Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 aug 2006 13:14

TK houdt er ook wel van om in de keuken te staan, bakken ben ik minder dol op, mijn vrouw vindt het gelukkig wel erg leuk:)

Wij hebben het voordeel dat wij met zijn tweeën ongeveer net zoveel eten als de vierpersoonsrecepten voorschrijven.

Meestal eten wij gewoon een beetje een standaardgerecht, maar ik word helemaal blij als ik biefstuk of varkenshaas mag gaan braden. Biefstuk blijft moeilijk, maar alstie dan weer lekker mals geworden is dan heb je een mooie kroon op je werk

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 26 aug 2006 22:22

topkok schreef:
Mariekje88 schreef:
moppie schreef:heb ook in horeca gewerkt en toendertijd paieren gehaald voor restaurantbedrijf ed.

dus als ik wil kan ik ooit nog eens iets voor mezelf beginnen.

Maar dat pas als ik vutter ben vind me baan nog veel teleuk
Als je in de horeca hebt gewerkt dan zul je toch wel weten dat je zoiets niet tot je 75e actief blijft doen, áls je het dan nog zou kunnen? :roll:

Wil jij niet vloeken???
De horeca is het mooiste vak wat er bestaat, alleen de nadelen zijn idd dat je altijd 's avonds aan het werk bent feestdagen weekenden. Ik ben de laatste 3 jaar misschien 1 keer thuis geweest met een feest dag. Maar dat zijn 9 van de 10 keer wel de gezelligste dagen. De laatste kerst bijvoorbeeld 2 dagen 30 uur.
Jij liever dan ik :)

En ja, de horeca is allemaal heel leuk en aardig. (uche.. tot je in je eigen zaakje de regelgeving tegen gaat komen.. dan is het enige wat je door laat gaan dat mensen tevreden zijn en weer terug willen komen) Maar goed, iets kan nog zo leuk zijn, dat betekent dan niet dat je dat fysiek vol kunt houden tot je oude dag..

Ik weet wel dat ik nooit in de horeca zal blijven, en dat ik nooit een bepaalde zaak zal overnemen.
Dat leventje heb ik wel gezien. Niet dat ik te klagen heb hoor, maar wat ik anderen zie doen.. Dat ga ik niet doen voor dat loontje wat er aan vast zit. Voor heel veel minder geploeter, heel wat minder uren (en dan nog dat eindeloos "gedoe" met bepaalde instanties) kun je vaak hetzelfde krijgen..

Rainbowgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rainbowgirl » 27 aug 2006 12:59

Oh koken en bakken vind ik leuk! Maar 't is net als bij zoveel dingen: ik moet het gewoon even doen en vaak doe ik het niet of wordt het al gedaan. En meestal maak ik hele simpele dingen (spaghetti enzo, ben nou eenmaal een 'pasta-eter') maar toch vind ik het leuk! Ook om meer 'ingewikkelde' dingen te maken. Meestal vind ik recepten ook wel handig. Maar over het algemeen word er voor me gekookt...

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 27 aug 2006 13:32

Koken leuk, bakken nog veel leuker! Kheb "grootmoeders recepten" gespaard, zitten ontzettend leuke recepten tussen! Jammer genoeg red ik het vaak niet met mijn werk om thuis te koken, als ik vrij ben doe ik het graag.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 28 aug 2006 01:01

Mariekje88 schreef:
moppie schreef:heb ook in horeca gewerkt en toendertijd paieren gehaald voor restaurantbedrijf ed.

dus als ik wil kan ik ooit nog eens iets voor mezelf beginnen.

Maar dat pas als ik vutter ben vind me baan nog veel teleuk
Als je in de horeca hebt gewerkt dan zul je toch wel weten dat je zoiets niet tot je 75e actief blijft doen, áls je het dan nog zou kunnen? :roll:

Dat ligt er maar net aan wat je gaat doen en hoe je het gaat doen.
Er bestaat ook nog zoiets als personeel inhuren.

Zoals het er nu uitziet ga ik over 40 jaar met de vut dus ja dan zien we wel hoe de wereld dan in elkaar steekt.

ben nu geloof ik verslaafd aan brood bakken

heb van weekend drie eigenverzonnen broden gemaakt.
En manlief wil nu al niets anders meer+/'

Fidèl Castro
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fidèl Castro » 28 aug 2006 01:38

Ingrediënten:

1 zak diepvries Oosterse wokgroenten
1 pak witte rijst
1 pond gemarineerd varkensvlees
kerrie
sweet chili sauce
olijfolie

Rijst koken volgens gebruiksaanwijzing. Afgieten en droog wegzetten. Roer er direct in ruime mate kerrie doorheen. 15 minuten laten staan.

