Ondergewicht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 18 aug 2006 17:23

Gerdien B. schreef:Ik heb ook altijd gezegt: 't Is wel goed, ik zit goed in mijn vel en anderen moeten niet zeuren.
Uit eindelijk was dat bij mij vluchten voor van alles. Ik ben toch af gaan vallen. Uit eindelijk is mijn BMI van 31 naar 25 gezakt. Zelf merk ik het verschil echt! Je lichaam kan meer hebben en ik voel me een stuk fitter.
Mijn BMI zal echt bar weinig meer gaan zakken. Ik heb ook geen bouw er voor om slank te wezen. Het is ook goed zo. Daarom is het wel goed om op te letten dat je niet te stevig wordt.

Wat dat betreft is je BMI uitrekenen best link, omdat sommige mensen per sé in "het groen" terecht willen komen en zodoende meer afvallen dan goed voor ze is.
Idd, te stevig worden is ook niet goed, ik weet het. Maar echt hinder ondervind ik er niet van. Ik kan doen wat ik moet doen. Ik zou eigenlijk ook moeten stoppen met roken, maar ja... dan schiet mijn BMI omhoog :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 aug 2006 17:25

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Gerdien B. schreef:Ik heb ook altijd gezegt: 't Is wel goed, ik zit goed in mijn vel en anderen moeten niet zeuren.
Uit eindelijk was dat bij mij vluchten voor van alles. Ik ben toch af gaan vallen. Uit eindelijk is mijn BMI van 31 naar 25 gezakt. Zelf merk ik het verschil echt! Je lichaam kan meer hebben en ik voel me een stuk fitter.
Mijn BMI zal echt bar weinig meer gaan zakken. Ik heb ook geen bouw er voor om slank te wezen. Het is ook goed zo. Daarom is het wel goed om op te letten dat je niet te stevig wordt.

Wat dat betreft is je BMI uitrekenen best link, omdat sommige mensen per sé in "het groen" terecht willen komen en zodoende meer afvallen dan goed voor ze is.
Idd, te stevig worden is ook niet goed, ik weet het. Maar echt hinder ondervind ik er niet van. Ik kan doen wat ik moet doen. Ik zou eigenlijk ook moeten stoppen met roken, maar ja... dan schiet mijn BMI omhoog :mrgreen:

Idd, daar ben ik dus ook zo bang voor :P

Maar het blijft natuurlijk een enorm slap excuus om niet te stoppen met roken..

*sprak zei al hijsend aan een sigarret* :roll:

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 18 aug 2006 18:35

Smurffie schreef:Idd, daar ben ik dus ook zo bang voor :P

schaterlach

Je hebt wel gelijk. Het is een slap excuus, maar ik heb nog geen goed excuus gevonden (zij die beginnen over gezondheid, slappeling enz., zijn niet verslaafd geweest.). Maar toch ga je veel meer snoepen als je bent gestopt. Een collega van mij is zeker een kilo of 10 aangekomen sinds hij stopte (vanaf oud & nieuw).

*draait er voor de verandering maar weer eens eentje (roken na het eten is zó lekker)!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 aug 2006 18:42

schaterlach

Je hebt wel gelijk. Het is een slap excuus, maar ik heb nog geen goed excuus gevonden (zij die beginnen over gezondheid, slappeling enz., zijn niet verslaafd geweest.). Maar toch ga je veel meer snoepen als je bent gestopt. Een collega van mij is zeker een kilo of 10 aangekomen sinds hij stopte (vanaf oud & nieuw).

*draait er voor de verandering maar weer eens eentje (roken na het eten is zó lekker)!

schaterlach

Het is zelfs zó erg soms, dat ik eerst iets ga eten om daarna lekker te kunnen roken :mrgreen:

Maar idd..roken stimuleert je spijsvertering enorm. Ik denk dat er maar weinig niet-rokers zijn die 3 keer per dag 'hun hoop laten varen' 8)

Anyway, ik blijf hard zoeken naar een goed excuus 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 aug 2006 14:52

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Je hebt wel gelijk. Het is een slap excuus, maar ik heb nog geen goed excuus gevonden (zij die beginnen over gezondheid, slappeling enz., zijn niet verslaafd geweest.).

Dus als je verslaafd bent zijn goede redenen opeens niet goed meer?

