Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 aug 2006 14:47

Ik vond het bericht over de honderden burgerslachtoffers eigenlijk veel schokkender.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 aug 2006 17:37

Optimatus schreef:Ik vond het bericht over de honderden burgerslachtoffers eigenlijk veel schokkender.

Dat is ook triest ja.

Als het goed is, is het om morgen 7 uur Nederlandse tijd voorbij ''de vijandelijkheden.''

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 aug 2006 17:39

Ik blijf enorm sceptisch.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 aug 2006 18:03

Ik ook, kmoet het nog zien.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 14 aug 2006 08:52

Optimatus schreef:Ik vond het bericht over de honderden burgerslachtoffers eigenlijk veel schokkender.

Ik vond het bericht alsmede het videobewijs dat Hezbollah kinderlijkjes gebruikt en hérbruikt voor in scene gezette 'nieuwsberichten' nog vele male schokkender. En dat Reuters en AP deze beelden klakkeloos uitzenden doet mijn toch al sceptische houding jegens de media bepaald geen goed.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 aug 2006 09:16

Net zo schokkend is het, dat Syrie en Iran momenteel doorgaan met het bevoorraden van Hezbollah (N.B. dit is verboden door de resolutie die net is aangenomen, evenals resolutie 1559, waarin staat dat Hezbollah ontwapend moet worden). Op deze manier is het wachten tot het vechten weer begint en er nog meer slachtoffers gaan vallen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 aug 2006 10:17

Othello schreef:

Ik vond het bericht alsmede het videobewijs dat Hezbollah kinderlijkjes gebruikt en hérbruikt voor in scene gezette 'nieuwsberichten' nog vele male schokkender. En dat Reuters en AP deze beelden klakkeloos uitzenden doet mijn toch al sceptische houding jegens de media bepaald geen goed.

En die vrouw dan die eerst ergens stond te huilen dat haar huis kapot was. Twee weken later stond ze weer ergens anders bij een ander kapot huis. Ze belazeren ons waar we bij staan, en we geloven het nog ook.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 aug 2006 20:24

Of de president van Libanon, die jankend bij de Arabische leiders zat te vertellen over 40 slachtoffers terwijl het er "maar" 1 bleek te zijn (RTL nieuws). Maar ja, het kwaad was al geschied, het gif alweer ingespoten.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 aug 2006 21:53

Hezbollah is knettergek. Staan ze een beetje de overwinning te vieren :roll:

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 15 aug 2006 00:31

Nou ja ! Morgen is er weer een nieuwe dag!
Nasrallah zegt dat ze gewonnen hebben , dat is momenteel voor hen in feite ook zo
want Israel is het niet gelukt om
a)de raket aanvallen uit te schakelen..
b) de Hezbollah te ontwapenen
c) de jongens terug naar huis te halen.
Inmiddels is het wel duidelijk geworden dat de vijand goed bewapend is
en bizonder taai is .
Zonder internationale troepenmacht die de veiligeheidszone vrijhoudt
van islamitische hezbollah strijders zullen de grenzen niet veilig zijn.
en de noordelijke steden nog steeds kwetsbaar.
Dit is een manier van oorlogvooeren die totaal nieuw is voor Israel
De vijand zit nu onder de grond, en tussen onschuldige burgers
we kunnen hem niet makkelijk opmerken als ze vanuit bunkers met kijkgaten lopen te schieten.
Maar tjonge wat hebben ze weer veel munitie. Je zou het niet willen geloven wat daar de afgelopen 6 jaar weer nbaar toe is versleept dat was ook zo in 1982, maar nu zijn de taktieken geavanceerder.
zodoende de dodelijke anvallen op de soldaten en op de modernste helicopter en de tanks
met anti aircraft missiles and anti tank missiles. lijden onze jongens zware verliezen.
Nu is het tijd om de stand van zaken in ogenschouw te nemen en er de nodige lering eruit te trekken.
Een ding is er zeker:
Als de arabieren de wapens neerleggen zal er vrede komen
maar
als israel de wapens neer zal leggen , zal er geen spoedig geen israel meer zijn.
Dus wat voor keuze wordt er ons gelaten....? daarom
zal Israel geen genoegen nemen met concessies als er weer
aanvallen zullen komen, vanuit het noorden , noch vanuit het zuiden.
Om enig inzicht te krijgen in de proporties en de bedoeling en van het "moordlustige israel "
welke het zoals altijd weer heeft gemunt op alleen maar onschuldige burgerslachtoffers :" innocent women and children"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ... zou ik willen verwijzen naar de volgende links:

http://www.masada2000.org/geography.html
http://www.somebodyhelpme.info/mideast/ ... ll_Too.swf
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 15 aug 2006 08:04

Hezbollah heeft niet gewonnen, alleen maar verloren.
Israel heeft niet gewonnen, alleen maar verloren.

Op het moment zijn er alleen maar verliezers.
what the soul hides, blood tells

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 aug 2006 14:02

Knopjes blijven verdraaid aantrekkelijk. Dat had ik ook toen ik nog klein was. Knopjes vond ik prachtig.
Hezbollah kon niet van de knopjes van de raketten afblijven.
Zie artikel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 aug 2006 14:11

Boekenlezer schreef:Knopjes blijven verdraaid aantrekkelijk. Dat had ik ook toen ik nog klein was. Knopjes vond ik prachtig.
Hezbollah kon niet van de knopjes van de raketten afblijven.
Zie artikel.

Geeft weer eens aan dat:
Terroristen niet te vertrouwen zijn.
Met terroristen niet te onderhandelen valt.

Advies voor de Libanezen: Trap die Hezbollah-lui die jullie burgers als schild gebruiken en jullie land als uitvalsbasis gebruiken en daardoor jullie land de vernieling inhelpen Libanon uit, naar Syrië (naar hun vriendje Nashrallah) toe. Laten ze alsjeblieft dan bij hun vriendjes de boel gaan lopen verzieken. Kan Syrië ze op hun beurt Iran weer intrappen, naar hun nog grotere vriend en paranoïde psychopaat Achmedinejad.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 aug 2006 14:39

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 aug 2006 15:01

Een duur geintje, dat qua geld misschien goedkoper en qua uitkomst een stuk voordeliger was geweest, als Israel twee weken eerder een groot grondoffensief had ingezet.

In dat geval zou Hezbollah als effectieve macht in Libanon uitgeschakeld zijn.
In plaats daarvan koos Israel pas in de laatste 48 uur voor een groot offensief, veel te weinig tijd om Zuid-Libanon te zuiveren van Hezbollah strijders.

Nu denken ze in Iran en Syrie dat ze gewonnen hebben en dat een volgend conflict ook wel gewonnen zal worden. Dat blijkt ook uit de speech van Assad van vandaag.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”