Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 aug 2006 12:11

Corine schreef:Ik denk dat het heel erg persoonlijk ligt.

Mijn man zn beste vriend is geadopteerd samen met nog twee zusjes. Zijn ouders konden zelf geen kinderen krijgen en hebben toen besloten kinderen te adopteren. Toen ze graag een vierde kind wilden adopteren werden alle deuren die ze openden gesloten en beseften toen dat ook kinderen adopteren een gift is van God, wat ook niet voor iedereen is weggelegt. Achteraf, nu de kinderen volwassen zijn zien ze in dat het goed was. Drie kinderen uit Gods hand gekregen.

Dat geloof ik ook zeker dat God ook daarin Zijn hand heeft.
Het schijnen ook hele zware procedures te zijn oor je een kind mag adopteren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 aug 2006 12:15

rosalie83 schreef:Ja inderdaad! Daarom lijkt me het nog moeilijker! Want je gaat je hechten aan een pleegkind, hoe langer ze bij je wonen hoe meer je gaat hechten, en dan moeten ze weer weg!

Normaal gesproken is het 'de bedoeling' dat je je als pleegouders zo min mogelijk echt hecht aan het kind hoor, en mag het kind ook niet te lang bij je in huis blijven, om hechting tegen te gaan. Het is alleen de bedoeling dat je het kind een warme omgeving biedt, een goed gezin, maar geen nieuwe ouders en broertjes of zusjes enzo.

Maar door die verdraaide wachtlijsten en papierrotzooi hier in Nederland is het zo dat kinderen soms veel te lang blijven, waardoor pleegouders zich gaan hechten

Hoe meer ik erover nadenk, hoe beter het plan van pleegouders me lijkt.
Al hebben wij thuis ook 3 maanden een jongen van 16 in huis gehad, mn pleegbroer, van wie ik echt superveel hou nog steeds, maar ons gezin ging eraan kapot, omdat hij alle aandacht opeiste
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 aug 2006 13:00

rosalie83 schreef:
Gerdien B. schreef:Zodra ik eigen en adoptie kinderen in 1 huis zou rondlopen dan zijn ze allemaal mij even dierbaar.

Dit gaat over mijn wens ;)

OK duidelijk ;)

Ik denk inderdaad dat dat dan niet uitmaakt!

ik heb samen met mijn man 1 kindje van ons samen, daarnaast had mijn man al een zoontje, dat is dus mijn stiefzoon, (tis wel geen adoptie). Mijn stiefzoontje ken ik dus al veel langer als mijn eigen kindje, maar voor mijn eigen kindje voel ik veel en veel meer als voor mijn stiefzoon, ik denk dus dat het wel degelijk uitmaakt (heeft ook zeer zeker te maken met de bloedband, wat Poesje al aanhaalde).
(Of ik moet een verschrikkelijke hork zijn :roll: )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 aug 2006 13:06

ik zou denk ik wel adopteren als ik geen kinderen kan krijgen. Maar ik denk ook van 1 of 2 adopteren als ik wel eigen kinderen heb en het geld ervoor heb. Vind ik een heel goed standpunt.

Waarom wel eigen kinderen?Omdat dat geschenken van God zijn. Grote wonderen. En het een grote zegen en voorrecht is als je ze mag krijgen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 31 aug 2006 13:55

elk kind waar dan ook ter wereld geboren, gewenst of ongewenst is een geschenk van god aan de mensen en de ouders/ familie.

adopteren?? JA!!

ik zou er niet over hoeven twijfelen. elk kindje zal welkom zijn en van elk kindje zal ik evenaveel houden.

waar ik wel eens over denk is het geld. het kost heel veel. wel € 20.000 of misschien wel meer. toch denk ik dat als de heer een bepaalt plan heeft het geld er ook wel komt.
Afbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 aug 2006 13:59

rosekapje schreef:
rosalie83 schreef:
Gerdien B. schreef:Zodra ik eigen en adoptie kinderen in 1 huis zou rondlopen dan zijn ze allemaal mij even dierbaar.

Dit gaat over mijn wens ;)

OK duidelijk ;)

Ik denk inderdaad dat dat dan niet uitmaakt!

ik heb samen met mijn man 1 kindje van ons samen, daarnaast had mijn man al een zoontje, dat is dus mijn stiefzoon, (tis wel geen adoptie). Mijn stiefzoontje ken ik dus al veel langer als mijn eigen kindje, maar voor mijn eigen kindje voel ik veel en veel meer als voor mijn stiefzoon, ik denk dus dat het wel degelijk uitmaakt (heeft ook zeer zeker te maken met de bloedband, wat Poesje al aanhaalde).
(Of ik moet een verschrikkelijke hork zijn :roll: )

bloedband scheelt ook zker wel.
Het het scheelt ook of je stiefzoon bij je inwoont of niet, aan je hecht, je ziet als zijn moeder, enz enz. Kweetniet hoe dat bij jullie is
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 14:02

esra schreef:elk kind waar dan ook ter wereld geboren, gewenst of ongewenst is een geschenk van god aan de mensen en de ouders/ familie.

adopteren?? JA!!

ik zou er niet over hoeven twijfelen. elk kindje zal welkom zijn en van elk kindje zal ik evenaveel houden.

waar ik wel eens over denk is het geld. het kost heel veel. wel € 20.000 of misschien wel meer. toch denk ik dat als de heer een bepaalt plan heeft het geld er ook wel komt.

