Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 aug 2006 21:20

Pimz schreef:Als het genetisch was bepaald, dan waren homo's toch al lang uitgestorven? Ervan uitgaande dat de meeste geen kinderen krijgen dan ;)

Dat is waarschijnlijk geen juiste veronderstelling, er zijn er tegenwoordig nog genoeg die uit sociale druk getrouwd zijn. En vroeger al helemaal.

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 14 aug 2006 21:25

Jort schreef:Ik las laatst in The Economist, dat het aantal oudere broers invloed heeft op homoseksualiteit. "Each additional brother increased his change of being gay by about 33% from the population average of one man in 50". "Like many of the best pieces of research, this one raises questions, as well as answering them. One is, how does the mother's body keep count of how many sons she has conceived?". Op internet lees ik daar meer over http://www.webmd.com/content/article/124/115571.htm
Ervan uitgaande dat dit waar is, dan kan het dus ook niet erfelijk zijn.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 aug 2006 21:33

Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een homo geen kinderen kan krijgen?

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 14 aug 2006 21:34

Ik zeg niet dat ze geen kinderen kunnen krijgen, de kans dát ze kinderen krijgen is alleen vrij klein.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 aug 2006 22:20

En gelet op het feit dat de wereld haar bevolking niet volledig KAN voeden, is dat helemaal geen ramp.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 aug 2006 22:23

Optimatus schreef:En gelet op het feit dat de wereld haar bevolking niet volledig KAN voeden, is dat helemaal geen ramp.

de wereld kan haar bevolking wel volledig voeden als men maar een juiste verdeling zou toepassen.
maar dat heeft verder niets met het topic-onderwerp te maken
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 aug 2006 22:24

MrSokkie schreef:Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een homo geen kinderen kan krijgen?

En gelet op het feit dat de wereld haar bevolking niet volledig KAN voeden, is dat helemaal geen ramp.

Als ze kinderen krijgen, dan niet biologisch, dus altijd geadopteerd oid. Wat dat betreft maakt het kwa bevolkingsgroei dus niet uit. Toch?
:)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 aug 2006 22:30

Het scheelt in elk geval een kind ;)

Maar Columbus heeft wel een beetje gelijk.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 aug 2006 22:34

Optimatus schreef:Het scheelt in elk geval een kind ;)

Maar Columbus heeft wel een beetje gelijk.

Columbus heeft sowieso gelijk ja :)

ehm, hoe leg ik het uit :P Als een homopaar een kind adopteerd wat tóch al geboren is (dus niet bewust een draagmoeder oid gevraagd), dán maakt het statisch gezien niet uit, bedoel ik.

Grmbl, ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 aug 2006 22:36

Dan niet nee, maar heel veel homo's zijn ook gewoon getrouwd (geweest) en hebben die kinderen dus zelf verwekt.

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 14 aug 2006 22:39

Aragorn schreef:Dan niet nee, maar heel veel homo's zijn ook gewoon getrouwd (geweest) en hebben die kinderen dus zelf verwekt.
Ik geloof niet dat die groep zo groot is. Ok, je hebt wat getrouwde parkeerplaatshomo's, maar de meesten komen er toch rond de pubertijd achter.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 aug 2006 22:39

Aragorn schreef:Dan niet nee, maar heel veel homo's zijn ook gewoon getrouwd (geweest) en hebben die kinderen dus zelf verwekt.

Oke, dat is duidelijk :) Ik reageerde eigenlijk op MrSokkie, die eigenlijk een reactie plaatste, losstaande van de discussie :)

Maar dan heb ik de context even niet gevolgd, sorry :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 aug 2006 23:58

Pimz schreef:
Ik geloof niet dat die groep zo groot is. Ok, je hebt wat getrouwde parkeerplaatshomo's, maar de meesten komen er toch rond de pubertijd achter.

Jawel, maar die blijven niet allemaal ongetrouwd.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 aug 2006 06:09

Aragorn schreef:Jawel, maar die blijven niet allemaal ongetrouwd.

Ik ben het met Aragorn eens. Er zijn vast zat homo's die al dan niet onder groepsdruk netjes hetero spelen. Dat moet toch een ellendig bestaan zijn trouwens.

en trouwens, misschien is het gen wel recessief. Dan wordt het ook gewoon door nette heterootjes doorgegeven aan hun kinderen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 aug 2006 07:37

Niet in adellijke kringen. :mrgreen:

Terug naar “Archief”