Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 14:39

Optimatus schreef:Je hebt in Nederland een aantal families die in het verleden een titel hebben gekregen (adeldom) op grond van een verdienste jegens koning of vaderland. Mijn familie is daar één van. Niet dat ik die titel zelf verdiend heb, dat waren mijn voorvaderen, maar ik ben er dermate content mee dat ik het leuk zou vinden als mijn eventuele kinderen die traditie voort kunnen zetten. Dat kan alleen als die kinderen door mijn eigen zaad tot stand gekomen zijn en niet door het zaad van de buurman.

Wordt er ook een DNA-test gedaan eigenlijk?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 14:57

Sorry Rosalie, maar als ik kinderen mag krijgen dan wil ik ze alleen van mijn geliefde en niet van de buurman ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 15:00

Gerdien B. schreef:Sorry Rosalie, maar als ik kinderen mag krijgen dan wil ik ze alleen van mijn geliefde en niet van de buurman ;)

Huh? Dat heb ik niet gezegd hoor!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 sep 2006 15:08

Gerdien B. schreef:
rosalie83 schreef:Ik persoonlijk begrijp niet waarom het belangrijk is dat een familienaam persé wordt voortgezet, maargoed...

goed lezen rosalie: het gaat om de titel!!! :wink:
Dat is een familie erfgoed wat je alleen met aan eigen kinderen kan meegeven.

Hij had het over zijn naam, lees maar terug ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 15:09

Lalage schreef:
Gerdien B. schreef:
rosalie83 schreef:Ik persoonlijk begrijp niet waarom het belangrijk is dat een familienaam persé wordt voortgezet, maargoed...

goed lezen rosalie: het gaat om de titel!!! :wink:
Dat is een familie erfgoed wat je alleen met aan eigen kinderen kan meegeven.

Hij had het over zijn naam, lees maar terug ;)

We zijn er al uit ;)

Niet dat ik de reden begrijp, maargoed.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 15:14

rosalie83 schreef:
Optimatus schreef:Je hebt in Nederland een aantal families die in het verleden een titel hebben gekregen (adeldom) op grond van een verdienste jegens koning of vaderland. Mijn familie is daar één van. Niet dat ik die titel zelf verdiend heb, dat waren mijn voorvaderen, maar ik ben er dermate content mee dat ik het leuk zou vinden als mijn eventuele kinderen die traditie voort kunnen zetten. Dat kan alleen als die kinderen door mijn eigen zaad tot stand gekomen zijn en niet door het zaad van de buurman.

Wordt er ook een DNA-test gedaan eigenlijk?

rosalie83 schreef:
Gerdien B. schreef:Sorry Rosalie, maar als ik kinderen mag krijgen dan wil ik ze alleen van mijn geliefde en niet van de buurman ;)
Huh? Dat heb ik niet gezegd hoor!!

Dit was mijn reactie op de bovenste quote.
Om het nog iets duidelijker te maken: optimatus en ik hebben verkering.
Wij hopen ook dat we later samen een gezin mogen stichten en dat die bekroond mag worden met eigen kinderen. Vandaar mijn reactie. ;)

@Lalage:
in de posting er voor had Opti het ook al over titel ;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 15:16

rosalie83 schreef:Niet dat ik de reden begrijp, maargoed.

Aangezien adelijke titells kunnen alleen overgedragen worden op eigen kinderen en niet op adoptie kinderen. Dit is ook een bijkomende zaak, maar wel een stuk familiehistorie. Het is fijn om de familiehistorie in leven te houden.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 15:18

Gerdien B. schreef:Dit was mijn reactie op de bovenste quote.
Om het nog iets duidelijker te maken: optimatus en ik hebben verkering.
Wij hopen ook dat we later samen een gezin mogen stichten en dat die bekroond mag worden met eigen kinderen. Vandaar mijn reactie. ;)

Ha geinig dat wist ik niet ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 15:21

Gerdien B. schreef:
rosalie83 schreef:Niet dat ik de reden begrijp, maargoed.

