De vraag of homosexualiteit een geaardheid (dus aangeboren) is, is wetenschappelijk gezien niet te beantwoorden.
nog niet wetenschappelijk bewezen idd. Er zijn al wel aanwijzingen, laatst bleek bijvoorbeeld dat bij homosexuelen de hersenwerking anders is dan bij heterosexuelen. Misschien wordt het nooit bewezen dat het aangeboren is, maar in feite maakt het ook niet uit. De mensen bij Different en aanverwante hulpinstellingen kunnen ook nog steeds niet bewijzen dat het niet aangeboren is en ze komen nu zelfs al terug van hun visie, dat zegt toch al heel wat?
Volgens mij is die hele vraag naar de oorsprong van h.s. niet zo belangrijk, maar het lijkt me zuiverder om niet over 'geaardheid', maar over 'gerichtheid' te spreken, juist om de vraag naar de oorsprong buiten beschouwing te laten.
Ik ben niet zo te spreken over de visie van different en daar spreken ze ook over een "gerichtheid". Ik weiger het om het zo te noemen, want dat zou betekenen dat het een of andere ziekte is en van die gedachte ben ik al lang genezen

Dus alles wat gebeurt is Gods wil? Dan bestaat er geen zonde. Dan is het tamelijk overbodig om te bidden "Uw wil geschiede". De bijbel leert niet, dat God alles bepaalt en dat alles wat gebeurt Zijn wil is.
De mens heeft wel een vrije wil, maar alles wat er gebeurt gaat in ieder geval niet buiten God om en gebeurt ook niet zonder Zijn wil. Er zijn niet voor niets homo's, daar heeft God een bedoeling mee, welke? Dat weet ik ook niet, misschien is dat ook wel beter. Ik geloof dat God met alles een bedoeling heeft, hoe moeilijk dat soms ook is!
psalm 9:9 Hij bestuurt de wereld naar recht en wet, alle volken berecht hij eerlijk.
psalm 67:5 Laten de naties juichen van vreugde, want U bestuurt de volken rechtvaardig en regeert over de landen op aarde. sela