ziek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 aug 2006 14:17

Ik heb een reumatische auto-immuun aandoening, en in mijn geval valt die mijn bloedplaatjes aan zodat ik weinig tot geen bloedplaatjes heb. Dat kan redelijk onder controle worden gehouden met prednison, maar aangezien dat een middel is wat ook heel slecht voor je is, willen we daar vanaf. Bovendien als de dosis zakt tot 5 mg per dag, gaat het alweer verkeerd met de bloedplaatjes. Zodoende krijg ik een bepaald medicijn, peperduur en met eveneens een hoop vervelende bijwerkingen, maar we zien wel. Ik moet aanstaande woensdag om 11 uur in het ziekenhuis zijn, en dan is het net de eerste schooldag. Op mijn nieuwe school. Kan ik niet :? Dat is op zich wel jammer.

Is het nu wat duidelijker?

Het lijkt nu net alsof ik er de hele dag over zit te zaniken, maar ik heb het er buiten internet om nooit over eigenlijk. :oops:

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 25 aug 2006 14:24

Je zanikt niet! Je mag er over praten.. Het is juist goed dat je het er eens over hebt! En op deze manier kunnen we met je meeleven!

Misschien had ik op msn niet zo door moeten vragen, sorry! :oops:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 aug 2006 14:32

L'être extraterrestre schreef:Ik heb een reumatische auto-immuun aandoening, en in mijn geval valt die mijn bloedplaatjes aan zodat ik weinig tot geen bloedplaatjes heb. Dat kan redelijk onder controle worden gehouden met prednison, maar aangezien dat een middel is wat ook heel slecht voor je is, willen we daar vanaf. Bovendien als de dosis zakt tot 5 mg per dag, gaat het alweer verkeerd met de bloedplaatjes. Zodoende krijg ik een bepaald medicijn, peperduur en met eveneens een hoop vervelende bijwerkingen, maar we zien wel. Ik moet aanstaande woensdag om 11 uur in het ziekenhuis zijn, en dan is het net de eerste schooldag. Op mijn nieuwe school. Kan ik niet :? Dat is op zich wel jammer.

Is het nu wat duidelijker?

Het lijkt nu net alsof ik er de hele dag over zit te zaniken, maar ik heb het er buiten internet om nooit over eigenlijk. :oops:

op zow manier...

nou jah.. tis niet zaniken!! k vind namelijk zietes en ziektebeelden heel intresant!! offuh.. hoe moet ik het zeggen??!! k weet et iegenlijk niet...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 aug 2006 14:33

Nee, dat is niet erg! Ik vind het juist prettig om het er over te hebben zonder dat mensen mijn gezicht zien. In het echte leven 'schaam' ik me er ook voor. Door alle blauwe plekken lijkt het alsof ik zwaar mishandeld word. En mijn wit/paars/rode vingers zijn ook niet zo leuk om te zien. Sowieso moet ik alles op school uit gaan leggen. Waarom ik er vaak niet ben. Waarom ik niet meegym. Daar baal ik van :?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 aug 2006 14:35

L'être extraterrestre schreef:Nee, dat is niet erg! Ik vind het juist prettig om het er over te hebben zonder dat mensen mijn gezicht zien. In het echte leven 'schaam' ik me er ook voor. Door alle blauwe plekken lijkt het alsof ik zwaar mishandeld word. En mijn wit/paars/rode vingers zijn ook niet zo leuk om te zien. Sowieso moet ik alles op school uit gaan leggen. Waarom ik er vaak niet ben. Waarom ik niet meegym. Daar baal ik van :?

dat is waar.. maar je bent hoe je bent... daar kan je gewoon niks aan veranderen....

k denk dat ik makkelijk praten heb!!!..... :oops:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 aug 2006 14:39

Met een flinke portie eigenwijsheid, een hoop koppigheid, en een grote mond red iedereen het. Overigens maak ik soms schaamteloos misbruik ervan... :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 aug 2006 14:41

L'être extraterrestre schreef:Met een flinke portie eigenwijsheid, een hoop koppigheid, en een grote mond red iedereen het. Overigens maak ik soms schaamteloos misbruik ervan... :wink:

zou een ander ook doen!!!

elk nadeel heb ze voordeel.... of is deze uitdrukking erg cru in deze situatie?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 aug 2006 14:44

Situatie...

Nu gaan we alweer de verkeerde kant op. Te serieus, zie het als een ding wat niet belangrijk is.

Ik richt mijn 'ziekte' in naar mijn leven, niet mijn leven naar mijn 'ziekte'.

We zullen het maar niet over de gevolgen hebben...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 aug 2006 22:39

Goede instelling hoor: kijken naar wat je wel kunt en niet naar wat je niet kunt. Zo doet m'n moeder, die chronische pijn heeft, het ook. Het klinkt wel heftig wat je hebt, zelf ga je er dan nonchalant over doen, dat snap ik wel. Wat ga je eigenlijk voor nieuwe opleiding doen? Daar hoef je waarschijnlijk niet meer te gymmen :wink:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 aug 2006 12:21

Havo. Ik heb vmbo afgerond, dus ik moet wel gymen. Alleen, als ik mijn polsen belast kan ik ze ruim een week soms niet gebruiken. Dat is gewoon het grote nadeel...

Gelukkig heb ik weinig tot geen pijn.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 26 aug 2006 14:17

Kunnen ze je niet regelmatig een bloedplaatjes infuus geven? Of word dat te snel afgebroken. Ik weet nog wel dat ik dat een keer kon krijgen maar dat het eigenlijk normaal was voor mijn ziektebeeld.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 aug 2006 14:21

Dat lost de oorzaak niet op, en dat kan ook niet mijn hele leven.

Het nieuwe medicijn wat ik waarschijnlijk ga krijgen heet Anti-CD20, dat legt dus mijn hele afweer plat. Ik heb er niet zoveel zin in, beenmergpunctie, dagbehandeling... Maar ik heb ook geen zin om mijn hele leven prednison te slikken.

Ik ben gewoon een beetje moeilijk :P

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 26 aug 2006 15:42

Nou als ik zo is lees op internet zou ik er niet echt vrolijk van worden. Veel sterkte er mee!

En je bent niet moeilijk hoor :wink:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 29 aug 2006 11:51

sterkte morgen in het ziekenhuis!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 29 aug 2006 12:21

Dankje!

Ik vind het ziekenhuis niet zo heel erg om naar toe te gaan, en ik heb wel een hele dag vrij van school. :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Archief”