De zondag als rustdag, in plaats van de Sabbath ?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 30 sep 2003 13:50

De vredesvorst!

Maleachi 2
1-2 Laat de priesters luisteren naar deze waarschuwing van de HERE van de hemelse legers: "Als uw gedrag niet verandert en u Mij niet eert, zal Ik u treffen met een vreselijke straf. In plaats van u te zegenen, zal Ik u bedelven onder vervloekingen. Ja, Ik heb mijn zegen al in vervloeking veranderd, omdat de dingen die voor Mij erg belangrijk zijn, niet serieus worden genomen.
3 Neem er nota van dat Ik uw kinderen zal afstraffen en u de uitwerpselen van die offerdieren in het gezicht zal werpen en u zelf zal weggooien als mest.
4 Dan zult u zien dat Ik het was, Die u deze waarschuwing stuurde. Want Ik wilde dat u weer de geboden die Ik Levi heb gegeven, zou gehoorzamen", zegt de HERE van de hemelse legers.
5 "Ik gaf hem deze wetten om hem leven en vrede te geven. Hij kon daardoor zijn eerbied en respect voor Mij tonen.
6 Hij onderwees de mensen de waarheid, die hij van Mij had ontvangen. Hij loog niet en bedroog niemand. Hij leidde een goed en rechtvaardig leven en velen die waren afgedwaald, bracht hij weer op de rechte weg.
7 De mond van de priester hoort over te vloeien van kennis van God, zodat de mensen leren leven volgens Gods wetten. Priesters zijn boodschappers van de HERE van de hemelse legers en de mensen horen hen om onderricht te vragen.
8 Maar zo bent u niet! U bent zelf van Gods weg afgeweken en uw zogenaamde 'onderricht in de wet' heeft velen laten struikelen. Mijn verbond met Levi is door u misvormd en tot een bespotting gemaakt", zegt de HERE van de hemelse legers.
9 "Daarom maak Ik u verachtelijk in de ogen van heel dit volk. Want u hebt Mij niet gehoorzaamd en liet sommige mensen de wet breken zonder hen te berispen."
10 Wij zijn kinderen van dezelfde vader en zijn geschapen door dezelfde God. Waarom zijn wij elkaar dan ontrouw en schenden wij het verbond van onze voorouders?
11 In Juda, Israël en Jeruzalem heerst gebrek aan trouw, want de mannen van Juda hebben de heilige en geliefde tempel van de HERE ontheiligd door te trouwen met heidense vrouwen, die afgoden aanbidden.
12 Laat de HERE iedere man (of het nu een priester of een leek is) die dit heeft gedaan, uitroeien uit Zijn volk!
13 En dan is er nog iets: Het altaar van de HERE wordt overstelpt met tranen, omdat Hij niet langer aandacht schenkt aan uw offers en u geen zegen van Hem meer ontvangt.
14 "Waarom?" vraagt men zich af. "Waarom heeft God ons verlaten?" Omdat de HERE er getuige van is geweest hoe u de vrouw met wie u als jongeman trouwde, ontrouw bent geworden. Zij was toch uw levensgezel en de vrouw voor wie u beloofde trouw te zorgen!
15 U werd met uw vrouw verbonden door God. Volgens zijn wijze bedoeling werd u door het huwelijk één in Zijn ogen. En wat wil Hij van u? Gelovige kinderen uit uw verbintenis. Pas daarom op voor hartstocht! Blijf trouw aan uw eigen vrouw.
16 "Want Ik haat de echtscheiding", zegt de HERE, de God van Israël. "En Ik haat mensen, die geweld plegen." Wees daarom op uw hoede voor hartstocht en word uw vrouw niet ontrouw.
17 U vermoeit de HERE met uw woorden. "Waarmee doen wij dat dan?" antwoordt u quasi verrast. Door te zeggen dat wie kwaad doet, goed is in de ogen van de HERE en dat de HERE zo iemand waardeert. Of door te vragen: "Waar blijft God met Zijn rechtvaardigheid?"

