topkok schreef:Mariekje88 schreef:moppie schreef:heb ook in horeca gewerkt en toendertijd paieren gehaald voor restaurantbedrijf ed.
dus als ik wil kan ik ooit nog eens iets voor mezelf beginnen.
Maar dat pas als ik vutter ben vind me baan nog veel teleuk
Als je in de horeca hebt gewerkt dan zul je toch wel weten dat je zoiets niet tot je 75e actief blijft doen, áls je het dan nog zou kunnen?

Wil jij niet vloeken???
De horeca is het mooiste vak wat er bestaat, alleen de nadelen zijn idd dat je altijd 's avonds aan het werk bent feestdagen weekenden. Ik ben de laatste 3 jaar misschien 1 keer thuis geweest met een feest dag. Maar dat zijn 9 van de 10 keer wel de gezelligste dagen. De laatste kerst bijvoorbeeld 2 dagen 30 uur.
Jij liever dan ik
En ja, de horeca is allemaal heel leuk en aardig. (uche.. tot je in je eigen zaakje de regelgeving tegen gaat komen.. dan is het enige wat je door laat gaan dat mensen tevreden zijn en weer terug willen komen) Maar goed, iets kan nog zo leuk zijn, dat betekent dan niet dat je dat fysiek vol kunt houden tot je oude dag..
Ik weet wel dat ik nooit in de horeca zal blijven, en dat ik nooit een bepaalde zaak zal overnemen.
Dat leventje heb ik wel gezien. Niet dat ik te klagen heb hoor, maar wat ik anderen zie doen.. Dat ga ik niet doen voor dat loontje wat er aan vast zit. Voor heel veel minder geploeter, heel wat minder uren (en dan nog dat eindeloos "gedoe" met bepaalde instanties) kun je vaak hetzelfde krijgen..