Ik ervaar de wil van God eigenlijk helemaal niet zo in mijn leven. Ik heb het idee dat ik gewoon mijn eigen gang ga...
Als ik bidt "Uw wil geschiedde" hoop ik dat datgene wat op mijn pad staat en waar ik een keus voor moet maken, de goede keus is, omdat ik ervoor heb gebeden. Maar ervaren...nee, dat heb ik niet.
Ik ben begin dit jaar ontslagen, net voordat ik mijn contract in zou gaan. Ik was best boos op God, omdat ik Hem erom had gevraagd, dat ik het zou mogen krijgen (die baan) en Hem ervoor gedankt dat ik die baan had gekregen. Maar net voordat ik echt kon beginnen, kon ik opzouten

Kvroeg me toen wel af wat nou Gods wil was. Dat ik die baan kreeg, of dat ik die baan kreeg en weer ontslagen zou worden. Na een aantal maanden heb ik nu dus weer een baan, waar ik het erg naar mn zin heb. Daar dank ik God voor en voormezelf heb ik dan het gevoel dat dit Gods weg en wil was. Maar zeker weten doe ik dat dus niet....
Kvind het bij alles erg moeilijk om te zeggen dat het de wil van God is dat er iets gebeurd, of als ik iets moet doen, enz....
Ik ga belijdenis doen, maar dat is mijn keus. Dus ik hoop ook dat het de wil van God is dat ik dat ga doen...Anders is het ook van mij weer geen goede keus...
Pff....Moeilijk