acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 aug 2006 15:41

Corine schreef:
rafaell schreef:
Corine schreef:Afgezien van het feit dat atheisten eigenlijk niet bestaan

Sinds wanneer bestaan die niet? Meneer Hellenbroek mag dan wel vinden dat het 'meer een wensen dan een dadelijk geloven' is, dat wil nog niet zeggen dat het ook zo is.

Ik heb hellenbroek niet genoemd rafaella.

Die zegt dat toch ook? Of is het de Cathechismus die zegt dat zelfs de meest primitieve volkeren een godsbesef hebben? Een van die twee iig, maybe wel beiden. Ik vraag mij af hoe men aan die kennis komt, ik ben daar namelijk niet zo zeker van.

Maar waar haal jij het vandaan dat elke mens een ingeschapen godskennis heeft?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 15:55

Dat geloof ik. Ik heb ook ooit wel eens gezegt dat er geen God is. En dat ondanks mijn opvoeding. Toch blijkt uit van alles en nog wat dat God wel degelijk bestaat. Of dat nu mijn ingeschapen godskennis is die dat zei weet ik niet, maar heb daar een sterk vermoeden van.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 aug 2006 15:57

Corine schreef:Dat geloof ik. Ik heb ook ooit wel eens gezegt dat er geen God is. En dat ondanks mijn opvoeding. Toch blijkt uit van alles en nog wat dat God wel degelijk bestaat. Of dat nu mijn ingeschapen godskennis is die dat zei weet ik niet, maar heb daar een sterk vermoeden van.

Ja maar dat is je individuele beleving, dat wil niet zeggen dat het universeel geldt. Iemand anders kan best overtuigd atheïst zijn.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 16:04

rafaell schreef:
Corine schreef:Dat geloof ik. Ik heb ook ooit wel eens gezegt dat er geen God is. En dat ondanks mijn opvoeding. Toch blijkt uit van alles en nog wat dat God wel degelijk bestaat. Of dat nu mijn ingeschapen godskennis is die dat zei weet ik niet, maar heb daar een sterk vermoeden van.

Ja maar dat is je individuele beleving, dat wil niet zeggen dat het universeel geldt. Iemand anders kan best overtuigd atheïst zijn.

Ja maar daarom zei ik toch ook al dat ik geloof dat ze niet bestaan? Wat jij of een ander denkt dat doet dan in mijn beleving ook weinig ter zake...Das niet l*llig bedoeld trouwens hoor..

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 aug 2006 16:10

Welja, als ik niet geloof dat er negers bestaan dan bestaan ze dus niet :shock: Ook al worden ze door iedereen zo genoemd :wink:

Jij gelooft in God en het maakt niet uit of een ander gelooft dat hij bestaat, jij blijft er toch wel in geloven. Hier trek je de verkeerde conclusie uit: God bestaat dus atheïsten bestaan niet. Dit is een verkeerde conclusie, de atheïst mag het in jouw opinie dan wel fout hebben, dit wil nog niet zeggen dat hij niet bestaat. Atheïsten zeggen toch ook niet dat ze niet in een God geloven en dat daarom mensen die wel overtuigd in God geloven dus niet kunnen bestaan?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 16:15

rafaell schreef:Welja, als ik niet geloof dat er negers bestaan dan bestaan ze dus niet :shock: Ook al worden ze door iedereen zo genoemd :wink:

Jij gelooft in God en het maakt niet uit of een ander gelooft dat hij bestaat, jij blijft er toch wel in geloven. Hier trek je de verkeerde conclusie uit: God bestaat dus atheïsten bestaan niet. Dit is een verkeerde conclusie, de atheïst mag het in jouw opinie dan wel fout hebben, dit wil nog niet zeggen dat hij niet bestaat. Atheïsten zeggen toch ook niet dat ze niet in een God geloven en dat daarom mensen die wel overtuigd in God geloven dus niet kunnen bestaan?

Laat maar, je begrijpt me niet of wíl me niet begrijpen. Het is er ook het topic niet voor om hierover verder te gaan. Enne een neger is idd een benaming voor donkergetinte mensen, die wel bestaan. Dat is aantoonbaar. En iets wat je gelooft nu eenmaal niet..