Niet voor niets hanteert Jezus zelf de sikkel, als symbool van Zijn werk als Degene die op een tken van de Vader, de oogst binnen haalt. Zij die wetten van mensen als geboden van God leren zien, en zo geleerd wordt en blijven aanvaarden, is geen Hemels Koninkrijk toevertrouwd

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 30 sep 2003 14:17

Boudewijn. Boudewijn! BOUDEWIJN!!!!

Hallo, iedereen heeft de kamer inmiddels verlaten.

Doe jij het licht uit als je uitgesproken bent?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 30 sep 2003 14:28

Hallo Klaas,

Blijkbar is dieze topic nog niet afgesloten, want er antwoord nog steeds iemand; the one or other way! Wie doet nu het licht uit!

Mvrgr B

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 sep 2003 16:58

Nieuw toneelstuk: de Boudewijn-monologen. Maar ff serieus, Boudewijn, Klaas bedoelt: op den duur zijn we gewoon uitgepraat en heeft het niet meer zoveel zin om er nog op door te gaan. Als jij gewoon niet op nieuw-testamentische argumenten reageert en steeds oud-testamentische teksten aan blijft halen, wordt het een beetje een monoloog...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 30 sep 2003 21:04

Boudewijn:
Blijkbar is dieze topic nog niet afgesloten, want er antwoord nog steeds iemand; the one or other way! Wie doet nu het licht uit!

Ik hoorde wat gemompel van achter deze deur komen en dacht:''laat ik eens kijken''. En wat denk je? Daar stond Boudewijn voor een lege zaal een redevoering af te steken....

Ik trek de deur bij deze weer achter me dicht.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 01 okt 2003 07:37

Beste vrienden,

Dank voor jullie reactie (Gershwin en Klaas. Ogenschijnlijk denken jullie dat ik voor een lege zaal heb gesproken. Maar door de redaktie van REFOWEB is deze topic nog niet afgesloten, blijkbaar. We kunnen niet weten wat de Heilige Geest bewerkstelligd bij de zoekende mens. Weet wel beste medebroeders, dat uit een recent onderzoek blijkt dat 92% van de wereldbevolking op de hoogte is van de wens van Jezus, dat de Christenen (maar ook de oprecht zoekende mens). De wedrkomst staat werkelijk voor de deur. Sinds enkele weken onderwijs ik een aantal zeer jonge mensen die uit de Pinkstergemeente voortgekomen zijn.
In die paar weken heb ik hen al zoveel vertelt, maar ook aangetoond dat de kennis der Profetie belangrijk is, om gered te kunnen worden (inzichtelijk en daardoor aanvaardbaar). Zij krijgen van mij les aan de hand van de meest eenvoiudige Bijbelstudie die er is (KOM TOT LEVEN /ESDA), notabene medechristenen die al jaren in de Pinkstergemeente kwamen (en soms nog gaan). Ze aanvaarden de nieuwe manier van -opnieuw- leren van Gods waarheden. Afgelopen Sabbat (27-09-03) hebben deze 3 jonge mensen een voordracht bijgewoond over de laatste zaken, die in Profetische perspectief de Christenen leert "zien" hoe men de 3 engelenboodschap van Openbaring 14 moet inrtrepeteren. Aan hen zijn de beelden voorbijgegaan van de Rijken die zich opéénvolgen. Door gebed en door de -persoonlijke- overtuiging welke hen door de Heilige Geest werd ingegeven, werd hen duidelijk dat ze bedrogen zijn, in de afgelopen jaren dat ze op zoek waren naar Gods laatste oproepen en de daaraan onderhavige waarheden.

Mijn stukje "De vredesvorst" wijst erop dat de meeste Christenen de laatste boodschap zullen afwijzen. Niet voor niets HERHAALT Jezus voortdurend Zijn reddende oproepen meermaals in Openbaring, waarin Hij de Gemeenten oproept STUDIE en LEERZAAM de naar ons toe komende informatie IN GEBED te bewerken. Een WAARSCHUWING!

Terug naar “Archief”