Studie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 14 aug 2006 21:25

Atje schreef:
topkok schreef:ik heb het briljante idee om na mijn opleiding die in juni next year, is afgelopen om naar leeds te gaan een jaar voor mijn studie Hoger Hotelmanagement, dat is maar een jaar terwijl het in nederland 4 is!!!

Dan is het dus geen gelijkwaardige opleiding. Ik zou maar goed uitzoeken wat de diplomawaardering is...

Inderdaad. Klinkt niet helemaal goed: vier in één. De post-hbo opleiding die ik heb gedaan duurde iets meer dan twee jaar, maar er worden ook varianten in vijf dagen of zelfs in één dag aangeboden... Als je globaal de informatie in de folders leest lijkt het net of het hetzelfde is. Klinkt natuurlijk wel goed: "Ja, ik heb die-en-die opleiding gedaan. Jaja, ook afgerond." Terwijl men in wezen alleen die dagen aanwezig heeft moeten (mogen) zijn en nooit een tentamen heeft moeten afleggen. En natuurlijk dik geld heeft betaald... :wink:

Vaak kun je het al wel zien aan de vereiste vooropleiding; bij bv die vijfdaagse opleidingen is geen vooropleiding vereist; op tijd het geld overmaken is genoeg.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 30 aug 2006 14:31

Na lang denken, en zoeken naar andere opleidingen, ect.. besluit ik toch m'n opleiding SPW af te gaan maken.
Een half jaartje stage. En dan heb ik m'n diploma. Ik ga er voor! :)

Maar, daarbij 1 probleem..ik kan de juiste stageplek niet vinden.. :|
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 aug 2006 14:39

wat geweldig leuk en moedig van je poessie!!!

nog ff door zoeken...als ik kan helpen hoor ik het wel...

*hug*
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Studie...

Berichtdoor Lalage » 30 aug 2006 14:42

Lalage schreef:Wat voor studie doe je?
Ik ben nu zesdejaars student wiskunde, ben sinds zeven weken bezig met mijn afstudeerstage bij het RIVM in Bilthoven, in de richting epidemiologie (hmz lijkt op wat parsifal doet he? Hij studeerde eerder wiskunde, maar ik begon eerder met biologie. Toen raadde hij me het vak epidemiologie aan en dat beviel erg goed...)
Wil je ermee verder?
Dit onderzoek bevalt me best wel goed, ik ben erover aan het nadenken of ik misschien aio wil worden. Maar aangezien ik tot een paar weken geleden dacht dat ik daar niet slim genoeg voor ben, weet ik 't nog niet. Ik wil denk ik wel verder in het epidemiologisch onderzoek, in ieder geval in de mathematische biologie.
Is het mee- of tegengevallen?
De stage bevalt erg goed, eigenlijk precies wat ik ervan verwacht. Als onderzoeker heb je wel af en toe een depri dag, maar de kick als je iets slims hebt bedacht is des te groter :)
Is het wat je verwachtte?
De studie wiskunde en de stage waren wel zoals ik had verwacht, al kon ik ook niet bedenken dat er zoveel soorten wiskunde zijn en dat zoveel mensen zich met epidemiologie bezighouden.

Even een update: ik ben afgestudeerd! :-D Wie had dat ooit verwacht zon10 en ik heb werk gevonden wat er wel redelijk bij aansluit, het wordt wel meer in de statistiek richting en een beetje gemixt met economie, maar het gaat over bloedtransfusies. Dus ik blijf bezig met wiskunde en medische biologie :)

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 30 aug 2006 15:04

mw schreef:wat geweldig leuk en moedig van je poessie!!!