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 aug 2006 16:19

Mwa, ik kan ook best een atheïst aanwijzen :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 16:43

rosalie83 schreef:Jammer!!

*edit en nu zonder sarcasme, het gaat al beter met me*

Laat ik het maar even zo zeggen dat ik niks merk van het al dan niet bestaan van God.
Laatst gewijzigd door MrSokkie op 31 aug 2006 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 aug 2006 17:46

Wat in elk geval duidelijk is is dat iedereen een ingeschapen Godsbesef heeft.

Waarom zouden op een forum als dit anders atheïsten actief zijn?

De wens is de vader van de gedachten. Moet je is kijken als de dood daar is of ze die zonder angsten tegemoet zien. Dat zijn er maar zeer weinigen.

Iets in hun vertelt ze dat ze toch op plaatsen zoals hier moeten kijken. Wat dat is? Hetgene wat ze zelf ten allen tijden zullen blijven ontkennen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 17:51

Markie schreef:Wat in elk geval duidelijk is is dat iedereen een ingeschapen Godsbesef heeft.

Waarom zouden op een forum als dit anders atheïsten actief zijn?

Om te stangen? Om vooroordelen bevestigd te zien, Omdat je oneindig discussies kunt voeren die door niemand te winnen zijn, of gewoon omdat het concept geloof interessant kan zijn en een atheist er weinig van begrijpt.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 aug 2006 17:52

Niet alle atheïsten komen op dit forum Markie, je redenering gaat dus niet op. Het is helemaal niet duidelijk dat iedereen een ingeschapen godsbesef heeft, dat is maar een aanname van enkele mensen die wat dogma's gecreërd hebben.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 aug 2006 21:54

rafaell schreef:Maar waar haal jij het vandaan dat elke mens een ingeschapen godskennis heeft?

Romeinen 1:18-22

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat de Bijbel ons nergens oproept om op te treden tegen spotternij (door de wereld).

klopt wel denk ik, wel zie je dat God in bepaalde gevallen optrad, zowel in het OT als het NT.
Wij mogen bidden om gerechtigheid, zeker wel, en wat God wil dat geschiede.
In de laatste dagen zullen er spotters komen staat er in 2 Petrus 3, nu is dit van alle tijden denk ik maar het lijkt wel of het steeds erger word.
Ik vind die actie van Madonna aan het kruis ook spotten, misschien niet direct haar boodschap maar wel die kruisscene.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 aug 2006 23:00

Heel goed, ome co. d:)b Romeinen is duidelijk. Sommige moeten echt wat aan hun bijbelkennis gaan doen ;-)

...waarmee wij meteen dit off topic verhaal over de ingeschapen Godskennis afsluiten en verder gaan met het onderwerp. :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2006 23:05

MrSokkie schreef:
rosalie83 schreef:Jammer!!

*edit en nu zonder sarcasme, het gaat al beter met me*

Laat ik het maar even zo zeggen dat ik niks merk van het al dan niet bestaan van God.

Ik ervaar Hem elke dag, vooral in het werk dat Hij via mensen verricht. De details zijn je bekend...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 aug 2006 23:07

egbert schreef:De mensen meeste mensen weten best wat er mis mee is, en de mensen die dat niet (willen) weten zijn daar totaal niet in geinteresseerd.

Hoe moet men weten wat er mis is met een kruisiging op het podium? Een aantal zullen niet eens weten dat Jezus gekruisigd is. Het meerendeel zal niet inzien in hoeverre dat godslastering is. Ze kunnen er wel niet in geinteresseerd zijn maar dat ontslaat je niet van de plicht om te zeggen hoe het zit.

maar zoek aljeblieft niet de publiciteit want dat is precies wat ze willen...

Natuurlijk willen ze dat. Maar is het niet een beetje naief om te denken dat mensen 75 euro of meer gaan neertellen voor een kruisigingsscene?
En die concerten worden heus wel uitverkocht hoor.

Terug naar “Archief”