@ Froske ik heb twee neven (of nichten

@Cisca, de duivel is overal en probeert iedereen van God af te trekken of te houden, maar dat is weer een geheel andere discussie.
Moderator: Moderafo's
@ Froske ik heb twee neven (of nichten ) die homo zijn.
de duivel is overal en probeert iedereen van God af te trekken of te houden, maar dat is weer een geheel andere discussie
Wat betreft de meningen over homosexualiteit, (want daar gaat dit topic over) die kunnen inderdaad soms wat hard overkomen.
Dat hangt denk ik sterk af van de context waarin ze gezegd worden.
Als de "ene" kant zich sterk uitlaat, zal de "andere" kant ook sterk willen reageren, een soort wisselwerking die de discussie niet altijd ten goede komt.
Denkertje21 schreef:Vergeef me even mijn cynisme, maar als ik dit lees krijg ik de kriebels van zo'n betweter! Jij komt even vertellen dat het verkeerde termen zijn. Ik denk eerde dat de naam 'boekenlezer' een verkeerde term is, anders zou je wel beter weten en niet zo aanmatigend zijn
Denkertje21 schreef:Nee hoor, dat doe ik normaalgesproken NIET met een vrouw. Dat zou tegennatuurlijk zijn want ik ben namelijk HOMO. Eng hé? En nog christen ook!
Denkertje21 schreef:Je hebt er echt geen benul van he?! Met een man omgaan als met een vrouw? dan had ik allang eenj vrouw! Nee met een man omgaan als met een man omdat mijn geaardheid zo is. Ik voel me veilig bij hem, ik ben op Hem gericht omdat dat zo in me zit en daar gaat niemand het vrouwtje spelen of zo!!!
Denkertje21 schreef:Nee, omdat het 'probleem' van homoseksuele geaardheid niet bekend was!!! Net als totot zo'n 150 jaar geleden hier. Men wist niks over geaardheid en liefde tussen twee mensen van hetzelfde geslacht!Jort schreef:Omdat men het probleem niet op die subtiele manier benaderde.
Boekenlezer schreef:Laat ik er nog wat bij zeggen: met iemand als Antoine Bodar, die de geaardheid heeft, maar zich daarvan onthoudt, heb ik geen moeite. Zo iemand valt te respecteren.
Boekenlezer schreef:En dat is het enige niet. Want wij, mannen die op vrouwen vallen, worden geconfronteerd met de schadelijke gevolgen ervan. Stel, je wilt als andere man met een vriend in een huis wonen. Het is een gewone vriend, dus niks geen grensoverschrijdend gedoe, zoals in de eerste zin beschreven. (Dat ik dat er bij moet zeggen!!!Schandálig!) Je komt dan bij iemand, en die denkt dan ook wel eens een keer: "Zouden dat homo's zijn?"
Dit is een verhaaltje wat gebaseerd is op de realiteit, uit wat ik gehoord heb. Ik kende eens twee mannen die samen in een koopwoning wilden wonen. Ze zijn beiden inmiddels getrouwd met een vrouw, dus nu wonen ze niet meer daar. Maar toen ze bij een man kwamen die er over ging, keek die hen ook eens aan, zo van: 'Hmm, homo's?' Dat heb ik gehoord. Ik vind dat schandalig en ontoelaatbaar!!
Ik dacht dat Paulus daar wel duidelijk over was in Romeinen 1:27, met zijn conclusies die hij uit de scheppingsgegevens trekt.
Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende
Als een man met een andere man bloot in bed ligt en met hem vrijt, dan gaat hij met een man om als met een vrouw. Iets wat in de praktijk ook voorkomt.
met iemand als Antoine Bodar, die de geaardheid heeft, maar zich daarvan onthoudt, heb ik geen moeite. Zo iemand valt te respecteren.
Geloof je het zelf? Vrouwelijke omgang van mannen met mannen komt altijd al voor. Bij de assyriërs, bij de egyptenaren. En wat dacht je van Sodom, Genesis 19? In de tijd van het ontstaan van de Bijbel was het er echt wel.
Nee, inderdaad, het woord 'homoseksualiteit' kom je in de Bijbel niet tegen. Maar dan heb je het niet over een fenomeen wat blijkbaar niet zou bestaan, maar over hoe men het benoemt. Dat is wezenlijk wat anders
froske schreef:Je ziet hier dat het gaat om mannen die hetero zijn en dan toch uit wellust met andere mannen naar bed gaan, dat is idd onnatuurlijk! Daarbij gaat het hier om schandelijkheid, niet om liefde. Zie jij in deze tekst liefde staan?
froske schreef:Maar bij een homo gaat het niet om een vrouw maar om de man, dus ik begrijp je probleem niet helemaal. Als homo kun je idd niet aan hetgeen voldoen wat in de wereld al eeuwenlang als normaal wordt gezien, namelijk de sexuele omgang met een vrouw.
froske schreef:Onterecht om genesis 19 in deze discussie te benoemen. Het gaat hier om een enorme orgie en verkrachting. Daar gaat het niet om liefde.
froske schreef:Toch denk ik dat het in die tijd anders was, dat kun je ook opmaken uit de bijbel. Wordt er ooit over liefde gesproken als het om homosexualiteit gaat? Het fenomeen wordt altijd omschreven met gruwelijkheid en schandelijk, blijkbaar was het in die tijd ook nog niet bekend dat er een homofiele geaardheid bestond, laat staan dat je die dan ook uitleeft! Het wordt meer gezien als een ziekte, als iets wat niet normaal is.
Inmiddels weten we er gelukkig al veel meer van, daarom is het ook in andere perspectieven geplaatst.
Wullimpie schreef:Zuss schreef:Ik schrik best wel van sommige meningen hier over homosexualiteit (en over disco's, parenclubs etc)
Ik ben atheist, wel gelovig opgevoed. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat god liefde is. Mijn vader is protestant en van de oude stempel (is ook niet zo gek, hij is in 1918 geboren) en keurt zaken als homosexualiteit, abortus, samenwonen etc in het diepste van zijn hart wel af. Tegelijkertijd accepteert hij iedereen zoals hij is en zal hij nooit iemand veroordelen. Laat staan dat hij zijn (klein)kinderen de deur zou wijzen als ze niet volgens zijn normen leven.
Mijn moeder (van 1928) is katholiek en keurt eigenlijk niks af.
Vandaar dat ik zo schrik dat jonge mensen anno nu soms zo star kunnen zijn. Tegelijkertijd weet ik ondertussen ook dat starheid juist een kenmerk is van de jeugd (jaja, opoe is ook al 37![]()
)
Ik begrijp wel dat jullie de bijbel volgen en dat iedereen die anders interpreteert. Zelfs jullie refo's hebben allemaal een eigen kijk.
Maar ik vraag me als ik sommige reacties lees af waar de god 'van mijn jeugd' is gebleven. De god die liefde is, die iedereen accepteert ook al is ie anedrs en volgt hij de bijbel niet.
Voor wie uiterlijk vertoon niet telt, maar die weet hoe jij in je hart bent en daar zijn oordeel op baseert ipv op allerlei regeltjes.
Dat is wat ik geleerd heb over god en dat zijn ook de normen en waarden die ik heb meegenomen, ook al geloof ik niet.
Boekenlezer schreef:
Op zich is er heel veel mogelijk, wat tot de normale omgang tussen mannen behoort. Ze mogen bevriend zijn met elkaar, elkaars gedachten tegen elkaar uitspreken, bij elkaar uithuilen, met elkaar lachen. Maar met elkaar omgaan op die net beschreven blote manier, dat mag niet. Dan overschrijd je Gods scheppingsorde.