*hug*

Thanks! :)
Moet nog afwachten of het allemaal kan en mag hoor.
Ik wil het, en ga er dus alles voor doen.. :)
Helpen? Uh..ik wil stagelopen op een medisch kinderdagverblijf.
Maar die blijken hier in de buurt niet te zijn.
Dus..tips zijn welkom.. :mrgreen:

Herman Finkers

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 15:09

bij mij in de buurt wel:

Reinaerde; zorg en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke/meervoudige beperking
Peuterspeelzaal Olleke Bolleke

Reinaerde beschikt over een peuterspeelzaal voor kinderen van 0 tot 5 jaar. De groepen zijn klein van omvang en bestaan uit maximaal acht kinderen. Er zijn twee groepen: één in de ochtend en één gedurende de hele dag. Het is de bedoeling dat ouders/verzorgers hun kind(eren) zelf komen halen en brengen. Voor informatie kunt u contact opnemen met het loket van Reinaerde.

Reinaerde
Europalaan 310
3526 KS Utrecht
Telefoon: 030 229 96 08 (Loket Reinaerde)
Internet: www.reinaerde.nl
E-mail: loket@reinaerde.nl

Kinderopvang Irene
Kinderopvang Irene is bedoeld voor kinderen van 0 tot 4 jaar met een beperking of ontwikkelingsachterstand die niet binnen de reguliere kinderopvang opgevangen kunnen worden omdat ze extra zorg en aandacht nodig hebben. Kinderopvang Irene heeft twee locaties: Irene aan het Kanaal en Irene aan de Rijn. Beide locaties zijn gehuisvest in een regulier kinderdagverblijf. Een groep bestaat uit acht kinderen en wordt begeleid door ervaren leidsters.
Het is ook mogelijk tegen een vergoeding gebruik te maken van de speciale Irene-bus. Beide locaties werken nauw samen met het reguliere kinderdagverblijf. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kinderopvang Irene.

Irene aan het Kanaal, Kinderdagverblijf De Pinguïn
Kanaalweg 94 c
3533 HH Utrecht
Telefoon: 030 294 90 77
Internet: www.kinderopvangirene.com
E-mail: info@kinderopvangirene.com

Irene aan de Rijn, Kindercluster Voorn
Akkrumerraklaan 111
3544 TT Utrecht
Telefoon: 030 293 89 05
Internet: www.kinderopvangirene.com
E-mail: info@kinderopvangirene.com

De Amerpoort; zorg- en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking
Peuterdagcentrum Mikado

De Amerpoort beschikt over een speelzaal die bestemd is voor kinderen van 0 tot 5 jaar met een ontwikkelingsachterstand, een verstandelijke of een meervoudige beperking. Het peuterdagcentrum is gevestigd aan de Lageweg in Amersfoort, in één gebouw met het reguliere kinderdagverblijf De Dobbelsteen. Het centrum is tevens een plek waar ouders elkaar kunnen ontmoeten en ervaringen kunnen uitwisselen. Dankzij het gezamenlijk onderkomen met kinderdagverblijf De Dobbelsteen, kunnen de peuters ook met andere kinderen spelen. De groep is niet groter dan zeven peuters, zodat er voldoende ruimte is voor individuele aandacht en verzorging. De begeleiding wordt geboden door twee ervaren leidsters. Voor aanmelding is een indicatie nodig. U kunt hiervoor contact opnemen met MEE Utrecht. Er wordt van de ouders een eigen bijdrage gevraagd per dagdeel. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Informatiepunt Zorg en Dienstverlening, telefoon 035 – 688 01 71 / 688 01

Mikado, Peuterdagcentrum (Amerpoort Asvz)
Lageweg 6
3815 VG Amersfoort
Telefoon: 033 470 02 97 of 035 647 52 52 (Servicepunt Amerpoort Asvz)
Internet: www.amerpoortasvz.nl
E-mail: Servicepunt@amerpoortasvz.nl

(overgenomen van www.mee-utrecht.nl)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 aug 2006 15:10

Poesje schreef:
mw schreef:wat geweldig leuk en moedig van je poessie!!!

