acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 02 sep 2006 16:42

en stel dat de Arena instort? Wie krijgen er dan de schuld?? 8)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 sep 2006 16:55

Flappie schreef:Wellicht gaan ze dat laatste dan wel proberen.... 8)

Dan zal de teleurstelling allicht het kleinst zijn.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 sep 2006 16:58

Dreamster schreef:Maar iedereen snapt wat ze ermee bedoelt... :wink: Ze kwetst er écht mensen mee, en dat is jammer...

Er is altijd wel iemand gekwetst. Niemand kan iets zeggen of doen zonder dat er ergens iemand zich er door gekwetst voelt. Ik was een tijdje geleden bij een protestantse doopdienst en daar werden toch ook dingen gezegd en verkondigd die voor mij zeer kwetsend hadden kunnen zijn (ware het niet dat ik me door dat soort dingen niet zo gauw laat kwetsen). Maar ik begin ook geen kruistocht tegen die kerk en die voorganger. We kunnen nou eenmaal niet met zijn allen in een hoekje gaan zitten wachten tot we dood gaan.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 sep 2006 17:00

columbus schreef:en stel dat de Arena instort? Wie krijgen er dan de schuld?? 8)

Zoals altijd - Satan natuurlijk.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 sep 2006 18:19

In Mexico en op de Fillipijnen laten katholieken zich jaarlijks aan een kruis timmeren...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 02 sep 2006 18:38

Ik krijg altijd onwijs kromme tenen als ik dat zie. Zoiets wíl je gewoon niet!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 02 sep 2006 19:33

Raido schreef:In Mexico en op de Fillipijnen laten katholieken zich jaarlijks aan een kruis timmeren...

Als je 'volg Mij' te letterlijk neemt....die mensen doen dat maar of dát nu op die manier moet :?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 02 sep 2006 20:18

Markie schreef:Wat in elk geval duidelijk is is dat iedereen een ingeschapen Godsbesef heeft.

Waarom zouden op een forum als dit anders atheïsten actief zijn?

De wens is de vader van de gedachten. Moet je is kijken als de dood daar is of ze die zonder angsten tegemoet zien. Dat zijn er maar zeer weinigen.

Iets in hun vertelt ze dat ze toch op plaatsen zoals hier moeten kijken. Wat dat is? Hetgene wat ze zelf ten allen tijden zullen blijven ontkennen.

Ik kan niet voor andere atheisten spreken, maar ik weet wel waarom ik hier actief ben; Ik wist niet eens van het bestaan van het refo-web af, pas na die actie van Sterre / Zoyla ben ik hier terechtgekomen. Het zou eigenlijk een eenmalige actie van mij zijn, maar ik vind het leuk om met mensen te praten die er een andere mening op na houden. Al is het maar om een beetje meer begrip te kweken voor elkaar.
Dat ik hier kom heeft niks met een zoektocht naar geloof of zingeving te maken, ik ben namelijk helemaal niet op zoek. Ik weet al heel lang wat zin geeft aan leven.
Ik vind het echt jammer dat jij mijn gevoelens en oprechtheid ontkent. In feite beweer je al op voorhand dat ik lieg.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 sep 2006 20:20

Zuss schreef:Ik vind het echt jammer dat jij mijn gevoelens en oprechtheid ontkent. In feite beweer je al op voorhand dat ik lieg.

Sterk verwoord!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2006 21:15

Ach, de gelovige zegt in zijn hart: er zijn geen atheïsten. Edoch dit is meer een wensen dan een dadelijk geloven. 8)

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 03 sep 2006 13:05

Zijn wens is wél een oordeel over mij en dat terwijl hij mij helemaal niet kent.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 03 sep 2006 15:56

Zuss schreef:
Markie schreef:Wat in elk geval duidelijk is is dat iedereen een ingeschapen Godsbesef heeft.

Waarom zouden op een forum als dit anders atheïsten actief zijn?

