De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 aug 2006 21:39

rosekapje schreef:Annet, ik wil ook zelf kleertjes gaan maken. Ga straks op naailes en ik heb er heel veel zin in. Ook vind ik het leuk om zelf dingetjes in elkaar te knutselen voor bv de babykamer, maar de laatste tijd is daar erg weinig van gekomen. Hebben ze op het cb nog iets gezegd over de bijvoeding?

Je mag ook wel bij mij op naailes komen hoor! Heb een grote tafel naast de pc staan dus kan je intussen refowebben. :lol: Heb ook veel dingen voor de (baby)kamer(s) gemaakt. Schilderijlijstjes geverfd. Ledikantje beplakt met behang. Schemerlampjes met andere stof bekleed. Heerlijk om zo bezig te zijn. Zie dat echt als gekregen talent wat we mogen gebruiken. Is het niet in het maatschappelijke leven (bedoel een baan buitenshuis) dan in mijn eigen huis. Kan ik er elke dag weer blij naar kijken (zonder kapsones te krijgen hoor!!!!!!)

Over de bijvoeding zei ze dat ik ipv fruit beter wat groente kon geven zoals bijv. verse gekookte wortel of broccoli. Dit is lichter verteerbaar als fruit. Ze vond het ook vreemd dat ze paar uur na de fruithap juist veel ging spugen. Volgens mij wist ze het zelf ook niet goed. Nou ja, ik zie het wel. Gewoon kalm aan.

Werd me trouwens ook aangeraden om haar al uit een gewone beker te leren drinken. Omdat ze BV gewend is zou dat makkelijker gaan. :roll:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 23 aug 2006 22:08

Memmem schreef:
rosekapje schreef:Corine, floradix is vies :x

Maar floradixtabletten niet. :D

Idd, daarom heb ik ook tabletten, maar die moet je ook heeeel snel doorslikken, bleh..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 aug 2006 08:33

*Annet* schreef:Werd me trouwens ook aangeraden om haar al uit een gewone beker te leren drinken. Omdat ze BV gewend is zou dat makkelijker gaan. :roll:

Mijn jongste zoon wilde niet uit een tuitbeker drinken dus die had ik snel aan een gewone beker. Ging gelukkig heel goed. Het is wel wat meer smeren en je moet erbij blijven, anders gaf ik wel eens gewoon een beker drinken extra in de box maar dat kon dus bij hem echt niet. Eventueel is een rietjesbeker een optie maar dan moeten ze doorhebben hoe je uit een rietje moet drinken. Had die van ons dus ook niet.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 aug 2006 08:48

Dan kiepen ze de beker om alsof die aan hun mond zit en zijn ze helemaal nat :mrgreen: Deed mijn broertje eerst ook :mrgreen:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 24 aug 2006 09:07

Memmem schreef:
*Annet* schreef:Werd me trouwens ook aangeraden om haar al uit een gewone beker te leren drinken. Omdat ze BV gewend is zou dat makkelijker gaan. :roll:

Mijn jongste zoon wilde niet uit een tuitbeker drinken dus die had ik snel aan een gewone beker. Ging gelukkig heel goed. Het is wel wat meer smeren en je moet erbij blijven, anders gaf ik wel eens gewoon een beker drinken extra in de box maar dat kon dus bij hem echt niet. Eventueel is een rietjesbeker een optie maar dan moeten ze doorhebben hoe je uit een rietje moet drinken. Had die van ons dus ook niet.

uhm maar volgens mij moeten ze juist uit een gewone beker leren drinken en niet uit een rietje... het gaat om het goed ontwikkelen van slikmechanisme geloof ik. Maare... Annet, hoe oud is jouw jongste? 6 maanden? Is dat niet wat jong voor een gewone beker? Ik dacht dat ze dat meestal vanaf 9/12 maanden adviseren..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 aug 2006 10:05

Vlinder, je ventje is stoer.ook als hij slaapt!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 aug 2006 20:22

Een rietje werkt heel goed, Christiaan drinkt er heel goed uit. Ook drinkt hij uit een een gewone beker.

@Tweetietwee, christiaan dronk met een maand of 4 al water uit een gewone beker. Waarom zouden ze met een rietje niet goed leren slikken?
De tandarts was er iig erg positief over.

@ Annet, lijkt me gezellig, maar hoe ver is het fietsen? :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 aug 2006 21:52

Vlinder, wat heeft jouw mannetje schattige kleertjes aan op die laatste foto! Mooi ventje!
Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 aug 2006 21:52

Een rietje is heel goed voor de spraakontwikkeling volgens mij. Krijgen ze een goed mondmotoriek van.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 aug 2006 05:54

@ Rosekapje: woon je ver van het pontje H'veld- W'dam vandaan? Ik ongeveer 100 meter dus daar wordt je niet moe van.

Danny drinkt sinds kort ook uit een anti lek rietjes beker. Ideaal ding. Op het CB zijn ze nooit zo voor het drinken uit een flesje of anti-lek tuitbeker. Zou niet goed zijn voor de spraak ontwikkeling. De oudste twee van mij praten prima, dus als je op tijd stopt met die dingen valt het denk ik wel mee. Je ziet wel eens kinderen die altijd met een fles of speen in hun mond lopen, dat dat niet goed is, ook voor de stand van de tanden, geloof ik zeker. En wat denk je wat een gaatjes ze dan kunnen krijgen van altijd zoete limonade speen oid tegen die tanden aan. Ik geef ze trouwens nooit een fles drinken mee naar bed zoals ik ook vaak van velen hoor. Dat vind ik pas slecht voor de tanden. En ze komen daar vaak bijna niet meer van af. Ken je midden in de nacht nog een fles drinken voor ze gaan maken omdat ze anders niet meer kunnen slapen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 25 aug 2006 09:33

Gisteren naar het bureau geweest met Timo.
Hij is nu 7695 gram ( was 4 weken terug 7310) dus hij is maar 385 gram aangekomen ( en das niet veel :? )
Hij is wel 2 cm gegroeid :mrgreen: hij is nu 68 cm!! :shock: ( wat groeit ie ineens hard!)
De prik kon ik uitstellen tot 6 maanden, dus die krijgt hij volgende maand.

@ Daphne thnx :lol: staat ook stoer bij hem 8)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 25 aug 2006 09:34

essieee schreef:Vlinder, je ventje is stoer.ook als hij slaapt!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 aug 2006 10:00

*Annet* schreef: Ik geef ze trouwens nooit een fles drinken mee naar bed zoals ik ook vaak van velen hoor. Dat vind ik pas slecht voor de tanden. En ze komen daar vaak bijna niet meer van af. Ken je midden in de nacht nog een fles drinken voor ze gaan maken omdat ze anders niet meer kunnen slapen.

k slaap altijd met een flesje water naast m'n bed :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 aug 2006 10:25

@ Annet, we gaan verhuizen uit h'vel-g'dam. Ik heb trouwens geen flauw idee waar hier het pontje is. Kzal het col wel ff vragen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 aug 2006 11:09

rosekapje schreef:@Tweetietwee, christiaan dronk met een maand of 4 al water uit een gewone beker. Waarom zouden ze met een rietje niet goed leren slikken?
De tandarts was er iig erg positief over.

:wink:

nou goed, dan zal het wel. dan is mn stage op het CB toch wat te ver weg gezakt. Ik meende me te herinneren dat het niet goed was, maar blijkbaar was dat het juis wél dan.

wel knappe zoon heb jij rosekapje, met 4 maanden uit een gewone beker, is dat niet een heel gepiel met knoeien enzo?

Terug naar “Archief”