De, inmiddels in kleine blokjes/reepjes, gesneden gemarineerd varkensvlees in olijfolie op hoog vuur aanbraden, en op half vuur zo'n 10 minuten doorbakken.

De wokgroeten NIET ONTDOOID in de al hete olie op hoog vuur al omroerende beetgaar wokken gedurende 5 minuten. Dan het vlees erbij met de hete vlees-olie. Vuur laag zetten zodat de olie net aan borrelt.

Als de kerrierijst 15 minuten heeft gestaan, dan toevoegen aan het groenten/vleesmengsel. Nog zo'n 5 minuten nagaren op halfhoog vuur.

Vlak voor het opdienen de sweet chili sauce toeveoegen naar smaak en doorroeren.

Bon apetit............
Morgen is er een nieuwe dag met nieuwe kansen

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 08:36

Fidèl Castro schreef:Ingrediënten:

1 zak diepvries Oosterse wokgroenten
1 pak witte rijst
1 pond gemarineerd varkensvlees
kerrie
sweet chili sauce
olijfolie

Rijst koken volgens gebruiksaanwijzing. Afgieten en droog wegzetten. Roer er direct in ruime mate kerrie doorheen. 15 minuten laten staan.

De, inmiddels in kleine blokjes/reepjes, gesneden gemarineerd varkensvlees in olijfolie op hoog vuur aanbraden, en op half vuur zo'n 10 minuten doorbakken.

De wokgroeten NIET ONTDOOID in de al hete olie op hoog vuur al omroerende beetgaar wokken gedurende 5 minuten. Dan het vlees erbij met de hete vlees-olie. Vuur laag zetten zodat de olie net aan borrelt.

Als de kerrierijst 15 minuten heeft gestaan, dan toevoegen aan het groenten/vleesmengsel. Nog zo'n 5 minuten nagaren op halfhoog vuur.

Vlak voor het opdienen de sweet chili sauce toeveoegen naar smaak en doorroeren.

Bon apetit............

Klinkt wel lekker! 'k Ben alleen niet zo van de diepvriesgroenten...

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 aug 2006 12:28

Pannenkoektaart weleens gemaakt.. ?? Was volgens iedereen voor herhaling vatbaar! (ik verafschuw pannenkoeken, dus zelf niet gegeten)

Half pak mix, de helft daarvan in het bakblik doen, roerbakgroenten erin met gehakt, kruiden.. wat je maar wilt, de rest van de mix en in de oven! Half uurtje op 180 graden!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 12:54

annvisser schreef:Pannenkoektaart weleens gemaakt.. ?? Was volgens iedereen voor herhaling vatbaar! (ik verafschuw pannenkoeken, dus zelf niet gegeten)

Half pak mix, de helft daarvan in het bakblik doen, roerbakgroenten erin met gehakt, kruiden.. wat je maar wilt, de rest van de mix en in de oven! Half uurtje op 180 graden!

Ik neem aan dat je nog iets moet doen met de mix??

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 aug 2006 13:18

rosalie83 schreef:
annvisser schreef:Pannenkoektaart weleens gemaakt.. ?? Was volgens iedereen voor herhaling vatbaar! (ik verafschuw pannenkoeken, dus zelf niet gegeten)

melk erbij, eitje?

klinkt wel grappig.

pannekoekentoetje:

pannekoekbesmeren met een combi van appelmoes en mascarpone :D smul smul, lekker oprollen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 13:21

MJUMM
Met pannenkoeken kan je zoooo veel lekkers doen!! ;)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 28 aug 2006 14:20

rosalie83 schreef:

ei en melk idd.. gewoon hetzelfde alsdat je pannenkoeken gaat bakken! alleen dan maar de helft van alles aanhouden

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 14:30

annvisser schreef:
rosalie83 schreef:

ei en melk idd.. gewoon hetzelfde alsdat je pannenkoeken gaat bakken! alleen dan maar de helft van alles aanhouden

OK, ga ik een keer proberen!
:P

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 28 aug 2006 15:20

Nog een heel makkelijk recept voor pannenkoek:

Nodig:

Auto

-stap in de auto
-rij naar een pannenkoekenrestaurant
-stap uit
-naar binnen, zitten
-bestel een lekkere pannenkoek
-eetsmakelijk!

;)

Zonder gekheid, ik mag graag koken. Mijn nasi is geweldig, mijn hamburgers zelfs op Refoweb beroemd!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 15:30

Geinig ;)

Terug naar “Archief”