Hoi allemaal,
Na een verhuizing (zeg gerust emigratie) is mijn broer na een half jaar in de hulpverlening terrecht gekomen.
Nu, 2,5 jaar later gaat het inmiddels al iets beter.
Met de rest van ons gezin lijkt het ook allemaal goed te gaan.
LIJKT!
Want na 1 jaar begon ik mij ook down te voelen.
Ik heb toen steun gezocht bij een klasgenoot en veel (nachtelijke

) gesprekken gehad over de telefoon.
We hebben nu 1 jaar verkering en mijn vriend wil graag dat ik hulp zoek.
Aan de mensen om mij heen laat ik niks merken.
Hier thuis zullen ze het niet geloven als ze het te horen krijgen.
Ik weet dat een schoolvriendin van mij het ook niet makkelijk heeft, maar op school zijn wij het altijd die "dikke lol" hebben.
Ik krijg dan ook vaak te horen dat je aan mij niet meer kan merken dat ik verhuisd ben.
Toch voel ik mij meestal heel rot, vaak zonder reden.
Ik heb al een paar keer mijn vriend opgebeld om afscheid te nemen, voor goed! Tot nu toe heeft hij mij er elke keer vanaf weten te houden.
Ik wil het nou ook niet meer, al zou ik graag willen dat Jezus nu terug kwam. Toch doe ik mijzelf wel eens pijn.
Ik weet dat het niet klopt met wat er in de bijbel staat.
In mei heb ik geloofsbelijdenis gedaan en ik sta er ook volkomen achter. Maar wat Jezus dan zegt, dat hij je volkomen accepteerd en dat je er mag zijn zoals je bent vind ik soms wel eens moeilijk.
Mijn gebeden om genezing en verandering lijken niet over te komen.
Mijn vriend vind wel dat ik hulp moeten zoeken terwijl ik dat zelf niet zo zie.
En zelfs als het nodig zou zijn, helpt het toch niet.
Ze zullen mij toch niet begrijpen.
Ik ga nu op kamers en weet dan zeker niet hoe ik dan hulp zou moeten zoeken. Als ik het zou doen, dan vooral omdat ik mijn vriend er anders pijn mee doe. Op de middelbare school ben ik ook al naar het steunpunt geweest maar dat heeft niet bepaald geholpen, in tegendeel.
Een bijkomend probleem is dat ik niet wil dat anderen, en al helemaal mijn ouders niet, erachter komen.
Jullie zeggen wel dat je er vanaf komt, maar ik zie dat nog niet echt in.
Aan de ene kant wil ik helemaal geen hulp (t helpt toch niet), maar aan de andere kant ook weer wel.
Maar dan hoe???
Ik moet nu van de computer af.
Spreek jullie nog wel eens.