Wbt het aankomen, volgens mij komt dat meer doordat roken de eetlust mindert. Als je dan niet meer rookt wordt die weer normaal en dan kom je idd aan. En welicht dat het ook voor een gedeelte komt doordat je toch iets wilt doen om je ledig te houden of je stress te botvieren, en dan ipv roken gaat eten. Maar met roken bevredig je alleen maar een behoefte die je eerst zelf gecreëerd hebt, dus eigenlijk is het maar een achterlijk iets.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 aug 2006 17:27

Ik heb toen ook niet op mijn BMI gelet,maar op het feit dat ik gewoon weg te stevig was. Ook al kijk je naar hoe je in je vel zit, dan nog kanje te zwaar wezen en gezondheidsrisico's lopen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 19 aug 2006 17:48

Aragorn schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Je hebt wel gelijk. Het is een slap excuus, maar ik heb nog geen goed excuus gevonden (zij die beginnen over gezondheid, slappeling enz., zijn niet verslaafd geweest.).

Jazeker wel, ik besef ook wel dat het slecht is. Maar het zijn altijd weer die standaard redenen die mensen opnoemen. Alsof ik dat niet weet! Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen: Je stopt niet met roken? Dom van je, slappeling. Ja hoor eens, zo makkelijk is het niet.

Wbt het aankomen, volgens mij komt dat meer doordat roken de eetlust mindert. Als je dan niet meer rookt wordt die weer normaal en dan kom je idd aan. En welicht dat het ook voor een gedeelte komt doordat je toch iets wilt doen om je ledig te houden of je stress te botvieren, en dan ipv roken gaat eten. Maar met roken bevredig je alleen maar een behoefte die je eerst zelf gecreëerd hebt, dus eigenlijk is het maar een achterlijk iets.

Dat roken je eetlust beperkt weet ik niet zeker, maar dat je een vervanging zoekt als je stopt is idd waar, en meestal zijn dat snoepjes of wat dan ook. Met die laatste zin moet ik het eigenlijk wel eens zijn :oops: .

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 aug 2006 17:53

Amen, ja amen 8-[

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 aug 2006 18:26

Smurffie schreef:

schaterlach

schaterlach

Het is zelfs zó erg soms, dat ik eerst iets ga eten om daarna lekker te kunnen roken :mrgreen:

Maar idd..roken stimuleert je spijsvertering enorm. Ik denk dat er maar weinig niet-rokers zijn die 3 keer per dag 'hun hoop laten varen' 8)

Anyway, ik blijf hard zoeken naar een goed excuus 8)

Ghehe...Dus jij kent ook dat "probleem"? :wink:
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 aug 2006 20:50

dit is off topic... maar nog ff doorgaan op dat roken en eten!!

roken is een gewenning.. een soort van houding geven etc... als je dat niet meer hebt.. gaan mensen vaak opzoek naar wat anders.. snoepen ligt dan heel erg voor de hand...

Mijn buurvrouw kauwt op dit moment mega veel pakjes kaugom in de week.. om maar van dat roken af te blijven!1

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 aug 2006 21:55

Aragorn schreef:

Jazeker wel, ik besef ook wel dat het slecht is. Maar het zijn altijd weer die standaard redenen die mensen opnoemen. Alsof ik dat niet weet! Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen: Je stopt niet met roken? Dom van je, slappeling. Ja hoor eens, zo makkelijk is het niet.

Van de zijlijn is het inderdaad altijd makkelijker. :) Ik denk dat je ook echt overtuigd moet zijn van je eigen motivatie om te kunnen stoppen. Maar eigenlijk verwacht ik ook dat wanneer je je echt verdiept in de aard en zinloosheid van het roken en de consequenties ervan, die motivatie vanzelf ontstaat..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 aug 2006 21:57

Aragorn schreef:
Aragorn schreef:

Van de zijlijn is het inderdaad altijd makkelijker. :) Ik denk dat je ook echt overtuigd moet zijn van je eigen motivatie om te kunnen stoppen. Maar eigenlijk verwacht ik ook dat wanneer je je echt verdiept in de aard en zinloosheid van het roken en de consequenties ervan, die motivatie vanzelf ontstaat..

Nou.. :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 aug 2006 22:16

Heb je het al gedaan? 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 aug 2006 22:19

Ik heb hier nog een paar vergeelde folders liggen 8)

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 20 aug 2006 15:50

marina87 schreef:Waar staat je verhaal dan precies op de site?

Ow uhhm.. Rechts staat een link naar het forum, en dan t eerste berichtje:)
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Terug naar “Archief”