Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
peter77 schreef:Geloof het of niet maar ik zat laatst in de kerk en er komt een kerel naast me zitten die normaal nooit bij ons komt. Strak in het donkere pak en een beetje een gezicht dat je denkt: die is vast in citroensap gedoopt.
Dus die man sprak niet echt met mij en keek enkel zuur. Nou ieder het zijne dus ik laat die gast met rust, ja toch?
Komt de collectezak aanzetten en ik kijk in de knip…enkel een briefje van 50 europieten en een losse euro. Ik denk ja…die 50 zijn net ff wat te veel dan, dus hup ik mik die losse euro in de fluwelen zak, ja toch. Ik mik en gooi net naast de zak precies in de zwarte kerkschoen van mijn zure buurman. Ik met mijn vinger peuren in die schoen om die euro er uit te wippen en die vent maar kijken op een citroen achtige mannier. Nou ja een lamlendige situatie dan.
Gelukkig kreeg ik hem er wel uit.
Bookman schreef:Wat te denken van deze?
Een ouderling moest de dienst openen en zei:
Laat ons aanzingen om te vangen.......
Dan proest je het toch uit of niet? :wink:
Peter L schreef:peter77 schreef:Geloof het of niet maar ik zat laatst in de kerk en er komt een kerel naast me zitten die normaal nooit bij ons komt. Strak in het donkere pak en een beetje een gezicht dat je denkt: die is vast in citroensap gedoopt.
Dus die man sprak niet echt met mij en keek enkel zuur. Nou ieder het zijne dus ik laat die gast met rust, ja toch?
Komt de collectezak aanzetten en ik kijk in de knip…enkel een briefje van 50 europieten en een losse euro. Ik denk ja…die 50 zijn net ff wat te veel dan, dus hup ik mik die losse euro in de fluwelen zak, ja toch. Ik mik en gooi net naast de zak precies in de zwarte kerkschoen van mijn zure buurman. Ik met mijn vinger peuren in die schoen om die euro er uit te wippen en die vent maar kijken op een citroen achtige mannier. Nou ja een lamlendige situatie dan.
Gelukkig kreeg ik hem er wel uit.
Over de collecte gesproken!! Doet me denken aan het volgende. Een verhaal van zo'n 60 jaar terug. Een oom van mijn moeder was kleermaker van beroep en ook koster in de kerk. Op een gegeven moment ontdekte hij, dat er af en toe een louche type in de kerk zat en het leek erop, dat hij geen geld in de collectezak stopte, maar het eruit haalde!
In die tijd hing de collecte zak aan een soort hengel, waarmee de koster de zak langs de rijen liet gaan.
Mijn oud-oom bedacht een typische kleermakersoplossing. Hij naaide een briefje van 10 aan één punt vast in de collecte zak. En ja hoor, de dief probeerde hem eruit te trekken, trok de collectezak binnenstebuiten en al het muntgeld rolde over de vloer...
Peter L schreef:Over de collecte gesproken!! Doet me denken aan het volgende. Een verhaal van zo'n 60 jaar terug. Een oom van mijn moeder was kleermaker van beroep en ook koster in de kerk. Op een gegeven moment ontdekte hij, dat er af en toe een louche type in de kerk zat en het leek erop, dat hij geen geld in de collectezak stopte, maar het eruit haalde!
In die tijd hing de collecte zak aan een soort hengel, waarmee de koster de zak langs de rijen liet gaan.
Mijn oud-oom bedacht een typische kleermakersoplossing. Hij naaide een briefje van 10 aan één punt vast in de collecte zak. En ja hoor, de dief probeerde hem eruit te trekken, trok de collectezak binnenstebuiten en al het muntgeld rolde over de vloer...
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten