acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Atje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Atje » 30 aug 2006 14:55

MrSokkie schreef:Dan neem ik aan dat je geen kaartjes hebt? :mrgreen:

De enige maatregel die werkt.
Waarom is dat zo?

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 30 aug 2006 19:33

Een tijdje terug stond er een goeie ingezonden brief in het AD.

Weet het niet meer precies, maar het ging erover dat de regering er nog geen reactie opgegeven had ofzo. Stond zoiets:

Zou de regering ook zolang wachten met antwoord, en zouden ze het überhaubt wel door laten gaan, als er ipv met Jezus de spot met mohammed gedreven zou worden?

(ff met eigen woorden gezegd)

Ik vond 'm echt goed, de moslims zijn zowat heiligen hierzo in NL. Als er maar wat spottends over hen gezegd/uitgebeeld wordt, haal het de krant, worden ze in gelijkheid gesteld, en krijg degene die het geen gezegd/uitgebeeld had, een fikse straf. Achtelijk toch? Bij de christenen doen ze het toch ook niet? Of bij de Joden... Met God mag de spot gedreven worden hierzo, maar met Mohammed, pfff, moet je vooral niet proberen! Kan 'r echt nijdig om worden!
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

egbert
Mineur
Mineur

Berichtdoor egbert » 30 aug 2006 19:40

Daar moet je niet zo nijdig om worden...

Hoe zou dat toch komen dat van alle religies het christendom het meest belachelijk wordt gemaakt (of onderdrukt) ?
The solution to a problem lies in finding the Solver...

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 30 aug 2006 21:02

k Heb 't allemaal eens doorgelezen. 't Is te afschuwelijk voor woorden dat er zó met de kruisdood van Jezus gespot wordt. Het grootste offer heeft Hij gebracht, Hij heeft Zijn leven afgelegd, Hij is bespot en gesmaad en dat om doodsvijanden te bevrijden. En dát wordt in het belachelijke getrokken.
natuurlijk, God is almachig genoeg om in te grijpen. Natuurlijk heeft Hij ons daar niet bij nodig. Maar aan de andere kant zegt Hij wel: Wie mij verloochend zal hebben voor de mensen.... die zal Ik ook verloochenen. verloochenen is ontkennen. Als we als christenen nu op dit moment stil blijven is dat niet hetzelfde als verloochenen. Dat betekent niet dat ik op de straten ga staan bidden.... daar wordt toch alleen maar mee gespot. Maar ik kan wel een brief o.i.d. schrijven. Je geluid laten horen. Niet omdat God jou nodig heeft, maar wel omdat Hij het waard is.
Iemand schreef dat Jezus ook niet ingreep toen Hij werd bespot. Nee, maar dat was in de tijd dat Hij op aarde was. In Zijn vernedering. Nu is hij de verhoogde eeuwige Koning. En straks bij de terugkomst zal dat volmaakt zijn.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

topkok

Berichtdoor topkok » 30 aug 2006 22:13

sorry als deze actie agressief over komt is niet de bedoeling.

Ik vind het super dat deze actie gehouden word. Okey als je het niet wilt zien ben ik het er mee eens dat je ook niet naar dat concert moet gaan. Maar toch ik lees het RD staat er een leuk stukje in over die kerel van de stichting schreeuw om leven zegt hij op een gegeven moment ik ben door verschillende omroepen gebeld behalve de EO. Daar hoef ik niet eens gebeld door te worden. Wat een ontiechelijke bullshit!! het past niet in het straatje dus het 'mag' niet mee doen. Ik vind het zo triest, moet je als christenen niet samen uitstralen, en niet zeggen van nee de eo is evangelisch dus die mag niet mee doen!! Nu begrijp ik waarom de christenen soms met de moslims vergeleken worden HAAT tussen de kerken want hij staat homo's toe of whatever, Het is zo giga triest als al dat gezeik over al die kerkscheuringen nou ff ophoud, en we ons gaan bezig houden met het doel van het leven LEVEN MET GOD!! dan zou de wereld er ineens anders uit zien, en we kijken elkaar niet aan want hij is evangelisch. Ik walg hiervan!!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 30 aug 2006 22:29

Ik vind het een vrij zinloze actie, ook in PR-opzicht. De enige die garen van spint is Madonna.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 aug 2006 22:35

3 en 4 september vasten... Wow, dat is wel heel erg lang, 2 dagen :shock: 1 dag wil ik wel proberen, maar 2?
Wie gaan er nog meer mee vasten?

Erwin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erwin » 30 aug 2006 22:43

Vind aan ene kant een goede actie.
Maar voor de mensen (de niet-christenen) komt het stom over, want in mensen die goed madonna kent heeft ze ooit in verleden gezegd dat ze haar kinderen christelijk wilt opvoeden. (als ik goed hebt?)
Dan kom je op beetje zelfde hoogte als al die verschillende kerken (in hun gedachten) waarom die nodig zijn.

Dit is net met de film 'The Passion of The Christ' de mensen die God en Zijn woord niet kennen snapte niet dat er mensen tegen die film waren

André

Berichtdoor André » 31 aug 2006 00:30

Het is het ook redelijk sneu dat je niet meer in staat bent om zelf iets origineels te bedenken.
Maar dat zie je wel vaker dat acteurs en auteurs de bijbel als inspiratie bron gebruiken.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 07:05

Andréa B. schreef:Ik vond 'm echt goed, de moslims zijn zowat heiligen hierzo in NL. Als er maar wat spottends over hen gezegd/uitgebeeld wordt, haal het de krant, worden ze in gelijkheid gesteld, en krijg degene die het geen gezegd/uitgebeeld had, een fikse straf. Achtelijk toch? Bij de christenen doen ze het toch ook niet? Of bij de Joden... Met God mag de spot gedreven worden hierzo, maar met Mohammed, pfff, moet je vooral niet proberen! Kan 'r echt nijdig om worden!

Ik zou zeggen, zoek een groepje christenen bij elkaar en ga in naam van Jezus overheidsgebouwen in brand steken en winkel plunderen ofzo. Als je je echt wilt verlagen tot dat niveau, dan krijg je wel de aandacht die je wilt.

En trouwens, ik denk dat je een beetje overdrijft. Van Gogh mocht toch ook een hele tijd schrijven wat hij wilde. (beetje wrang voorbeeld natuurlijk)

topkok

Berichtdoor topkok » 31 aug 2006 08:08

Nee joh dat is het!!;) Moeten wij niet getuigen van de liefde van Christus moet je vooral winkels in de brand gaan steken en plunderen. Als je die mensen nou is voor niks gaat helpen een dagje ben je misschien beter bezig!!!

abc

Berichtdoor abc » 31 aug 2006 09:00

Smurffie schreef:En Madonna lacht zich slap om al die maffe christenen buiten. trouwens, ik geloof nu niet direct dat de muren van de arena omvallen..

een gebrek aan geloof noem je zoiets....

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 09:10

abc schreef:een gebrek aan geloof noem je zoiets....

Of realiteitszin

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 09:12

De ervaringen met allerlei gebedsacties is toch dat ze werken!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 09:28

rosalie83 schreef:De ervaringen met allerlei gebedsacties is toch dat ze werken!!

Nou, ik ben benieuwd dan...

Terug naar “Archief”