Moderator: Moderafo's
Smurffie schreef:Flap, praktiserend wil in dit geval zeggen; Dingen kunnen doen die je als niet-vrijgezel níet meer kunt doen
mw schreef:*verbazing ten top*
ik krijg hier het idee dat met denkt dat de bijbelse invulling van het huwelijk is: de man bedenkt alles, beslist alles en de vrouw doet het maar en knikt maar want ze hoort onderdanig te zijn. Ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ik geloof dus absoluut niet dat dat de bedoeling is. De man is het hoofd van het gezin. Samen met de vrouw beslissen. En de vrouw is geen slaafje van de man.
@smurffie...kun je dingen opnoemen die je als getrouwde niet kan doen en als vrijgezel wel? Ik kan niks bedenken.
mw schreef:nou en? even overleggen. Zo moeilijk? Even vragen: heb jij voor die avond al plannen want ik wilde .... En gewoon van te voren goede afspraken maken daarover.
Ik vind het egoistisch gedenk hoe jij denkt.
En slaafje van de man.. dan maar sterk overdreven. Maar je komt over dat je dat denkt. Blijkbaar heb ik het mis.
mw schreef:*verbazing ten top*
ik krijg hier het idee dat met denkt dat de bijbelse invulling van het huwelijk is: de man bedenkt alles, beslist alles en de vrouw doet het maar en knikt maar want ze hoort onderdanig te zijn. Ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ik geloof dus absoluut niet dat dat de bedoeling is. De man is het hoofd van het gezin. Samen met de vrouw beslissen. En de vrouw is geen slaafje van de man.
mw schreef:nou en? even overleggen. Zo moeilijk? Even vragen: heb jij voor die avond al plannen want ik wilde .... En gewoon van te voren goede afspraken maken daarover.
Ik vind het egoistisch gedenk hoe jij denkt.
Dat is ook veel praktischer dan eerst helemaal naar de wederzijdse ouders te reizen om elkaar op te halen enzoLalage schreef:André schreef:Dan zeg je wsl ook, bij 'ons' thuisLalage schreef:als ik iemand bij mij thuis wil uitnodigen. Maar 't zal snel genoeg wennen hoop ik
Dat typte ik ook al bijna, maar ik wilde jullie niet te erg shockeren (ben donderdag namelijk al verhuisd)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten