Dippie schreef:Marnix schreef:Dippie schreef:@Smurffie: Jij zegt nog geen belijdenis te willen doen, omdat je er nu niet naar leeft en ook geen "zin" hebt om het dan wel te doen. Wanneer komt die "zin" er dan wel? Niemand heeft van nature "zin" om zn leven te veranderen, leuke dingen te laten en dat inwissen voor goede dingen. Maar daar moet je niet bij blijven hangen...
Ik vind het ook moeilijk en ik vraag me ook best wel af of ik nou extreem dingen moet veranderen als ik belijdenis heb gedaan, maar daar moet je niet mee wachten.
Mattheüs 24:44
Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
En dan MOET je bereid zijn...Jij net zo goed als ik....
Klopt Dippie. Dus eerst bekeren en dan belijdenis doen.... Niet belijdenis gaan doen als je je niet bekeert. Dan kan je beter wel wachten, want wat stelt het anders voor?
Klopt...Ik vind die keuze daarom ook erg moeilijk. Maar ik wil de verantwoording van mn ouders overnemen, dus ga ik wel belijdenis doen.
Het is ook een plicht....Maar idd...eigenlijk kan je geen belijdenis doen, zonder bekeerd te zijn.
Belijdenis doen is meer dan verantwoordelijkheid van je ouders overnemen... Het is belijdenis afleggen van je geloof... Christus volgen in woorden en vooral in daden.... als je dat doet ben je bekeerd.