Mij lijkt, gezien de statuur, de CU een degelijke, betrouwbare pijler onder een coalitie CDA/PvdA, en kan uitstekend fungeren als bruggenbouwer tussen een centrumpartij als het CDA en een centrumlinkse partij als de PvdA.
Enerzijds het christelijke signatuur, anderzijds het sociaal karakter van de CU.
Ik hoop dat meer kiezers deze betrouwbaarheid inzien.
(ehhhhhhh, voor iemand begint te gillen: ik stem geen CU, maar ben CDA-lid)
vwb een kiesdrempel van 5%........ik weet het niet, het geeft mij een ongehagelijk gevoel. Gedegen partijtjes (niet denigrerend, maar puur getalsmatig) als de SGP mogen van mij tot aan het bittere einde blijven in de Tweede Kamer, horen we nog eens een zuiver Bijbels geluid dat ronduit getuigend is gecombinerd met een ongelofelijke dossierkennis.
Anderen, zoals LPF, LN, D'66, PvdD, PVN, PvdV, moeten geen kans krijgen van het electoraat. Het zijn potentiële herrie- en relschoppers, en daar zit niemand op te wachten.
Als de uitslag zou zijn een coalitie CDA/PvdA zouden die beiden er wijs aan doen om een CU binnenboord te halen als stabiliserende factor, én om een zeer gedegen basis in de Tweede Kamer te krijgen, welke bestand is tegen deze relschoppers.
Ook als er een uitslag zou komen waarbij men niet om de VVD heen kan, dan nóg is het wenselijk de CU binnenboord te halen, bruggenbouwers bij uitstek.
CU twee tot drie zetels er bij t.o.v. de huidige peilingen, en een nieuw kabinet zitten gebakken.