Aangezien adelijke titells kunnen alleen overgedragen worden op eigen kinderen en niet op adoptie kinderen. Dit is ook een bijkomende zaak, maar wel een stuk familiehistorie. Het is fijn om de familiehistorie in leven te houden.

Ja, ik snap wel dat adelijke titels alleen overgedragen worden op biologische kinderen, maar niet dat het jullie uitmaakt dat die titel persé door gaat.

Maar nou nog wat hè, en dan neem ik jullie als voorbeeld, maar ik bedoel het niet persoonlijk. Stel, jij raakt zwanger, dus de titel van Optimatus gaat over op dat kind. Maar, stel dat je zwanger bent van iemand anders en Optimatus weet dat niet? Dan is het dus nog geen biologisch kind van hem. Vandaar dat ik ook (gekscherend) vroeg of ze een DNA-test doen bij zo'n kind en de vader.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 15:24

Dan gaat de titel niet over op het kind. Enkel en alleen als het een kind van Optimatus is. Er wordt echt geen DNA test gedaan. Dat is enkel in vol vertrouwen in elkaar ;)

het is ook maar een bijkomende zaak. Gezondheid e.d. zijn veel belangrijker, maar toch zou het wel leuk zijn om het door te kunnen geven ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 15:25

Gerdien B. schreef:Dan gaat de titel niet over op het kind. Enkel en alleen als het een kind van Optimatus is. Er wordt echt geen DNA test gedaan. Dat is enkel in vol vertrouwen in elkaar ;)

het is ook maar een bijkomende zaak. Gezondheid e.d. zijn veel belangrijker, maar toch zou het wel leuk zijn om het door te kunnen geven ;)

Ja, in vol vertrouwen. Maar al eeuwenlang gaan mensen vreemd zonder dat de partner er van weet, dus er zullen ongetwijfels heel veel kinderen rondlopen met een titel terwijl ze die dus eigenlijk niet horen te hebben. Snap je nou waarom het mij zo onbelangrijk in de oren klinkt?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 sep 2006 15:28

Ach uiteindelijk maakt het natuurlijk ook niet uit of het wel echt het biologisch kind is, als iedereen maar denkt dat het zo is. Het gaat tenslotte allemaal maar om het idee. :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 15:28

Aragorn schreef:Ach uiteindelijk maakt het natuurlijk ook niet uit of het wel echt het biologisch kind is, als iedereen maar denkt dat het zo is. Het gaat tenslotte allemaal maar om het idee. :)

Haha ja en daarom vind ik het dus zooo onzinnig. Maargoed...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 15:33

rosalie83 schreef:
Gerdien B. schreef:Dan gaat de titel niet over op het kind. Enkel en alleen als het een kind van Optimatus is. Er wordt echt geen DNA test gedaan. Dat is enkel in vol vertrouwen in elkaar ;)

Ja, in vol vertrouwen. Maar al eeuwenlang gaan mensen vreemd zonder dat de partner er van weet, dus er zullen ongetwijfels heel veel kinderen rondlopen met een titel terwijl ze die dus eigenlijk niet horen te hebben. Snap je nou waarom het mij zo onbelangrijk in de oren klinkt?

nee, dat begrijp ik niet. Als mijn zus een kind krijgt ga ik me niet afvragen of het wel een kind van mijn zwager is of van een ander!
Uitgaan van de eerlijk van de mens tot het bewezen is.

We hebben nu ook al paar keer geprobeerd duidelijk te maken dat dit een leuk/mooi iets is om door te geven. Het draait hier niet hoofdzakelijk om.
De hoofdzaak is: Dat we het als een bekroning van onze liefde zien, een geschenk van God!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 15:35

Jaha, ik weet nu wel hoe jullie het zien.

Maargoed, deze topic gaat eigenlijk over adoptie...

Terug naar “Archief”