Ware liefde wacht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Walter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Ware liefde wacht

Berichtdoor Walter » 29 sep 2003 19:28

Hier volgt een recensie van het boek ‘Wacht op mij’ van Rebecca St. James: Echt een AANRADER

God is heel romantisch en Zijn plan over liefde is ook erg romantisch!
Rebecca heeft weer een boek geschreven. ‘Wacht op mij. Gedachten voor mijn toekomstige echtgenoot.

In het boekje vertelt Rebecca waarom het zo belangrijk is dat je met seks wacht totdat je ‘de ware’ hebt gevonden en met hem of haar getrouwd bent. Rebecca haalt de belangrijkste reden om seks te bewaren voor binnen het huwelijk niet uit een of andere Bijbeltekst. Ze laat juist zien (door middel van brieven die zij van jongeren krijgt) dat het heel vaak schade en verdriet aanricht als je met seks aan de slag gaat buiten het huwelijk.

Rebecca is altijd erg met het onderwerp 'seksuele zuiverheid' bezig, ook in haar concerten. Toen ze 16 jaar was, maakte ze kennis met de ‘Ware Liefde Wacht’- beweging. Sindsdien zet ze zich in om tieners ervan te doordringen wat de consequenties kunnen zijn van 'gerotzooi' en hoe je dat kunt voorkomen.

Het boekje is heel mooi geschreven, met persoonlijke getuigenissen, mooie Bijbelteksten, praktische tips om met dit onderwerp om te gaan, songteksten en veel wijze raad voor tieners die de mist in zijn gegaan met hun relatie. De kern van dit boekje is denk ik het vertrouwen op God. Hij kent jou, heeft een plan met je leven. Kun je geduldig zijn en wachten tot je toekomstige partner in beeld komt?

Het boek wordt uitgegeven door Uitgeverij Medema en kost 9,95 euro.
Je gelooft niet wat je beleid. Je geloofd datgene waarvoor je bereid bent te sterven. Richard Wurmbrand

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 sep 2003 20:02

Rebecca heeft nog nooit een vriend gehad, dus ik verwacht geen praktische tips in dat boekje.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 sep 2003 09:39

Ik heb het boekje ongekust en toch geen kikker gelezen, van joshua harris!! Ik vond niet alles even waar, maar wel boeiend. Het idee erachter is goed. Rebecca St. James heeft daarin het voorwoord geschreven.

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 30 sep 2003 16:44

Lalage schreef:Rebecca heeft nog nooit een vriend gehad, dus ik verwacht geen praktische tips in dat boekje.

Dat geloof ik niet, volgens mij heeft ze in ieder geval iets gehad met een van de jongens van 'Jake'.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 sep 2003 17:25

Rebecca is irritant. Betaal je veel geld voor muziek krijg je gezeik/gepreek.. Verder loopt ze mij veel te veel te koop met haar maagdelijkheid... Ik heb het daar niet zo op...

lijkt me een waardeloos boekje, sorry.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 sep 2003 18:09

kurtyo schreef:Rebecca is irritant. Betaal je veel geld voor muziek krijg je gezeik/gepreek.. Verder loopt ze mij veel te veel te koop met haar maagdelijkheid... Ik heb het daar niet zo op...

Doet je zeker aan een bepaald persoon denken.

MisterKnife
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor MisterKnife » 01 okt 2003 18:25

Britney... maarja, daar bleek ook het 1 en ander niet waar van te zijn. Kort gezegd: niks

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 01 okt 2003 18:37

volgens mij wijst het zich bij ware liefde vanzelf. Boekjes feitelijk overbodig.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 01 okt 2003 18:40

surfer schreef:volgens mij wijst het zich bij ware liefde vanzelf. Boekjes feitelijk overbodig.

Is maar de vraag of het vanzelf de goede kant op wijst.

Trouwens wat oordelen jullie vreselijk hard over een ander zeg.
He died for me, I life for Him!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 okt 2003 18:45

Ik moet zeggen dat Rebecca iets geloofwaardiger overkomt dan Britney Spears.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 okt 2003 21:31

surfer schreef:volgens mij wijst het zich bij ware liefde vanzelf. Boekjes feitelijk overbodig.

Was dat maar waar.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 okt 2003 10:24

als je er 'ware liefde voor God' van maakt ben ik het met je eens...

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 02 okt 2003 10:28

ok, Acire. :) Eigenlijk bedoel ik dat.

:arrow: Als je dus niet begrijpt waarom ware liefde wacht, dan is het tijd om je geloofsleven te verdiepen.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 02 okt 2003 10:45

parsifal schreef:Ik moet zeggen dat Rebecca iets geloofwaardiger overkomt dan Britney Spears.

Hoef je niet zoveel voor te doen :?
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 okt 2003 16:31

Ik zou als Christen eerder een boekje aanraden die wel op de Bijbel gebaseerd is. Want laten we eerlijk wezen, als je een voorbeeld aan anderen moet nemen waarom iets niet mag, maar je moet wachten, dan kun je ook een voorbeeld aan anderen nemen en niet wachten.
Maar als je vanuit Gods woord kunt laten zien hoe het goed is om met elkaar voor het huwelijk om te gaan, dan heb je gelijk samen een basis.

Neem b.v. : De Bijbel open over vrijen.
Van Ds E.A. de Boer.
ISBN 90 5560 237 X

Terug naar “Archief”