De wens is de vader van de gedachten. Moet je is kijken als de dood daar is of ze die zonder angsten tegemoet zien. Dat zijn er maar zeer weinigen.

Iets in hun vertelt ze dat ze toch op plaatsen zoals hier moeten kijken. Wat dat is? Hetgene wat ze zelf ten allen tijden zullen blijven ontkennen.

Ik kan niet voor andere atheisten spreken, maar ik weet wel waarom ik hier actief ben; Ik wist niet eens van het bestaan van het refo-web af, pas na die actie van Sterre / Zoyla ben ik hier terechtgekomen. Het zou eigenlijk een eenmalige actie van mij zijn, maar ik vind het leuk om met mensen te praten die er een andere mening op na houden. Al is het maar om een beetje meer begrip te kweken voor elkaar.
Dat ik hier kom heeft niks met een zoektocht naar geloof of zingeving te maken, ik ben namelijk helemaal niet op zoek. Ik weet al heel lang wat zin geeft aan leven.
Ik vind het echt jammer dat jij mijn gevoelens en oprechtheid ontkent. In feite beweer je al op voorhand dat ik lieg.

Deze keer heb je gelijk. :wink:

Wat ingeschapen Godsbesef en angst voor dood betreft: als dat er al is, kan het ook cultureel etc. verklaard worden. Je ziet vaak dat dit in generaties die nooit iets met geloof te maken hebben gehad, al weer heel anders is dan bij een eerste 'afvallige' generatie.

Wat betreft concert Madonna: wat mij betreft reageren we daar niet al te erg op als christenen, de ene zonde is niet erger dan de andere.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 15:57

Zuss schreef:Zijn wens is wél een oordeel over mij en dat terwijl hij mij helemaal niet kent.

Wens, wie zegt dat ik bovenstaande wens? Nu veroordeel je mij net zo dus...

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 03 sep 2006 17:42

Och och, wat een miscommunicatie weer :p

Aragorn zegt :"Ach, de gelovige zegt in zijn hart: er zijn geen atheïsten. Edoch dit is meer een wensen dan een dadelijk geloven 8) "
Hiermee grijpt hij denk ik terug op deze eerder in het topic geplaatste opmerking van Rafaell:

rafaell schreef:
Corine schreef:Afgezien van het feit dat atheisten eigenlijk niet bestaan

Sinds wanneer bestaan die niet? Meneer Hellenbroek mag dan wel vinden dat het 'meer een wensen dan een dadelijk geloven' is, dat wil nog niet zeggen dat het ook zo is.

Zuss ziet dat wensen meteen als iets dat Markie gedaan heeft, en Markie voelt zich daarop weer zwaar veroordeeld.
Het is allemaal wat 8)

Over de act van Madonna, om ontopic te gaan, moet ik eerst nog verder denken voor ik er een mening over heb :]
In ieder geval vond ik het niet heel nuttig dat er in het RD een pagina helemaal over haar en haar concert ging, en dat er ook nog eens een übergrote foto bijgeplaatst moest worden van Madonna in haar zelfontworpen H&M trainingspak. Ziedaar, weer een mooie paginavullende reclame voor Madonna en H&M :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 03 sep 2006 18:13

Hehe de H&M is een en al Madonna in Rotterdam, op het grote billboard bij de Burger King verschijnt steeds een AD bericht over de gebedsacties tegen het concert e.d.
Ik denk dat Madonna zich alleen maar kapot lacht om dit soort dingen.
Persoonlijk vind ik het gewoon jammer dat een artiest als zij, die beweert veel met geloofsdingen als Kaballah bezig te zijn e.d. een act als dit uit wil voeren, maar ach, ze is rijk en draait natuurlijk al jaren mee, ik denk dat je dan gewoon op een punt belandt dat je alles doet om je fans nog een beetje te shockeren en bij je te houden of je draait gewoon door ;)

Ik vraag me wel af in hoeverre bidden en/of hongerstaking of wat dan ook zin heeft.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Terug naar “Archief”