BANG VOOR DE BIJBEL

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hans_is_eigenwijs

Berichtdoor hans_is_eigenwijs » 29 aug 2006 19:42

froske schreef:Soms kan het juist heel troostrijk zijn om juist dan te gaan lezen :wink:

Ook al zie ik er tegenop om te lezen, toch doe ik het, al is het soms met tegenzin. Achteraf kan het juist ontzettend dierbaar zijn geweest :)

De bijbel is soms ook lastig, je weet niet altijd wat je aan een bepaalde tekst hebt enzo..

Zó, voor jou trek ik een pluim! Goed zo! Fantastisch! Jij laat je tenminste van je beste kant zien, jij bent geen zwakkeling die zich laat intimideren door de tegenstander. Waren er maar meer als jij, met karakter!!
Maak je geen zorgen aangaande dingen die je niet begrijpt, ga naar Bijbelstudie, en als je dat niet weet, stuur je me maar een mailtje, mits ik er van tevoren niet wordt afgeflikkerd, dan geef ik je wel effe een website.. mocht ik tegen die tijd al pleitte zijn, bidt het dan tot de Heer! Ik weet zeer zeker dat wanneer jij begeert naar de honing dat God er zorg voor zal dragen dat je die zult vinden!!!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 aug 2006 19:53

hans_is_eigenwijs schreef:
froske schreef:Soms kan het juist heel troostrijk zijn om juist dan te gaan lezen :wink:

Ook al zie ik er tegenop om te lezen, toch doe ik het, al is het soms met tegenzin. Achteraf kan het juist ontzettend dierbaar zijn geweest :)

De bijbel is soms ook lastig, je weet niet altijd wat je aan een bepaalde tekst hebt enzo..

Zó, voor jou trek ik een pluim! Goed zo! Fantastisch! Jij laat je tenminste van je beste kant zien, jij bent geen zwakkeling die zich laat intimideren door de tegenstander. Waren er maar meer als jij, met karakter!!
Maak je geen zorgen aangaande dingen die je niet begrijpt, ga naar Bijbelstudie, en als je dat niet weet, stuur je me maar een mailtje, mits ik er van tevoren niet wordt afgeflikkerd, dan geef ik je wel effe een website.. mocht ik tegen die tijd al pleitte zijn, bidt het dan tot de Heer! Ik weet zeer zeker dat wanneer jij begeert naar de honing dat God er zorg voor zal dragen dat je die zult vinden!!!!

Galaten 5:22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Tip: bemoedig je medechristenen aan die minder sterk in het geloof staan, in plaats ze voor zwakkelingen uit te maken.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 29 aug 2006 20:25

hans_is_eigenwijs schreef:

Ik zit al op bijbelstudie hoor :wink: :P

voor mij hoef je echt geen pluim te trekken, zo trots ben ik er niet op, het kan namelijk altijd beter :wink:

Let trouwens even op je taalgebruik :wink:
- Home is in my head -

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 29 aug 2006 20:39

Even wat liever tegen elkaar :wink: !

Ik herken het wel een beetje hoor dat je jezelf soms over de streep moet trekken om te gaan bijbellezen! Maar soms dan wil ik het gewoon graag wel doen. Maar echt bang voor de bijbel..dat ben ik geoof ik niet.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 aug 2006 23:29

Hans....wat een ekelige manier van reageren, maar dat terzijde......

Jouw vraag/ posting ging over angst....ik geef toe dat ik het herken. Is ook niet iets waar ik trots op ben en als ik schrijf........LAAT ik hem liever dicht staat dat niet gelijk aan hem dicht laten. Wat Froske al zegt, je moet jezelf dan even hard aanpakken.
Ik vind geloven en leven met Christus soms enorm moeilijk, jammer dat je medechristen dan aan komt over kwijlen, Jezus waste de voeten, niet de oren! :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 aug 2006 20:41

Anderen denken bij het woord bijbelstudie meteen aan enorme speurtochten in concordanties, naslagwerken en bijbelcommentaren.

Dat vind ik nou juist géén reden tot weerzin tegen bijbelstudie. 8)
Dat is nou juist een van de leukste dingen die je kunt doen! Lekker in de Hebreeuwse of Griekse tekst spitten, en kijken wat exegeten erover zeggen. (Daartussenin valt trouwens: je eigen kijk op de tekst formuleren. Pas daarna hoor je je te verrijken met de nuttige dingen uit de inzichten van anderen.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

topkok

Berichtdoor topkok » 30 aug 2006 22:23

AMEN!!!

zeker mee eens, Ik begin soms maar zo ineens ergens te lezen!! en dan kijken of ik er wat aan hem en 9 van de 10 keer wel zeg maar altijd!!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 30 aug 2006 22:27

Boekenlezer schreef:Dat vind ik nou juist géén reden tot weerzin tegen bijbelstudie. 8)
Dat is nou juist een van de leukste dingen die je kunt doen! Lekker in de Hebreeuwse of Griekse tekst spitten, en kijken wat exegeten erover zeggen. (Daartussenin valt trouwens: je eigen kijk op de tekst formuleren. Pas daarna hoor je je te verrijken met de nuttige dingen uit de inzichten van anderen.)
:mrgreen: Laten we wel wezen; De bijbel in het Grieks of Hebreeuws lezen is voor het meerendeel natuurlijk niet weggelegd.

Al heb je natuurlijk wel een punt :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 aug 2006 13:07

Boekenlezer schreef:
Anderen denken bij het woord bijbelstudie meteen aan enorme speurtochten in concordanties, naslagwerken en bijbelcommentaren.

Dat vind ik nou juist géén reden tot weerzin tegen bijbelstudie. 8)

Tja ieder houdt er van om het op zijn eigen manier te doen he :) Als een bepaalde manier je niet bevalt moet je een andere manier zoeken :) De één duikt graag in naslagwerken en zo, de ander doet dat minder graag :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”