Boekenlezer schreef:En dat is het enige niet. Want wij, mannen die op vrouwen vallen, worden geconfronteerd met de schadelijke gevolgen ervan. Stel, je wilt als andere man met een vriend in een huis wonen. Het is een gewone vriend, dus niks geen grensoverschrijdend gedoe, zoals in de eerste zin beschreven. (Dat ik dat er bij moet zeggen!!!Schandálig!) Je komt dan bij iemand, en die denkt dan ook wel eens een keer: "Zouden dat homo's zijn?"
Dit is een verhaaltje wat gebaseerd is op de realiteit, uit wat ik gehoord heb. Ik kende eens twee mannen die samen in een koopwoning wilden wonen. Ze zijn beiden inmiddels getrouwd met een vrouw, dus nu wonen ze niet meer daar. Maar toen ze bij een man kwamen die er over ging, keek die hen ook eens aan, zo van: 'Hmm, homo's?' Dat heb ik gehoord. Ik vind dat schandalig en ontoelaatbaar!!
Boekenlezer schreef:Laat ik er nog wat bij zeggen: met iemand als Antoine Bodar, die de geaardheid heeft, maar zich daarvan onthoudt, heb ik geen moeite. Zo iemand valt te respecteren.
Zuss schreef:Wullimpie schreef:Zuss schreef:Ik schrik best wel van sommige meningen hier over homosexualiteit (en over disco's, parenclubs etc)
Ik ben atheist, wel gelovig opgevoed. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat god liefde is. Mijn vader is protestant en van de oude stempel (is ook niet zo gek, hij is in 1918 geboren) en keurt zaken als homosexualiteit, abortus, samenwonen etc in het diepste van zijn hart wel af. Tegelijkertijd accepteert hij iedereen zoals hij is en zal hij nooit iemand veroordelen. Laat staan dat hij zijn (klein)kinderen de deur zou wijzen als ze niet volgens zijn normen leven.
Mijn moeder (van 1928) is katholiek en keurt eigenlijk niks af.
Vandaar dat ik zo schrik dat jonge mensen anno nu soms zo star kunnen zijn. Tegelijkertijd weet ik ondertussen ook dat starheid juist een kenmerk is van de jeugd (jaja, opoe is ook al 37![]()
)
Ik begrijp wel dat jullie de bijbel volgen en dat iedereen die anders interpreteert. Zelfs jullie refo's hebben allemaal een eigen kijk.
Maar ik vraag me als ik sommige reacties lees af waar de god 'van mijn jeugd' is gebleven. De god die liefde is, die iedereen accepteert ook al is ie anedrs en volgt hij de bijbel niet.
Voor wie uiterlijk vertoon niet telt, maar die weet hoe jij in je hart bent en daar zijn oordeel op baseert ipv op allerlei regeltjes.
Dat is wat ik geleerd heb over god en dat zijn ook de normen en waarden die ik heb meegenomen, ook al geloof ik niet.
Dat is dan een verwrongen en onbijbels Godsbeeld, het feit dat je daar zelf niet in geloofd zegt al genoeg.
Sorry? Wie bepaalt of het godsbeeld van wie dan ook verwrongen is? Mss is jouw godsbeeld wel verwrongen, wie kan het zeggen?
meboy schreef:
*** wat mis ik de Jezus-reacties: een schouder voor hoeren, liefde voor tollenaren. De vingers die de tranen wegvegen van de ogen van de outcast of society. Dát is Christendom. En ja, daarna is er ruimte voor GOD om de corrigerende tik uit te delen indien noodzakelijk. God heeft geen voorcensuur nodig van de gereformeerde gezindte!
Wullimpie schreef:meboy schreef:
*** wat mis ik de Jezus-reacties: een schouder voor hoeren, liefde voor tollenaren. De vingers die de tranen wegvegen van de ogen van de outcast of society. Dát is Christendom. En ja, daarna is er ruimte voor GOD om de corrigerende tik uit te delen indien noodzakelijk. God heeft geen voorcensuur nodig van de gereformeerde gezindte!
De vraag is natuurlijk of Jezus tijden de maaltijden met de hoeren en tolenaren hun gedrag goedkeurde of hen vermaande.
Ik denk het laatste.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 20 gasten