Gerdien B. schreef:nee idd,
ik durf nu heel stellig te zeggen dat wij gaan trouwen en tot eind van ons leven bij elkaar zullen blijven. Dat doe ik op grond van het feit dat God ons bij elkaar heeft gebracht en bruggen die ik kapot ervaarde gemaakt heeft tussen ons.
Daarmee weet ik ook heus wel dat er altijd als nog iets mis kan gaan. Het is echt niet zo dat ik me dat niet reeel in denkt.
Nú durf je dat misschien wel, maar wie weet op welke termijn je je niet meer kunt indenken dat je dit ooit gezegd en gedacht hebt. Er is niets zeker in het leven behalve de dood.
Dat God je bij elkaar gebracht heeft vind ik altijd een dubieuze uitspraak eerlijk gezegd. Hoe zit dat dan met ongelovigen die zielsveel van elkaar houden en hun hele leven bij elkaar blijven? Door wie zijn die dan bij elkaar gebracht?
Aan de ene kant beweer je nu heel stellig dat jullie gaan trouwen en tot het einde van je leven bij elkaar blijft, maar je zegt ook dat je heus wel weet dat er altijd wel wat mis kan gaan...
Hoe rijm je dat dan? De ene uitspraak ontkracht de andere volledig mijns inziens...
@Lalage: Je weet het niet van tevoren, dus het is geen reden om niet te trouwen.
Ik wil alleen maar duidelijk maken aan mensen die denken dat hún relatie nooit kapot zal gaan het weleens bij het verkeerde eind kunnen hebben.
Vrijwel ieder stel wat trouwt doet dit (denk ik) met de intentie om hun leven lang bij elkaar te blijven. Waarom vinden er dan zoveel scheidingen plaats?