Jij denkt dus ongeveer net als ik! Leuk!

Het kost wel een hoop, afhankelijk van land en bureau en hoe snel de procedure loopt moet je denken aan € 7.500,- tot € 22.500,-... Veel hè! Nu al hard aan het sparen!

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 aug 2006 14:40

Poesje schreef:Ik vind een gezin pas echt compleet als er kinderen zijn. (Maar goed, dat is mijn mening:) )

Dat zou ik maar niet te hard zeggen. Ik ken iemand die dat ook gezegd heeft, en nu geen kinderen kan krijgen. Medisch gezien moet het wel lukken, maar ze heeft al verschillende miskramen gahad.
Dus als jij geen kinderen zou kunnen krijgen, kan je misschien wel willen adopteren, maar ook niet voor iedereen is dat weg gelegd. Ken ook een stel die dat dolgraag wil, maar de toestemming niet krijg. Waarom weet ik niet.

Zelf zou ik niet willen adopteren, maar dat kan nog veranderen ik ben nog jong.. :)
Áls ik zou adopteren, dan iig een kindje uit NL! Zou nooit een getint kindje willen. Ik vind het mooi dat andere mensen het wel doen. Maar uit persoonlijke dinges zou ik dat iig nooit doen! :)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 14:41

Andréa B. schreef:
Poesje schreef:Ik vind een gezin pas echt compleet als er kinderen zijn. (Maar goed, dat is mijn mening:) )

Dat zou ik maar niet te hard zeggen. Ik ken iemand die dat ook gezegd heeft, en nu geen kinderen kan krijgen. Medisch gezien moet het wel lukken, maar ze heeft al verschillende miskramen gahad.
Dus als jij geen kinderen zou kunnen krijgen, kan je misschien wel willen adopteren, maar ook niet voor iedereen is dat weg gelegd. Ken ook een stel die dat dolgraag wil, maar de toestemming niet krijg. Waarom weet ik niet.

Zelf zou ik niet willen adopteren, maar dat kan nog veranderen ik ben nog jong.. :)
Áls ik zou adopteren, dan iig een kindje uit NL! Zou nooit een getint kindje willen. Ik vind het mooi dat andere mensen het wel doen. Maar uit persoonlijke dinges zou ik dat iig nooit doen! :)

Als je geen toestemming krijgt, dan is er toch iets niet OK. Of je salaris is niet toereikend, of je hebt een strafblad, of... etc!

Waarom geen getint kindje?

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 aug 2006 14:43

rosalie83 schreef:
Andréa B. schreef:

Als je geen toestemming krijgt, dan is er toch iets niet OK. Of je salaris is niet toereikend, of je hebt een strafblad, of... etc!

Waarom geen getint kindje?

Tsja, ik heb echt geen flauw idee waarom niet. Zou miss wel met het geld te maken hebben, maar je kan wel vanalles gaan gissen, heb gewoon geen idee.

En waarom geen getint kindje, weet niet, voel me daar gewoon niet tot aangetrokken. Hoewel het echt wel schatjes kunnen zijn hoor!
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 14:51

Andréa B. schreef:En waarom geen getint kindje, weet niet, voel me daar gewoon niet tot aangetrokken. Hoewel het echt wel schatjes kunnen zijn hoor!

Nou echt wel! Ik heb juist veel meer met donkere kindjes dan met die van mijn eigen kleur ;)

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 aug 2006 15:07

rosalie83 schreef:
Andréa B. schreef:En waarom geen getint kindje, weet niet, voel me daar gewoon niet tot aangetrokken. Hoewel het echt wel schatjes kunnen zijn hoor!

Nou echt wel! Ik heb juist veel meer met donkere kindjes dan met die van mijn eigen kleur ;)

Smaken verschillen hè! :)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 15:12

Andréa B. schreef:
rosalie83 schreef:

Nu lijkt het wel of het over schepijs gaat... 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 15:13

Corine schreef:
Andréa B. schreef:
rosalie83 schreef:

Oeps ;) Dat was niet de bedoeling :mrgreen:

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 aug 2006 15:14

rosalie83 schreef:
Corine schreef:
Andréa B. schreef:
rosalie83 schreef:

Oeps ;) Dat was niet de bedoeling :mrgreen:

Hm, het is toch wel wat anders! :) ;)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Terug naar “Archief”