*hug*

Thanks! :)
Moet nog afwachten of het allemaal kan en mag hoor.
Ik wil het, en ga er dus alles voor doen.. :)
Helpen? Uh..ik wil stagelopen op een medisch kinderdagverblijf.
Maar die blijken hier in de buurt niet te zijn.
Dus..tips zijn welkom.. :mrgreen:

Ha Poesje!
Wat goed van je! Trouwens erg gaaf, een MKD!
:arrow: http://www.trajectum.nl Hierop staan meerdere MKD's in de regio Midden-Nederland
:arrow: en ASVZ heeft geloof ik ook één of meerdere MKD's in de regio Amersfoort. Moet je op Google maar even ASVZ Amersfoort intikken. Op die site kan je ook een sollicitatieformulier invullen. Heb ik toentertijd ook gedaan, leek me erg leuk om daar stage te lopen. Maar ik kon toen wat in mijn eigen woonplaats krijgen, dus daar heb ik toen voor gekozen.
Succes! :D
Afbeelding

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 15:11

ik ben vanaf as vrijdag ook geen student meer! (na precies zes jaar studie) snik snik, daar gaat mn grote vriend: de OV :cry:

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 30 aug 2006 15:22

@ Tweetietwee..met jou adressen kom ik wsl al een heel eind..fijn dat je met me mee zocht.. Googlen had bij mij niet zoveel effect tot nu toe.
Heel hartelijk bedankt.. :D

@ Daphne..mede door het gesprek met jou, ben ik tot deze conclusie gekomen.. Thanks daarvoor.. :)

Herman Finkers

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 15:23

Poesje schreef:@ Tweetietwee..met jou adressen kom ik wsl al een heel eind..fijn dat je met me mee zocht.. Googlen had bij mij niet zoveel effect tot nu toe.

@ Daphne..mede door het gesprek met jou, ben ik tot deze conclusie gekomen.. Thanks daarvoor.. :)

Hé wat goed! Veel succes!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 aug 2006 15:33

Poesje schreef:@ Tweetietwee..met jou adressen kom ik wsl al een heel eind..fijn dat je met me mee zocht.. Googlen had bij mij niet zoveel effect tot nu toe.

graag gedaan. :oops: :)

Tweetietwee gaf ook een adres van Reinaerde, ik werk ook onder die stichting, maar dan op een Kinderdagcentrum. Daarvan hebben ze er ook enkele in Driebergen/Zeist: De Berk, Oikos en Skippy en De Schelp in Veenendaal (daar werk ik). Op http://www.reinaerde.nl kan je trouwens ook een sollicitatieformulier voor een stage invullen. :)
Afbeelding

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 30 aug 2006 15:35

Jij werkt ook op een MKD?

Herman Finkers

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 aug 2006 15:35

En ik ben eindelijk echt derdejaars, voor het eerst in mn leven dat ik me 3e jaars student kan noemen ;)
ALles ingeleverd, nog 1 toets herkansen, maar dat kan toch voorlopig niet.
Hmm...tvoelt goed ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 aug 2006 15:43

Poesje schreef:Jij werkt ook op een MKD?

Nee, ik werk op een KDC. Een MKD heeft vaak meer cliënten als kinderen met autisme of ADHD geloof ik. En deze kinderen hebben geloof ik ook een hoger niveau.
Ik werk op een tienergroep (naast mn studie). Hier zitten 7 jongeren met een verstandelijke beperking. Eén cliënt heeft daarbij een erge mate van ADHD, twee andere cliënten hebben fikse gedragsproblemen die zich (kunnen) uiten in agressief gedrag. Deze twee hebben ook een stoornis in het autisme spectrum (om het maar eens netjes te zeggen :P ). Twee andere cliënten hebben ook autisme. Het zijn allerlei verschillende soorten handicaps en dat maakt het werk erg afwisselend! Er zitten twee cliënten bij, die eigenlijk nog op baby-niveau functioneren, terwijl de cliënt met ADHD functioneert op het niveau van een vierjarige. Is ontzettend gaaf om met hen te werken! :D
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 aug 2006 15:44

MissF schreef:En ik ben eindelijk echt derdejaars, voor het eerst in mn leven dat ik me 3e jaars student kan noemen ;)
ALles ingeleverd, nog 1 toets herkansen, maar dat kan toch voorlopig niet.
Hmm...tvoelt goed ;)

Succes op je stage! :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”