepassing is natuurlijk.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 04 sep 2006 20:30

Acire zoekt uit of haar gitaar mee mag met de handbagage. Wellicht dat ze de tip van Jip dan ook even kan natrekken. ;-)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 sep 2006 21:21

Markie schreef:Dan is 100 euro zeker wel genoeg dus!

Had ook al met die gedachte rondgelopen trouwens. Goed dat die vraag hier gesteld is trouwens.

tenzij je veel souvenirs wil kopen. ik heb begrepen dat we in een niet zo touristisch deel van slowakije zitten, dus de prijzen zullen daar zeker niet hoog liggen. verder zijn excursies al geregeld volgens mij, dus hoef je daar ook niet voor te betalen. al zal het niet zo goedkoop zijn als mijn zomervakantie (met 13 mensen een avondje zitten borrelen, inc. wijn, whisky enz... voor 25 euro).
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

tactix
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor tactix » 04 sep 2006 21:23

ik denk dat die gitaat van acire wel in haar reistas kan, daar kunnen wel 3 lijken in heb ik wel een shoren zeggen, dus een gitaar zal ook wel gaan;/
µ±ÎÒΪÄãÇëÇóµÄʱºò

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 sep 2006 21:31

Of je een paspoort nodig hebt is voor mij wel van belang om te weten ja! Ik heb er namelijk geen.

Wel een id natuurlijk.

Is daar al wat over bekend misschien?

Terug naar “Archief”